Ουρολοίμωξη: Πως να την αντιμετωπίσετε

Η ουρολοίμωξη είναι η φλεγμονή του καλοκαιριού

Κυριακή, 6 Ιουλίου 2014 Κυριακή, 6 Ιουλίου 2014

Οι πιθανότητές να αναπτύξετε ουρολοίμωξη το καλοκαίρι είναι υψηλές. Γιατί συμβαίνει αυτό είναι άγνωστο, αλλά είναι λογικό ότι η θερμοκρασία περιβάλλοντος μπορεί να αποτελέσει παράγοντα κινδύνου για αυτή τη φλεγμονή . Επίσης, οι αλλαγές στην ούρηση ή στη σεξουαλική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού,  θα μπορούσαν  να συμβάλλουν  στην εμφάνιση της.  Επιπλέον, οι λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος (ΛΟΣ) είναι 10 φορές πιο συχνές στις γυναίκες από τους άνδρες. Περισσότερο από το 50% των γυναικών θα έχουν τουλάχιστον μία ουρολοίμωξη κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

   Ένας σημαντικό παράγοντας που θα μπορούσε να βοηθήσει στη πρόληψη της ουρολοίμωξης, είναι η διατροφή.  Ακολουθήστε τις  παρακάτω διατροφικές συμβουλές,  ώστε να αποτρέψετε τις  λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος.

  • Πίνετε πολλά υγρά, όπως αφεψήματα από βότανα και νερό. Το νερό ξεπλένει τα βακτήρια από την ουροδόχο κύστη, ώστε να μην έχουν την ευκαιρία να προκαλέσουν τα επώδυνα συμπτώματα  που σχετίζονται με τις  λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος.
  • Καταναλώστε cranberries και βατόμουρα, τα οποία  περιέχουν ουσίες που αναστέλλουν την προσκόλληση  των βακτηρίων στον ιστό της ουροδόχου κύστης. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν χυμούς μούρων, έχουν  ένα 20 τοις εκατό χαμηλότερο κίνδυνο για την ανάπτυξη ουρολοιμώξεων.
  • Εντάξτε στη διατροφής σας αντιοξειδωτικές τροφές, συμπεριλαμβανομένων των φρούτων (όπως τα βατόμουρα, τα κεράσια, και τις ντομάτες), και των  λαχανικών
  • Τρώτε τρόφιμα  πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως φασόλια, βρώμη, δημητριακά ολικής αλέσεως, σπόρια και όσπρια. Αν και ο λόγος για το όφελος δεν είναι ακόμη γνωστός,  όμως η χρόνια δυσκοιλιότητα σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο ουρολοιμώξεων.
  • Χρησιμοποιήστε το σκόρδο κατά το μαγείρεμα. Τα  τρόφιμα όπως το κόκκινο κρέας και το κοτόπουλο περιέχουν Escherichia coli , ένα βακτήριο που μπορεί να προκαλέσει λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος.  Μελέτες έχουν δείξει ότι το σκόρδο μπορεί να έχει δράση έναντι κάποιων παθογόνων στελεχών της E.coli. Μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο της ουρολοίμωξης  έως και 90% μόνο με την προσθήκη 2 κουταλιών  της σούπας σκόνη σκόρδου, για κάθε κιλό κρέατος.
  • Καταναλώστε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως τα ιχθυέλαια, για να βοηθήσετε στη μείωση της φλεγμονής και  στην προαγωγή της γενικής υγείας. Τα ψάρια, όπως ο σολομός ή οι σαρδέλες, είναι καλές πηγές.
  • Πάρτε προβιοτικά για την υγεία  του γαστρεντερικού και του ανοσοποιητικού. Υπάρχουν ισχυρά επιστημονικά στοιχεία που υποστηρίζουν, ότι η  χρήση των προβιοτικών  βοηθάει στις ουρολογικές παθήσεις. Επίσης, μελέτες έδειξαν ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν προβιοτικά, έχουν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης ουρολοιμώξεων. Αν και αυτό είναι ακόμα υπό εξέταση, η λήψη ενός συμπληρώματος προβιοτικών είναι μια απλή, φθηνή και πρακτική λύση, που μπορεί να έχει και άλλα θετικά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της αλλεργιών και του  κοιλιακού άλγους.

Τέλος, εάν και ο ρόλος της διατροφής στην πρόληψη της λοίμωξης του ουροποιητικού συστήματος παραμένει ασταθής, μερικές διατροφικές στρατηγικές έχουν δείξει κλινική αποτελεσματικότητα.  Δεν πρέπει όμως να ξεχνάτε ότι, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες κινδύνου για λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος, όπως η σεξουαλική δραστηριότητα, οι μέθοδοι αντισύλληψης και η ηλικία.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.


Tags: ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ ΦΡΟΥΤΑ| CRANBERRIES| ΟΥΡΟΛΟΙΜΩΞΗ




MORE FOR YOU