Πώς θα «ισορροπήσεις» το δείκτη της ζυγαριάς;

Η λύση στα «σκαμπανεβάσματα» της ζυγαριάς έχει όνομα! Λέγεται «Ενεργειακό Ισοζύγιο».

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2015 Δευτέρα, 18 Μαΐου 2015

Γράφει η Φανή Πρεβέντη, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Η λύση στα «σκαμπανεβάσματα» της ζυγαριάς έχει όνομα! Λέγεται «Ενεργειακό Ισοζύγιο» και έρχεται να καταρρίψει άπειρους διατροφικούς μύθους που μας αποπροσανατολίζουν και κάνουν το δείκτη της ζυγαριάς να… τρεμοπαίζει!

Τι είναι το «Ενεργειακό Ισοζύγιο»;

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το βάρος σου παραμένει σταθερό: είσαι σε «ενεργειακό ισοζύγιο» όταν οι θερμίδες που προσλαμβάνεις από το σύνολο των τροφίμων και ροφημάτων που καταναλώνεις καθημερινά είναι ίσες με τις θερμίδες που δαπανάς για τις μεταβολικές σου ανάγκες και τη σωματική σου δραστηριότητα. Αν οι θερμίδες που προσλαμβάνεις είναι περισσότερες από αυτές που «καις» για το μεταβολισμό και τη σωματική σου δραστηριότητα, τότε η «περίσσεια» ενέργειας αποθηκεύεται με τη μορφή λίπους. Από την άλλη, αν θέλεις να χάσεις βάρος, θα πρέπει είτε να κάψεις περισσότερες θερμίδες είτε να καταναλώσεις λιγότερες, ή –ιδανικά- και τα δύο!

Άραγε πρέπει να κόψεις κάτι;

Ναι, και αυτό είναι οι θερμίδες! Στην πράξη, δηλαδή, δεν χρειάζεται να «κόψεις» μεμονωμένα τρόφιμα ή ροφήματα, αφού όλα μπορούν να έχουν θέση σε μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή όταν τα καταναλώνεις στο μέτρο που σου αναλογεί, και όχι εις βάρος άλλων τροφίμων που χρειάζεσαι για να παραμένεις υγιής, αλλά την υπερβολική πρόσληψη θερμίδων, από όπου και αν προέρχονται.

Και ένα μυστικό: Συνήθως κόβεις –ή μειώνεις- ό,τι πιστεύεις πως παχαίνει. Αν όμως αυτό δεν είναι μέσα στις καθημερινές σου συνήθειες (π.χ., τηγανιτές πατάτες που τρως μία φορά το μήνα) ή αν αυξάνεις την κατανάλωση άλλων τροφίμων (με κίνδυνο να βρεθείς με «περίσσεια» θερμίδων), δεν θα καταφέρεις να ελέγξεις το βάρος σου. Από την άλλη, αν αλλάξεις μία καθημερινή σου συνήθεια, για παράδειγμα τρως μικρότερη ποσότητα από το αγαπημένο σου γεύμα ή γλύκισμα ή αντικαταστήσεις τα ροφήματά σου με light επιλογές, τότε θα καταφέρεις να μειώσεις την πρόσληψη θερμίδων και επομένως το βάρος σου.

Αύξησε τις θερμίδες που καις και κέρδισε στην.. απόλαυση!

Νομίζεις ότι αρκεί να «κόψεις» θερμίδες; Αναθεώρησε! Θα δεις καλύτερα αποτελέσματα, και για περισσότερο, αν παράλληλα αυξήσεις και τις θερμίδες που «καις». Διαφορετικά θα «κινδυνεύεις» να ξαναγυρίσεις στο προγούμενο βάρος σου εξαιτίας αλλαγών π.χ. στο μεταβολισμό σου.

Και σκέψου και το εξής: γιατί να κόψεις π.χ. 500 θερμίδες την ημέρα για να διώξεις 0,5 κιλό την εβδομάδα, αντί να κόψεις μόνο 250 θερμίδες και να κάψεις άλλες 250 θερμίδες, ώστε να έχεις το ίδιο αποτέλεσμα στο βάρος σου; Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγεις τη στέρηση – και θα βιώσεις και τα οφέλη της άσκησης στο σώμα και την υγεία σου!

Αυτή τη φορά λοιπόν, «παίξε» σωστά: εκμεταλλεύσου το «ενεργειακό ισοζύγιο» για να ελέγξεις το βάρος σου και απόλαυσε τα οφέλη της ισορροπημένης διατροφής και του δραστήριου τρόπου ζωής!



Tags: ΔΙΑΙΤΑ| ΖΥΓΑΡΙΑ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΙΛΩΝ| ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ| LIGHT ΔΙΑΤΡΟΦΗ




MORE FOR YOU