Σοκολάτα: To eat or not to eat?

Τετάρτη, 5 Σεπτεμβρίου 2012 Τετάρτη, 5 Σεπτεμβρίου 2012

Βάλαμε τον πιο γλυκό πειρασμό στο μικροσκόπιο και σας παραθέτουμε τα αποτελέσματα.

Η Εύα Μέντες την λατρεύει, ενώ το κορίτσι «Άγγελος» Αντριάνα Λίμα είχε πει την περίοδο που ήταν έγκυος ότι εύχεται μόλις γεννήσει να ξαναγυρίσει η επιθυμία που είχε για σοκολάτα γιατί την απολάμβανε πραγματικά. Ότι και να πεις για την σοκολάτα είναι ίσως η μοναδική αγάπη που δεν κόβεται - αφού την αναζητάμε και στην πιο σκληρή δίαιτα - και δεν μας προδίδει ποτέ, ενώ πολλές φορές συγκρίνεται και με έναν καλό… οργασμό! Όπως όλα τα πράγματα στη ζωή όμως έτσι και η σοκολάτα έχει τα θετικά και τα αρνητικά της, τόσο κλισέ αλλά τόσο αναπόφευκτο. Μάθετε ποια είναι αυτά με την βοήθεια πάντα του διατροφολόγου Γιώργου Λάντις.

Η καλή πλευρά των λιπαρών Μπορεί τα 100γρ. σοκολάτας γάλακτος να αντιστοιχούν σε περίπου 530 θερμίδες, όμως η κατανάλωση μιας μικρής, λογικής ποσότητας μπορεί να μειώσει ή να εξισορροπήσει την χοληστερίνη σου. Αυτό επιτυγχάνεται, σύμφωνα με την κλινική του Κλίβελαντ, λόγω του ότι περιέχει καλά λιπαρά. Έτσι το στεαρικό οξύ που περιλαμβάνει δεν επηρεάζει τα επίπεδα χοληστερίνης ενώ το ελαϊκό οξύ, λιπαρό οξύ που υπάρχει και στο ελαιόλαδο, βοηθά να μειωθεί η LDL χοληστερόλη, γνωστή και ως η «κακή» χοληστερόλη, η οποία βρίσκεται πίσω από πολλά καρδιολογικά προβλήματα.

Αντιοξειδωτικός σωματοφύλακας Εάν είσαστε φανατικοί της μαύρης σοκολάτας αυτή η ιδιότητα της θα σας χαροποιήσει ιδιαιτέρως. Σύμφωνα λοιπόν με έρευνες που έχουν γίνει όσο πιο μεγάλη περιεκτικότητα σε κακάο έχει η σοκολάτα τόσο πιο δραστική είναι- βλέπε 70% cacao. Υπολογίζεται πως έχει την διπλάσια αντιοξειδωτική δράση απ’ ότι η σοκολάτα γάλακτος η οποία μειώνεται με την πρόσμιξη του γάλακτος. Τα λεγόμενα λοιπόν φλαβανοειδή και η φλαβανόλη που βρίσκομαι σε αυτήν, προστατεύουν τα κύτταρα ενώ προλαμβάνουν κάποιες μορφές καρκίνου. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί πως αυτές οι ουσίες βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο και δρουν κατά των θρομβώσεων που εάν προκληθούν μπορούν να οδηγήσουν σε εγκεφαλικό ή έμφραγμα.

Ζάχαρη, μια πικρή ιστορία Το είπαμε και παραπάνω πως οι θερμίδες που κερδίζετε τρώγοντας μια πλάκα σοκολάτας είναι σχεδόν το 1/3 της συνολική ς ημερήσιας ποσότητας θερμίδων που συνιστάται να λαμβάνετε. Εάν λοιπόν είσαστε οπαδός της λευκής σοκολάτα και της γάλακτος τότε τα νέα είναι άσχημα αφού είναι τροφές χαμηλής διατροφικής αξίας και έχουν και τις περισσότερες θερμίδες, οι οποίες αυξάνονται εάν είναι ενισχυμένες με ξηρούς καρπούς. Από την άλλη όμως υπάρχει πάντα η επιλογή της μαύρης σοκολάτας, η οποία οφείλει την πικρή της γεύση στην χαμηλή περιεκτικότητα της σε ζάχαρη και για αυτό προτείνεται συνήθως να καταναλώνετε με προσοχή και από άτομα με διαβήτη.

Γλυκός πονοκέφαλος Αν και ακόμα το τοπίο δεν είναι πολύ ξεκάθαρο σχετικά με την σύνδεση της σοκολάτας με τον πονοκέφαλο, παρόλαυτα έρευνες που έχουν γίνει στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Μέριλαντ υποδηλώνουν πως η σοκολάτα μπορεί να πυροδοτήσει έναν πονοκέφαλο. Πίσω από αυτό το συμπέρασμα ίσως να κρύβεται το χημικό συστατικό Τυραμίνη που περιέχεται και πιστεύεται πως μπορεί νε ενεργοποιήσει έναν πονοκέφαλο, παράλληλα με το γεγονός πως η σοκολάτα ανεβάζει το σάκχαρο του αίματος κάτι που μπορεί να οδηγήσει και σε ημικρανίες. Αυτή η αρνητική της πλευρά πάντως είναι ακόμα υπό έρευνα.






MORE FOR YOU