Τι να τρώτε ανάλογα με το σωματότυπό σας

Μάθετε πού αποθηκεύετε το λίπος για να ακολουθήστε και το κατάλληλο πρόγραμμα διατροφής.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Πέμπτη, 20 Απριλίου 2017
Πέμπτη, 20 Απριλίου 2017

Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό σχήμα και μέγεθος και αυτό είναι που μας κάνει μοναδικούς. Αν όμως γνωρίζετε το σωματότυπό σας μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε τη σωστή διατροφή και να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος. Ο κάθε σωματότυπος τείνει να αποθηκεύει το λίπος σε διαφορετικά σημεία στο σώμα. Έτσι αν γνωρίζετε που αποθηκεύετε το λίπος, μπορείτε να ακολουθήσετε το κατάλληλο διατροφικό πρόγραμμα ώστε να χάσετε ή να διατηρήσετε τα κιλά.

Σωματότυπος ορθογώνιος

Ένας ορθογώνιος σωματότυπος χαρακτηρίζεται από ίσιο σώμα χωρίς καμπύλες, συμμετρικό από πάνω έως κάτω χωρίς μέση και στήθος. Αν λοιπόν έχετε  το συγκεκριμένο σωματότυπο είστε τυχεροί, γιατί για να φανούν τα κιλά πρέπει να πάρετε αρκετά. Παρόλα αυτά είναι σημαντικό να ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή και να ενσωματώσετε στο πρόγραμμα σας καλά λιπαρά όπως το αβοκάντο, τα αμύγδαλα, το ελαιόλαδο και το σολομό.

Σωματότυπος μήλο

Αν ανήκετε στο σωματότυπο μήλο μπορεί να έχετε την τάση να παίρνετε τα περισσότερα κιλά στην κοιλιά. Γι αυτό και πρέπει να ακολουθείτε μια διατροφή που θα σας βοηθήσει να διώξετε το λίπος γύρω από την κοιλιά. Καταναλώστε τρόφιμα ολικής άλεσης, που δεν προκαλούν απότομες αλλαγές στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και μειώνουν το ρυθμό λιπογένεσης. Επίσης, καλό είναι να καταναλώνετε καθημερινά 3 μερίδες γαλακτοκομικών με χαμηλά λιπαρά, ώστε να παίρνετε ασβέστιο το όποιο εμποδίζει τη λιπόλυση, εμποδίζοντας την αποθήκευση λίπους στην κοιλιά. Τέλος αποφύγετε τρόφιμα που μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή όπως είναι οι επεξεργασμένες τροφές και τα fast food.

Διαβάστε επίσης: Οι λόγοι που δεν χάνετε λίπος στην κοιλιά και πώς να τους καταπολεμήσετε

 Σωματότυπος αχλάδι

Εάν έχετε σωματότυπο αχλάδι τότε τα ισχία σας είναι μεγαλύτερα από τη μέση σας, έχετε δηλαδή την τάση να παίρνετε βάρος στους γοφούς και τους μηρούς. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αποφεύγετε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και σε απλούς υδατάνθρακες, όπως είναι τα σφολιατοειδή, τα πατάκια, τα γλυκά, το άσπρο ψωμί και ρύζι. Αντ αυτού θα πρέπει να επιλέγετε άπαχες πρωτεΐνες, πολλά φρούτα και λαχανικά. Επίσης οι κατεχίνες που βρίσκονται στο πράσινο τσάι μπορούν να ενισχύσουν το μεταβολισμό και να συμβάλλουν στη μείωση του τοπικού λίπους. Τέλος τα αυξημένα οιστρογόνα μπορεί να προκαλέσουν εναπόθεση του λίπους στους μηρούς. Για να το αποφύγετε μπορείτε να καταναλώνετε φυτικές ίνες οι οποίες βοηθάνε στη μείωση των υψηλών επιπέδων των οιστρογόνων. 

Σωματότυπος κλεψύδρα

Οι γυναίκες με το συγκεκριμένο σωματότυπο συνήθως κερδίζουν βάρος ομοιόμορφα σε όλο το σώμα. Όμως μια κακή διατροφή μπορεί να προκαλέσει κατακρατήσεις και να σας φουσκώσει. Εάν θέλετε να αποφύγετε το πρήξιμο επιλέξετε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και άπαχες πρωτεΐνες και αποφύγετε το αλάτι.

 

Tags: ΒΑΡΟΣ| ΚΙΛΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΙΛΩΝ| ΛΙΠΟΣ| ΟΡΜΟΝΕΣ| ΑΛΑΤΙ| ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ| ΚΟΙΛΙΑΚΟ ΛΙΠΟΣ




MORE FOR YOU