Έκανα το clean eating για ένα μήνα και δείτε τι μου συνέβη

Το clean eating (ελληνιστί καθαρή διατροφή) έχει μετρήσει ατελείωτους οπαδούς.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου 2017
Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου 2017
www.instagram.com/klaraslife

Οι άνθρωποι ασχολούνται όλο και περισσότερο με τη διατροφή και αυτό είναι θετικό. Το αρνητικό είναι ότι η ενασχόληση αυτή τείνει να γίνει εμμονή. Εδώ και δεκαετίες οι γκουρού της καθαρής διατροφής έχουν αντιστρέψει τόσο πολύ το ρεύμα που φαίνεται ότι η μόνη ώρα για να φας μια μπριζόλα είναι όταν περιμένεις το έμφραγμα. Και φυσικά κανείς δεν εγγυάται ότι αν τρως μόνο μπρόκολο θα ζήσεις υγιής μέχρι τα βαθιά γεράματα. Έτσι λοιπόν κάτω από την ομπρέλα της ευεξίας δημιουργήθηκε το clean eating.

Τι είναι το clean eating; Πρόκειται για μια διατροφική τάση η οποία βασίζεται στην επίγνωση σχετικά με την προέλευση και τη διαδικασία παραγωγής κάθε τροφής που μπαίνει στο πιάτο μας. Με απλά λόγια αφορά στο να καταναλώνουμε τροφές που δεν είναι καθόλου επεξεργασμένες ή έχουν υποστεί τη λιγότερη επεξεργασία και είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στη φυσική τους μορφή. Και επειδή πολλά λέγονται για τη συγκεκριμένη διατροφή, αποφάσισα να την ακολουθήσω για ένα μήνα. Θέλετε να δείτε τι μου συνέβη;

Διαβάστε εδώ: Ποιες τροφές θα τρώτε και δεν θα αρρωστήσετε ποτέ

Όταν πήρα την απόφαση να ακολουθήσω το clean eating το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να πάω σούπερ μάρκετ για να αγοράσω πολλά λαχανικά, αρκετά φρούτα και οποιαδήποτε άλλη τροφή που δεν είχε επεξεργαστεί. Και όταν γράφω επεξεργασμένες τροφές εννοώ αυτές που έχουν οποιοδήποτε είδος πρόσθετου, όπως είναι η ζάχαρη, τα λιπαρά και τα συντηρητικά. Όμως το χειρότερο που κλήθηκα να πράξω στη συγκεκριμένη διατροφή ήταν ότι εκτός ότι έπρεπε να αποκλείσω ολόκληρες ομάδες τροφίμων, δεν μπορούσα επίσης να καταναλώσω φαγητό που είχε υποστεί μεγάλη διαδικασία μαγειρέματος και φυσικά δεν μπορούσα να φάω έξω. Το βασικό μου διαιτολόγιο αποτελείτο από φρέσκα φρούτα και λαχανικά, όσπρια και ξηρούς καρπούς. Ενώ οι ελαφρώς επεξεργασμένες τροφές που μπορούσα να καταναλώσω με προσοχή και αφού γνώριζα την προέλευση τους ήταν τα δημητριακά που δεν έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία (κινόα, καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής άλεσης κλπ), κατεψυγμένα λαχανικά, έλαια, γαλακτοκομικά, κρέας (που δεν έχει υποστεί επεξεργασία) και ψάρια.

Θέλω να ομολογήσω ότι το clean eating έχει πολύ δυνατό μάρκετινγκ, διότι η λέξη «καθαρό» υπαινίσσεται πως οτιδήποτε δεν ανήκει στην κατηγορία του καθαρού είναι «βρώμικο». Και ποιος θέλει να τρώει βρώμικα; Όμως όταν έκανα πράξη το πείραμα κατάλαβα ότι η συγκεκριμένη διατροφική τάση δαιμονοποιεί ολόκληρες ομάδες τροφίμων και θυμίζει λίγο κουζίνα νοσοκομείου. Και το επικίνδυνο κομμάτι όλο αυτού είναι ότι ανοίγεται ο δρόμος για την ορθορεξία, που θεωρείται έστω και ανεπίσημα διατροφική διαταραχή. Γιατί ακόμη και  η καθαρή διατροφή μπορεί να γίνει εμμονή και να βλάψει την υγεία μας. Έτσι όπως έλεγε και ο Κλεόβουλος "Παν Μέτρον". 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΔΙΑΙΤΑ| ΕΥΕΞΙΑ| ΦΡΟΥΤΑ| ΟΡΘΟΡΕΞΙΑ| ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ




MORE FOR YOU