Πώς να αποτρέψετε την αύξηση βάρους κατά την εμμηνόπαυση

Η απώλεια κιλών κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης είναι δύσκολη υπόθεση.

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015 Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015

Τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες διαμαρτύρονται για την αύξηση του σωματικού βάρους στη  μέση ηλικία. Κυρίως όμως, στις γυναίκες οι αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα τους, οφείλονται στην εμμηνόπαυση. Οι ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μπορεί να σπείρουν τον όλεθρο στο σώμα σας. Μπορείτε να αποφύγετε την αύξηση βάρους, όταν μπαίνετε στην εμμηνόπαυση; Οι επιστήμονες μελέτησαν τις αλλαγές που οι γυναίκες περνούν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και βρήκαν ενδείξεις για το πώς να διατηρήσετε το βάρος σας ή να επιτευχθεί η απώλεια κιλών κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης.

Τι είναι η εμμηνόπαυση;

Η περιεμμηνόπαυση ή η πρόωρη εμμηνόπαυση, αρχίζει με τις αλλαγές στον έμμηνο κύκλο μιας γυναίκας. Οι αλλαγές μπορεί να συμβούν στις αρχές έως τα μέσα της δεκαετία του σαράντα ή στα μέσα της ηλικίας των πενήντα ετών. Η εμμηνόπαυση συμβαίνει όταν μια γυναίκα δεν είχε έμμηνο ρύση για δώδεκα μήνες. Πολλές βιώνουν εξάψεις, δυσκολία στον ύπνο, στη συγκέντρωση και κατήφεια ή ευερεθιστότητα. Μερικές γυναίκες αναφέρουν επίσης, αρθραλγίες και αύξηση του σωματικού βάρους, ενώ η απώλεια κιλών κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης είναι συχνά δύσκολη.

Είναι η αύξηση βάρους στη μέση ηλικία αναπόφευκτη;

Οι ερευνητές έχουν μελετήσει τη σχέση μεταξύ αύξησης του βάρους και της εμμηνόπαυσης. Πολλές μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι οι εμμηνοπαυσιακές και οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες είναι πιθανότερο να κερδίσουν βάρος πολύ πιο εύκολα, σε σχέση με εκείνες που δεν έχουν περάσει από την εμμηνόπαυση. Όμως με λίγη προσπάθεια, μπορείτε να αποτρέψετε να πάρετε κιλά.

Πώς να αποτρέψετε την αύξηση βάρους κατά την εμμηνόπαυση

Τα είναι αυτό που πραγματικά προκαλεί αύξηση του σωματικού βάρους στη μέση ηλικία; Εκτός από τις ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σας, πρέπει να εξετάσετε μήπως, έχετε αλλάξει και εσείς οι ίδιες κάποια πράγματα στην καθημερινότητα σας. Για παράδειγμα μπορεί να μειώθηκε ο φόρτος εργασίας γύρω από το σπίτι, να έχετε έναν πιο αργό ρυθμό ζωής σε σχέση με παλαιότερα ή να έχετε σταματήσει κάποιες κοινωνικές δραστηριότητες, οι οποίες σας βοηθούσαν στο  να κινήστε περισσότερο. Όλες αυτές οι αλλαγές μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση του συνολικού επιπέδου σωματικής δραστηριότητας και κατ επέκταση σε αύξηση των κιλών.

Για να επιτευχθεί μια  απώλεια βάρους ή για να αποτραπεί μια αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης, πρέπει καταρχήν  παραμείνετε  ενεργές και να υιοθετήσετε μια υγιεινή διατροφή. Εάν ο τρόπος ζωής σας αρχίζει να αλλάζει καθώς μεγαλώνετε, προσπαθήστε να κρατήσετε τη σωματική δραστηριότητα στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων σας. Όταν τα παιδιά μετακινούνται μακριά από το σπίτι, χρησιμοποιείστε τον επιπλέον χρόνο σας, για να ασκηθείτε. Μπείτε σε ένα γυμναστήριο ή μάθετε ένα καινούριο άθλημα. Εάν έχετε περισσότερο χρόνο για να διασκεδάσετε, μπορείτε να μάθετε μερικές συμβουλές για υγιεινό μαγείρεμα και να βρείτε συνταγές με λίγες θερμίδες και χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Τέλος, αν θέλετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο για θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης, μιλήστε με το γιατρό σας. Μαζί με το γιατρό σας, μπορείτε να καθορίσετε την καλύτερη θεραπεία για τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης σας.



Tags: ΚΙΛΑ| ΘΕΡΜΙΔΕΣ| ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΙΛΩΝ| ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ| ΑΥΞΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ| ΕΜΜΗΝΟ ΡΥΣΗ| ΟΡΜΟΝΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ| ΠΡΟΩΡΗ ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ| ΥΓΙΕΙΝΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ| ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΟΡΜΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ




MORE FOR YOU