Ακριβώς πότε θα πρέπει να τρώτε κάθε γεύμα για να χάσετε κιλά

Γεύμα πριν τις 3 μ.μ. και βραδινό πριν τις 7 μ.μ. Σωστά;

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Σάββατο, 18 Μαρτίου 2017
Σάββατο, 18 Μαρτίου 2017

Όλοι πλέον γνωρίζετε ότι για να χάσετε κιλά πρέπει να παίρνετε λιγότερες θερμίδες από αυτές που καίτε. Ωστόσο μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ ήρθε για να ταράξει τα νερά, αφού διαπίστωσε ότι οι ώρες που καταναλώνουμε τα γεύματα μας, μπορεί να επηρεάσουν το δείκτη της ζυγαριάς.

Πρωινό 6:00 με 9:45;

Είναι γνωστό ότι το πρωινό παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση ή στη διατήρηση  του σωματικού βάρους. Σύμφωνα όμως με την έρευνα το 80% των συμμετεχόντων ανέφεραν ότι έχασαν κιλά όταν άρχισαν να διατηρούν ένα χρονοδιάγραμμα όσο αφορά το πρωινό τους γεύμα. Συγκεκριμένα περισσότερη μείωση του βάρους διαπιστώθηκε σε εκείνους που κατανάλωναν πρωινό από τις 6:00 μέχρι τις 9:45, σε σύγκριση με όσους έτρωγαν μετά τις δέκα.

Μεσημεριανό μέχρι τις 15:00;

Όσο αφορά το μεσημεριανό η μελέτη διαπίστωσε ότι όσοι κατανάλωναν νωρίς τα γεύματα τους, έχασαν περισσότερα κιλά. Συγκεκριμένα εκείνοι που έτρωγαν μετά τις 15:00 έχασαν 25% λιγότερο βάρος, σε σχέση με εκείνους που έτρωγαν νωρίτερα.

Βραδινό μέχρι τις 19:00;

Τέλος, για το βραδινό γεύμα, που απασχολεί τους περισσότερους, η νε λόγω μελέτη διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες που έτρωγαν μέχρι τις 19:00 έχασαν περισσότερο βάρος και κοιμόντουσαν καλύτερα, σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν το γεύμα τους μετά τις 20:00 το βράδυ. Παρόλα αυτά τα αποτελέσματα της μελέτης όσο αφορά το τελευταίο γεύμα της ημέρας ήταν ασαφή. Και αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ώρα που πρέπει να έχετε ολοκληρώσει το βραδινό. Σίγουρα καλό είναι να καταναλώνετε το γεύμα σας τρεις με τέσσερις ώρες πριν πέσετε για ύπνο, για να βοηθήσετε την πέψη και να κοιμηθείτε καλύτερα. 

Αν και απαιτούνται περισσότερες μελέτες, αυτό που πιθανολογείται είναι ότι το ακατάστατο ωράριο γευμάτων μπορεί να διαταράξει τον κιρκάδιο ρυθμό και κατ επέκταση την έκκριση των ορμονών που μπλέκονται στο μεταβολισμό. Παρόλα αυτά όσοι ακολουθείτε έναν τρόπο ζωής ο οποίος δεν σας επιτρέπει τον προγραμματισμό, δεν πρέπει να απογοητεύεστε. Γιατί μπορεί να υπάρχουν κάποια δεδομένα που να δείχνουν ότι οι σταθερές ώρες γευμάτων και η κατανάλωση τους πιο νωρίς μέσα στην ημέρα, βοηθάει την απώλεια κιλών, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι καταρρίπτεται ο κανόνας του ενεργειακού ισοζυγίου. Που σημαίνει ότι αν μέσα στην ημέρα προσλαμβάνετε λιγότερες θερμίδες από αυτές που καίτε, τότε σίγουρα θα χάσετε βάρος, ανεξαρτήτως τις ώρες που καταναλώνετε το κάθε γεύμα. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΙΛΩΝ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ




MORE FOR YOU