5 πράγματα που σταμάτησα να κάνω και έχασα κιλά

Γιατί οι στερητικές δίαιτες είναι καταδικασμένες να αποτύχουν.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Τετάρτη, 28 Ιουνίου 2017
Τετάρτη, 28 Ιουνίου 2017

Από μικρή μου άρεσε να πειραματίζομαι με τη διατροφή και η αλήθεια είναι ότι έχω ακολουθήσει πολλές ανορθόδοξες δίαιτες. Κακώς έπραξα τότε, άλλα παρασύρθηκα από το νεαρό της ηλικίας μου. Μέχρι που αποφάσισα  ότι έφτασε ο καιρός ώστε να αρχίσω να αντιμετωπίζω σοβαρά τη διατροφή.

Ο Ιπποκράτης είχε πει:  «Άφησε το φαγητό να είναι το φάρμακο σου και το φάρμακο να είναι το φαγητό σου.» Πλέον η σημασία της διατροφής είναι αποδεδειγμένη γι αυτό και θεωρείται μέτρο πρόληψης για πολλά προβλήματα υγείας. Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι η ισορροπημένη διατροφή που αποτελείται από όλες τις ομάδες τροφίμων παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία μας. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και έχοντας σα στόχο να χάσω μερικά κιλά για να ξαναμπώ στα καλοκαιρινά μου ρούχα, αποφάσισα, όχι να ακολουθήσω ακραίες δίαιτες, αλλά να σταματήσω να πράττω τα παρακάτω 5 πράγματα. Και το αποτέλεσμα;  Έχασα τα περιττά κιλά και αγόρασα το αγαπημένο μου μαγιό. Θέλετε να δείτε πώς τα κατάφερα;

1. Σταμάτησα να πιστεύω στο μύθο ότι το τελευταίo γεύμα πρέπει είναι μέχρι τις 20:00

Αν όχι όλοι, σίγουρα οι περισσότεροι έχετε ακούσει ότι δεν πρέπει να τρώμε μετά τις 20:00 το βράδυ, προκειμένου να χάσουμε βάρος. Λοιπόν αυτό δεν είναι αλήθεια. Οι θερμίδες είναι θερμίδες ό,τι ώρα και αν τις καταναλώσουμε. Τη στιγμή που θα σταματήσετε να τρώτε μετά τις εφτά ή οχτώ το βράδυ, δεν θα πετύχετε κάτι γιατί αυτό που έχει σημασία είναι οι συνολικές θερμίδες που έχετε καταναλώσει όλη την ημέρα. Με το που σταμάτησα να πιστεύω αυτή τη θεωρία, χαλάρωσα και έτσι έχασα πιο εύκολα τα κιλά που επιθυμούσα.

Δείτε επίσης: Τι σνακ να τρώτε πριν πάτε για ύπνο

2. Σταμάτησα να στερούμαι

Σίγουρα η ισορροπημένη διατροφή δεν αποτελείται από πίτσα, σουβλάκι και παγωτά, όμως όλα χρειάζονται στη ζωή αλλά με μέτρο. Μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι άνθρωποι ακολουθούνε στερητικές δίαιτες, μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα ξαναπάρουν τα χαμένα κιλά, μπορεί και περισσότερα. Όταν πρόκειται για την απώλεια ή τη διατήρηση βάρους, η μετριοπάθεια είναι το κλειδί.

3. Σταμάτησα να αποφεύγω το λίπος

Πολύ συχνά μόνο με τη σκέψη της λέξης λίπος, τρέχουμε μακριά. Πόσοι όμως γνωρίζετε ότι υπάρχουν λίπη που μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια κιλών; Ναι δεν είναι όλα τα λίπη ίδια, κάποια μάλιστα είναι απολύτως απαραίτητα, αφού χωρίς αυτά δεν ζούμε. Συγκεκριμένα τα καλά λιπαρά οξέα αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο στο οπλοστάσιο απώλεια βάρους που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό . Γι αυτό λοιπόν αποφάσισα να εντάξω στο διατροφικό μου πρόγραμμα το αβοκάντο, το ελαιόλαδο και τους ξηρούς καρπούς.

4. Σταμάτησα να παρακάμπτω τα γεύματα

Για να χάσετε βάρος θα πρέπει να δημιουργήσετε έλλειμμα θερμίδων. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να παρακάμπτετε ολόκληρα γεύματα. Όταν το σώμα μας βρίσκεται σε κατάσταση πείνας, προσπαθεί να κρατήσει ενέργεια και έτσι επιβραδύνει το μεταβολισμό, με αποτέλεσμα να δυσκολευόμαστε να χάσουμε κιλά. Ο καλύτερος τρόπος είναι να επιλέγουμε τροφές με χαμηλές θερμίδες που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, σύνθετους υδατάνθρακες και άπαχες πρωτεΐνες, και όχι να παρακάμπτουμε ολόκληρα γεύματα.

5. Σταμάτησα να πιστεύω ότι μόνο με άσκηση θα χάσω τα κιλά

Η σωματική δραστηριότητα είναι μέρος της εξίσωσης απώλειας βάρους, όμως αν νομίζετε ότι αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να φάτε ό,τι θέλετε, κάνετε λάθος. Αρκεί να λάβετε υπόψη ότι 30 λεπτά τρέξιμο καίει 270 θερμίδες. Για να χάσετε μισό κιλό την εβδομάδα, θα πρέπει να κόψετε από τη διατροφή σας ή να καίτε 500 θερμίδες την ημέρα, και για να το πετύχετε είναι απαραίτητος ο συνδυασμός άσκησης με διατροφή. 



Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΔΙΑΙΤΑ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΙΛΩΝ| ΚΑΛΑ ΛΙΠΑΡΑ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ




MORE FOR YOU