Τα κυριότερα συμπτώματα έλλειψης μαγνησίου και τι πρέπει να κάνετε

Το μαγνήσιο είναι ο αφανής ήρωας της υγείας μας.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Σάββατο, 5 Αυγούστου 2017
Σάββατο, 5 Αυγούστου 2017

Το μαγνήσιο είναι ο αφανής ήρωας της διατροφής, αφού συμμετέχει σε περισσότερες από 300 βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα. Επηρεάζει τα πάντα, από τον χτύπο της καρδιάς σας, τους μύες μέχρι και τη λειτουργία των ορμονών. Μελέτες έχουν δείξει, ότι μόνο περίπου το 25% των Αμερικανών ενηλίκων έχει επαρκή ποσότητα μαγνησίου και η National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) έδειξε, επίσης, ότι τουλάχιστον το ήμισυ του πληθυσμού των ΗΠΑ έχει ανεπαρκή πρόσληψη μαγνησίου.

Ενώ είναι εύκολο να πάρετε μαγνήσιο από τις τροφές, άλλο τόσο εύκολο είναι να έχετε ανεπάρκεια λόγω των τροφίμων. Και αυτό συμβαίνει, γιατί πολλές τροφές μειώνουν την απορρόφηση του μαγνησίου. Οι κύριοι ένοχοι είναι τα ροφήματα με καφεΐνη και το αλκοόλ. Για παράδειγμα η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει την απορρόφηση της βιταμίνης D, η οποία βοηθά στην απορρόφηση του μαγνησίου. Τα κύρια συμπτώματα ανεπάρκειας είναι η απώλεια της όρεξης, ναυτία, κόπωση, μούδιασμα, κράμπες και ημικρανίες. Όμως όλα αυτά θα μπορούσαν να μοιάζουν με πολλά άλλα προβλήματα υγείας, γι αυτό είναι δύσκολο να διαγνωστεί η έλλειψη μαγνησίου. Παρακάτω θα διαβάσετε μερικούς τρόπους για να βεβαιωθείτε ότι παίρνετε αρκετό μαγνήσιο.

Επιλέξτε τα κατάλληλα σνακ

Ο πιο κατάλληλος τρόπος για να παίρνετε μαγνήσιο είναι να επιλέγετε για σνακ τις κατάλληλες τροφές, όπως είναι τα αμύγδαλα, τα καρύδια, οι ηλιόσποροι ή να φτιάχνετε μια σαλάτα με σκούρα πράσινα λαχανικά.

Κάντε μπάνιο με άλατα μαγνησίου

Μπορεί το μαγνήσιο να απορροφηθεί μέσω του δέρματος; Η απάντηση είναι ότι μπορεί, αλλά δεν πρέπει να βασίζεστε σε αυτή τη μέθοδο, καθώς η απορρόφηση είναι ελάχιστη. Παρόλα αυτά δεν βλάπτει να γεμίσετε την μπανιέρα σας και να ρίξετε άλατα μαγνησίου, γιατί εκτός ότι το δέρμα σας θα απορροφήσει μια μικρή ποσότητα, αυτή η μέθοδος μπορεί επίσης να σας βοηθήσει στους μυϊκούς πόνους.

Διαβάστε επίσης: Αυτά τα τρία πράγματα προστατεύουν τη μνήμη

Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

Το µαγνήσιο υπάρχει σε πολλές υγιεινές τροφές, σε αντίθεση με τις επεξεργασμένες, που είναι φτωχές σε αυτό το στοιχείο. Πιο αναλυτικά μπορούμε να το βρούμε στους χουρµάδες, στα αράπικα φιστίκια, στα ρεβίθια, στις µπανάνες, στα σύκα, στα µήλα, στα ροδάκινα, στα βερίκοκα, στο πλήρες φύτρο σταριού, στα πλήρη δηµητριακά, στο κεχρί, στο καλαµπόκι, στη σόγια, στα όσπρι, στο σκόρδο, στο µπρόκολο και στην αγκινάρα. Καλές πηγές μαγνησίου είναι επίσης το κακάο και τα μπαχαρικά.

Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΜΑΓΝΗΣΙΟ| ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ| ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ




MORE FOR YOU