UPDATE

Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τις μαζικές απολύσεις των κολοσσών τεχνολογίας;


JTeam

17 Νοεμβρίου 2022

Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τις μαζικές απολύσεις των κολοσσών τεχνολογίας;
To BBC προσπαθεί να εξηγήσει τι ακριβώς συμβαίνει πίσω από τις μαζικές απολύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τελευταία στους τεχνολογικούς κολοσσούς

Την αρχή έκανε ο Elon Musk με το Twitter, απολύοντας σχεδόν το 75% των εργαζομένων μόλις ανέλαβε τα ηνία της πλατφόρμας. Ακολούθησε ο Mark Zuckerberg απολύοντας σχεδόν 11 χιλιάδες υπαλλήλους και δηλώνοντας πως έκανε λάθη, παίρνοντας την ευθύνη. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η Amazon ανακοίνωσε και αυτή εχθές, πως απολύει 10 χιλιάδες υπαλλήλους.

Οι μαζικές απολύσεις των κολοσσών αυτών, όπως είναι λογικό, έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία, αφού περισσότερες από 120.000 δουλειές έχουν χαθεί, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Layoffs.fyi

Ωστόσο φαίνεται πως πίσω από το φαινόμενο αυτό, δεν ευθύνεται κάποια οικονομική κρίση ή αλλαγές στην διαχείρηση προσωπικού. Το BBC επιχειρεί να εξηγήσει τι βρίσκεται πίσω από το κύμα απολύσεων στους κολοσσούς αυτού του κλάδου και φέρνει στο προσκήνιο την πανδημία, τις διαφημίσεις και τις προσλήψεις που έγιναν στις αρχές του 2022, οι οποίες ήταν σε περίοδο πανδημίας.

Πιο συγκεκριμένα, όταν εξαιτίας της πανδημίας οι ζωές μας μεταφέρθηκαν στο διαδίκτυο, οι τεχνολογικοί κολοσσοί γνώρισαν άνθιση και τα στελέχη τους πίστευαν ότι οι καλές-για εκείνους- εποχές θα κρατήσουν. Για παράδειγμα, η Meta προσέλαβε περισσότερους από 15.000 ανθρώπους τους πρώτους εννέα μήνες του 2022. Τώρα, στελέχη που ανακοινώσουν απολύσεις λένε ότι έκαναν λάθος υπολογισμούς.

«Πήρα την απόφαση να μειώσουμε σημαντικά τις επενδύσεις μας», είπε ο Mark Zuckerberg στους εργαζομένους της Meta, μετά την απόλυση του 13% του εργατικού δυναμικού. «Δυστυχώς, αυτό δεν εξελίχθηκε με τον τρόπο που περίμενα», συμπλήρωσε.

Οι διαδικτυακές διαφημίσεις είναι η βασική πηγή εισοδήματος για πολλές τεχνολογικές εταιρείες. Όμως, στον κλάδο της διαφήμισης έχουν συγκεντρωθεί «μαύρα σύννεφα». Εταιρείες έχουν έρθει αντιμέτωπες με ολοένα μεγαλύτερη αντίθεση στις παρεμβατικές διαφημιστικές πρακτικές. Για παράδειγμα, η Apple δυσκόλεψε την παρακολούθηση της online δραστηριότητας των χρηστών και την πώληση αυτών των δεδομένων σε διαφημιστές.

Καθώς η οικονομία άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα, πολλές εταιρείες μείωσαν τον προϋπολογισμό τους για τις διαδικτυακές διαφημίσεις. Στον τομέα της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας, η αύξηση των επιτοκίων επίσης έχει πλήξει της εταιρείες. «Ήταν ένα πραγματικά απογοητευτικό τρίμηνο κερδών για πολλές μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες. Κανένας δεν άτρωτος», τόνισε ο αναλυτής Paolo Pescatore της PP Foresight.

Ακόμη και η Apple έχει επιδείξει προσοχή και ο διευθύνων σύμβουλος Tim Cook δήλωσε ότι η εταιρεία «ακόμη προσλαμβάνει» αλλά μόνο «μελετημένα». Η Amazon απέδωσε τις απολύσεις που κάνει στο «ασυνήθιστο και αβέβαιο μακροοικονομικό περιβάλλον», το οποίο ανάγκασε την εταιρεία να δώσει προτεραιότητα σε αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για τους πελάτες.

«Δεδομένου του τρέχοντος μακροοικονομικού περιβάλλοντος- όπως και αρκετών ετών γρήγορων προσλήψεων- κάποιες ομάδες κάνουν προσαρμογές, κάτι που σε ορισμένες περιπτώσεις σημαίνει ότι συγκεκριμένοι ρόλοι δεν είναι πλέον απαραίτητοι. Δεν παίρνουμε ελαφρά αυτή την απόφαση και εργαζόμαστε για να υποστηρίξουμε όποιους εργαζομένους μπορεί να επηρεαστούν», συμπλήρωσε.

Επιπλέον, οι επενδυτές ασκούν πίεση για τη μείωση του κόστους, κατηγορώντας τις εταιρείες ότι έχουν υπερδιογκωθεί και πως καθυστερούν να ανταποκριθούν στα σημάδια της επιβράδυνσης.