Είναι η επιχειρηματικότητα μόνο προνόμιο των ανδρών;

Η Βίκυ Πέππα, International Marketing Consultant και ιδρύτρια της εταιρίας Marketing A bit Of Greece μας απαντάει...

Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017 Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017
Ιφιγένεια Φιλοπούλου

Μπορεί μια γυναίκα στον χώρο του επιχειρήν να έχει επιτυχία σήμερα; Θέσαμε την ερώτηση και βρήκαμε την απάντηση! 

Βίκυ, με τι ακριβώς ασχολείσαι;

Ως  Διεθνής Σύμβουλος Marketing κάνω ακριβώς αυτό που λέει και ο τίτλος μου: Συμβουλεύω επιχειρήσεις ώστε να δημιουργήσουν τα σωστά προϊόντα, να τα επικοινωνήσουν στο σωστό κοινό , με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο (με βάση τις οικονομικές δυνατότητές τους), να αναπτύξουν τις πωλήσεις τους εντός και εκτός Ελλάδας και να αυξήσουν τον τζίρο και το πελατολόγιό τους. Οι επιχειρήσεις που συνεργάζομαι, μπορεί να μην  έχουν στελεχωμένο τμήμα μάρκετινγκ, οπότε εγώ προσωπικά αλλά και η εταιρία A bit Of Greece, της οποίας έχω την Γενική Διεύθυνση, γινόμαστε το τμήμα Μάρκετινγκ της επιχείρησής τους συνεργαζόμενοι σε μόνιμη βάση (outsource marketing). Επίσης  συνεργάζομαι με εταιρίες, οι οποίες έχουν τμήμα μάρκετινγκ αλλά χρειάζονται καθοδήγηση  σε πιο στρατηγικό επίπεδο (σε αποφάσεις  ανάπτυξης διανομής, δημιουργίας νέων προϊόντων, δημιουργίας branding, θέματα εξωστρέφειας κ.α.) και τέλος  αναλαμβάνω  μεμονωμένα projects επικοινωνίας, διαφήμισης,socila media  ή δημοσίων σχέσεων. Ο ρόλος μου είναι να αναλύω την υπάρχουσα κατάσταση της επιχείρησης ή του προϊόντος και να προτείνω στοιχειοθετημένα, τις επόμενες κινήσεις.

Τι ζητούν σήμερα, σε αυτό το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον  οι εταιρίες;

Συνεργαζόμαστε με εταιρίες από διάφορους κλάδους (και αυτό είναι και το πολύ ενδιαφέρον της δουλείας μου): καλλυντικά, τρόφιμα, ένδυση, υπόδηση ,καταναλωτικά είδη, τουρισμός, υπηρεσίες υγείας κ.α. Οι περισσότερες ελληνικές εταιρίες, λόγω της κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας στην ελληνική αγορά, αναζητούν οικονομικούς και γρήγορους τρόπους να προωθήσουν τα προϊόντα τους αλλά και τρόπους ανάπτυξης του τζίρου τους στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Η A bit Of Greece είναι μια εταιρία Marketing, On line Marketing και Export Marketing και παρέχουμε αυτό ακριβώς. Ρεαλιστικές και αποτελεσματικές λύσεις προώθησης.

Το όνομα A bit Of Greece, για μια εταιρία Marketing πώς προέκυψε;

Όταν το 2013, ίδρυσα την A bit Of Greece είχα σαν στόχο να δημιουργήσω μια εταιρία Marketing 360 μοιρών, η οποία θα μπορούσε να προσφέρει τις κατάλληλες λύσεις προβολής των ελληνικών προϊόντων που αναλάμβανε, με στόχο την ανάπτυξή τους σε Ελλάδα και Εξωτερικό. Ήθελα έτσι με τις σωστές προωθητικές ενέργειες να μεταφέρουμε ένα κομματάκι Ελλάδας σε κάθε γωνιά του κόσμου. Έτσι προέκυψε και το όνομα A bit Of Greece.

