Τι εννοούμε όταν μιλάμε για Υψηλή Ραπτική;

Μία σπουδαία έννοια της μόδας αποσαφηνίζεται.

Μαρία Μεϊντάνη
ΜΑΡΙΑ ΜΕΪΝΤΑΝΗ Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2017
Δευτέρα, 23 Οκτωβρίου 2017

Δεν χρειάζεται κανείς να έχει άμεση ανάμειξη με τη βιομηχανία της μόδας για να έχει ακούσει έστω και μία φορά τον όρο Υψηλή Ραπτική.

Αρκεί να ασχολείται έστω και στοιχειωδώς με αυτόν τον τομέα, ακόμη και σαν απλός παρατηρητής. Η έννοια της Υψηλής Ραπτικής λοιπόν ανήκει στα μυστήρια της μόδας που πολλές φορές δεν αποκλείεται να μπερδεύουν λίγο και να μην μπορούν να ερμηνευτούν όπως πρέπει.

Υπάρχουν λοιπόν δύο τρόποι να εξηγήσουμε τι σημαίνει Υψηλή Ραπτική. Ο πρώτος και πιο «επιστημονικός» είναι να μιλήσουμε για έναν όρο που προστατεύεται από νόμο της Γαλλίας και το Paris Chamber of Commerce (Chambre de commerce et d'industrie de Paris).

Για να μπορεί ένας οίκος μόδας να διατείνεται ότι κάνει Υψηλή Ραπτική μάλιστα, οφείλει να τηρεί κάποια συγκεκριμένα standards, όπως το να μπορεί να παραδίδει custom made δημιουργίες στους πελάτες του, να διαθέτει το δικό του ατελιέ ή workshop στο Παρίσι με τουλάχιστον 15 εργαζόμενους αλλά και να παρουσιάζει δύο φορές το χρόνο μία συλλογή στα γαλλικά media, με τουλάχιστον 35 looks να την απαρτίζουν. Και πρόκειται για κριτήρια που θεσπίστηκαν στη Γαλλία το 1945 – με ένα μικρό update γύρω στο 1992.  

Ο δεύτερος είναι να το δούμε από μία πιο εμπειρική και απλοποιημένη οπτική γωνία, εκείνη του θεατή. Σε αυτή την περίπτωση, «Υψηλή Ραπτική» είναι τα τούλια, οι ταφτάδες και τα πολυτελή υφάσματα, αυτά που βλέπουμε στην πασαρέλα και αναρωτιόμαστε πώς θα μπορούσαμε να τα φορέσουμε στην καθημερινότητά μας. Η απάντηση είναι πως δεν θα μπορούσαμε. Και αυτό είναι που τα κάνει ξεχωριστά. Αυτός είναι ο λόγος που τα shows Υψηλής Ραπτικής δεν συμπεριλαμβάνονται στις κλασικές Fashion Weeks της κάθε σεζόν αλλά έχουν τον δικό τους χώρο και χρόνο – συνήθως κάθε Ιούλιο και Ιανουάριο.  

Ενώ η μόδα γίνεται όλο και πιο προσβάσιμη όσο περνούν οι σεζόν, η Υψηλή Ραπτική παραμένει σε ένα άλλο, εντελώς δικό της, σημείο. Η Υψηλή Ραπτική έχει να κάνει με τη μοναδικότητα, με τη δουλειά που μπορεί να κρύβεται πίσω από κάθε μία δημιουργία, με το όνειρο και το όραμα που θέλει να αποδώσει ο εκάστοτε οίκος μέσα από αυτή.

Ένα φόρεμα Υψηλής Ραπτικής μπορεί να απαιτεί από 100 έως και 700 ώρες δουλειάς για να ολοκληρωθεί και, συνήθως, πρόκειται για one off δημιουργίες. Κάτι που δικαιολογεί εν μέρει και τα αστρονομικά, ενδεχομένως, ποσά που πρέπει να καταβάλλει κανείς για να τα αποκτήσει – από $10,000 έως και $60,000 ή $100,000 δολάρια.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Tags: ΜΟΔΑ| ΥΨΗΛΗ ΡΑΠΤΙΚΗ| HAUTES GRECIANS| HG17| #HAUTESGRECIANS| #HG17




MORE FOR YOU