Οι δίαιτες χαμηλές σε λιπαρά είναι πιο αποτελεσματικές από τις δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2015 Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2015

Πολλά έχουν ειπωθεί, όσο αφορά τους υδατάνθρακες και την απώλεια κιλών. Αυτά τα συστατικά έχουν ενοχοποιηθεί τόσο πολύ, που αρκετοί ακολουθούν πρωτεϊνικές δίαιτες, για να χάσουν βάρος. Όμως, μετά από λίγο καιρό παίρνουν πάλι πίσω τα κιλά που έχασαν και μερικές φορές ακόμα περισσότερα. Δυστυχώς οι πιο πολλοί δεν ενδιαφέρονται αν θα διατηρήσουν το βάρος τους, αλλά θέλουν να απλά να το χάσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Μια νέα μελέτη, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στο Cell Metabolism, συνέκρινε μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων με μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Οι επιστήμονες εξέτασαν 19 παχύσαρκα  άτομα που η αρχική τους διατροφή περιελάμβανε 2.700 θερμίδες την ημέρα. Στη συνέχεια, για μια περίοδο δύο εβδομάδων προσπάθησαν να μειώσουν τη πρόσληψη θερμίδων τους κατά ένα τρίτο. Η μια ομάδα έκανε μια διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες και η άλλη ομάδα χαμηλή σε λίπος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μετά από έξι ημέρες εκείνοι που έτρωγαν λιγότερες λιπαρές τροφές, έχασαν κατά μέσο όρο 463 γραμμάρια σωματικού λίπους, δηλαδή 80% περισσότερο από εκείνους που είχαν μειώσει τους υδατάνθρακες, των οποίων η μέση απώλεια ήταν 245 γραμμάρια.

Φυσικά και οι δύο ομάδες έχασαν κιλά, επειδή έτρωγαν λιγότερο, όμως η απώλεια λίπους σε συνδυασμό με την αύξηση της μυϊκής μάζας, είναι πιο αποτελεσματική, γιατί λειτουργεί καλύτερα ο μεταβολισμός. Επίσης, έρευνες δείχνουν, ότι στον πραγματικό κόσμο, η δίαιτα πρέπει να είναι εξατομικευμένη και όχι η ίδια για όλους. Τέλος, αν και αυτή η μελέτη υποστηρίζει, ότι οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος οδηγούν σε μια πετυχημένη απώλεια κιλών, πρέπει να γίνουν ακόμα αρκετές έρευνες, ώστε να βγει ένα επιστημονικά έγκυρο αποτέλεσμα. Ένα όμως είναι σίγουρο, ότι η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής μαζί με την άσκηση θα σας κρατήσουν υγιείς και με ένα φυσιολογικό βάρος.



Tags: ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ| ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ| ΛΙΠΑΡΑ| ΜΥΪΚΗ ΜΑΖΑ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΛΙΠΟΥΣ| ΔΙΑΙΤΕΣ




MORE FOR YOU