Πώς αποφάσισες στην καρδιά της κρίσης να κάνεις την δική σου επιχείρηση;

Για περίπου 14 χρόνια εργάστηκα στην διεύθυνση Marketing μεγάλων ελληνικών και πολυεθνικών εταιριών, όπως η Pepsico,τα Φυσικά Καλλυντικά Κορρές,η Loreal, ο Όμιλος Μαρινόπουλου κτλ. Στις εταιρίες αυτές πήρα πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες σε αρκετά διαφορετικούς κλάδους τρόφιμα, καλλυντικά, ένδυση κτλ. Το 2013 ήταν ένα σημείο καμπής για εμένα τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Είδα την ανάγκη που υπήρχε στις επιχειρήσεις (μικρές και μεγάλες) για Έξυπνο Μάρκετινγκ (On line & Off line) και αποφάσισα να ξεκινήσω μια εταιρία που θα προσφέρει ακριβώς αυτό. Όχι απλά διαφήμιση ή εκτέλεση projects αλλά χάραξη στρατηγικής και προώθηση ανάλογα με την φάση ζωής του κάθε προϊόντος, τον κλάδο, το διαθέσιμο διαφημιστικό budget κτλ.

Το γεγονός ότι είσαι γυναίκα το θεώρησες ανασταλτικό παράγοντα στο να πάρεις μια απόφαση που έχει ρίσκο;

Νομίζω ότι οι γυναίκες είμαστε πιο ανήσυχα πνεύματα. Μπορεί λόγω αντικειμενικών συνθηκών πολλές φορές να μην επιζητάμε αλλαγές (πχ οικογένεια), αλλά όταν έχουμε την δυνατότητα τότε κάνουμε αλλαγές και πιο γρήγορα και πιο δημιουργικά. Όταν πήρα την απόφαση να αφήσω τον χώρο των επιχειρήσεων και την υπαλληλική σχέση που είχα ως τότε και να ξεκινήσω την δική μου δουλειά ήμουνα ταυτόχρονα αγχωμένη και ενθουσιασμένη. Ευτυχώς επικράτησε ο ενθουσιασμός και το άγχος μετατράπηκε σε δημιουργική ενέργεια. Δεν είναι εύκολη απόφαση. Η κρίση που είχε ξεκινήσει με βοήθησε και με οδήγησε προς τα εκεί. Συνειδητοποίησα , κάτι που το λέω συνεχώς και στους πελάτες μου, ότι σε τέτοια περιβάλλοντα ανασφάλειας είναι πιο επικίνδυνο να μην κάνεις τίποτα παρά να κάνεις καινούρια ξεκινήματα.

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες που συνεργάζεσαι είναι άντρες  και πώς δέχονται μια γυναίκα σύμβουλο;

Οι περισσότεροι επιχειρηματίες είναι άντρες και μάλιστα σε ποσοστό άνω του 90%. Δεν έχω αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα στην συνεργασία μου μαζί τους. Υπάρχουν όμως πολλές γυναίκες σε υψηλόβαθμες διευθυντικές θέσεις. Οι Έλληνες επιχειρηματίες σήμερα έχουν να αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα σε μια πρωτόγνωρα για όλους δύσκολη αγορά και  εστιάζουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα ανεξάρτητα αν αυτό θα έρθει από την συνεργασία με άντρες ή γυναίκες.

Είσαι αισιόδοξη για το γυναικείο επιχειρήν στην χώρα μας;

Αυτή την στιγμή στην Ελλάδα το επιχειρήν είναι δύσκολο και για τους άντρες και για τις γυναίκες.  Έχουμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα ρευστότητας, φορολογικό σύστημα και μια δύσκολα διαχειρίσιμη αστάθεια της αγοράς. Παρόλα αυτά, οι δυσκολίες είναι εκείνες που  μας οδηγούν να σκεφτόμαστε έξω από τα συνηθισμένα και εκεί βρίσκονται οι καλύτερες ιδέες. Ακόμα και σε προσωπικό επίπεδο η ευτυχία συνήθως βρίσκεται εκτός ζώνης ασφάλειας. Επομένως, ναι είμαι αισιόδοξη! 

Tags: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ| ΓΥΝΑΙΚΑ| ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ| ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ| ΒΙΚΥ ΠΕΠΠΑ




MORE FOR YOU