Πώς θα επιλέξετε το πιο νόστιμο πεπόνι

Αγαπιέται από όλους, μικρούς και μεγάλους, για τη γλυκιά χυμώδη σάρκα του και το υπέροχο άρωμά του.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Δευτέρα, 24 Ιουλίου 2017
Δευτέρα, 24 Ιουλίου 2017

Αρωματικά, χρυσαφένια και ζουμερά τα πεπόνια συναγωνίζονται επάξια τα καρπούζια για τον τίτλο του βασιλιά των φρούτων του καλοκαιριού. Υπάρχουν πολλές ποικιλίες πεπονιών, που ξεχωρίζουν από το χρώμα του φλoιού, από το σχήμα ή από το βάρος. Ανάλογα με την ποικιλία τα πεπόνια διαφέρουν στο σχήμα, στο μέγεθος, στο χρώμα της φλούδας και της σάρκας, στο άρωμα και στη γεύση.

Πώς όμως θα επιλέξουμε το τέλειο πεπόνι;

Καταρχάς όπως ήδη γνωρίζουμε τα πεπόνια είναι καλοκαιρινά φρούτα, με τις περισσότερες ποικιλίες να βγαίνουν μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου. Ο μήνας που θα βγει το πεπόνι εξαρτάται από την ποικιλία και την περιοχή. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι τα πεπόνι δεν γίνεται πιο γλυκό με το πέρασμα των ημερών, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με τις μπανάνες, μόλις συλλεχθεί και το επιλέξετε η γεύση του δεν αλλάζει. Για να διαλέξετε το καλύτερο και το πιο νόστιμο, πρέπει το μέγεθος του να είναι στρογγυλό και αρκετά βαρύ. Επίσης το χρώμα είναι ζωτικής σημασίας, γι αυτό και πρέπει να επιλέγετε όσα έχουν ζωηρό χρώμα ανάλογα με την ποικιλία, για παράδειγμα τα κίτρινα πεπόνια δεν πρέπει να έχουν καμία πράσινη απόχρωση. Επιπλέον δεν θα πρέπει να υπάρχουν εκδορές και χτυπήματα στη σάρκα και να προσέξετε είναι το κοτσάνι του, το οποίο θα πρέπει να είναι ξερό. Το βαρύ πεπόνι θεωρείται πιο γλυκό. 

Το πεπόνι δεν διατηρείται για πολύ καιρό, επομένως καλό είναι να το καταναλώσετε όσο πιο γρήγορα μπορείτε και φυσικά να διατηρήσετε στο ψυγείο. Αποτελεί το τέλειο σνακ του καλοκαιριού αφού εκτός από τη γλυκιά του γεύση, είναι χαμηλό σε θερμίδες και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα. Συγκεκριμένα είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α και, C, καθώς και σε θειαμίνη, νιασίνη, Β6 και κάλιο, ενώ δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.  Επίσης, σο πιο ώριμο είναι τόσο μεγαλύτερα ποσοστά β-καροτίνης περιέχει.

Μπορείτε να το καταναλώσετε σε φέτες ή σε φρουτοσαλάτα. Αποτελεί όμως και ιδανική επιλογή για να φτιάξετε παγωτό, γρανίτα και χυμούς. Τέλος αυτό που πρέπει να προσέχετε είναι να μην το αφήνετε κομμένο σε φέτες για πολλή ώρα, διότι ότι η βιταμίνη C που περιέχει, καταστρέφεται γρήγορα εάν εκτεθεί στον αέρα. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να καταναλώνεται αμέσως μετά αφού κοπεί.

Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΦΡΟΥΤΑ| ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ| ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ| ΠΕΠΟΝΙ




MORE FOR YOU