Τι θα σας συμβεί αν αποφεύγετε τη γλουτένη

Πολλά ακούγονται για τη γλουτένη. Πόσα όμως από αυτά είναι αληθινά;

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017
Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017

Η γλουτένη είναι μια λέξη που την ακούμε συχνά τον τελευταίο καιρό, αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που την αποφεύγουν όπως ο διάβολος το λιβάνι. Αρκεί να σημειώσουμε ότι περίπου 100 εκατομμύρια Αμερικανοί προσπαθούν να την εξαλείψουν από τη διατροφή τους, ενώ μόνο το 1% του πληθυσμού έχει πραγματικά κοιλιοκάκη, μια διαταραχή του πεπτικού συστήματος που ενεργοποιείται από την πρωτεΐνη γλουτένη, η οποία βρίσκεται στο σιτάρι, στο κριθάρι και στη σίκαλη. Πριν λοιπόν ενταχθείτε και εσείς, ενώ είστε υγιείς, στο κίνημα που είναι εναντίον της γλουτένης, καλό είναι να διαβάσετε πρώτα τα παρακάτω, ώστε να είστε ενημερωμένοι.

Οι περισσότεροι θέλουν να εξαλείψουν τη γλουτένη με σκοπό να χάσουν βάρος. Όμως καλό θα ήταν να γνωρίζετε ότι δεν θα χάσετε κιλά επειδή ακολουθείτε μια δίαιτα ελεύθερης γλουτένης, αλλά επειδή σταματήσατε να τρώτε γλυκά και επεξεργασμένα τρόφιμα. Αντί λοιπόν, να την αποφεύγετε, εστιάστε καλύτερα σε μια υγιεινή διατροφή, ώστε να πετύχετε την απώλεια βάρους χωρίς να στερηθείτε τις αγαπημένες σας τροφές και τα θρεπτικά συστατικά.

Επιλέγοντας τροφές χωρίς γλουτένη, μειώνεται σημαντικά η ποσότητα των ινών, κάτι που συνεπάγεται με αρνητικές επιπτώσεις στο γαστρεντερικό σύστημα. Τα φασόλια, το καστανό ρύζι, τα όσπρια είναι καλές πηγές φυτικών ινών αλλά και γλουτένης, αν λοιπόν τα αποφεύγετε, είστε πιο επιρρεπείς στην ανάπτυξη φλεγμονής στο έντερο, στο σύνδρομο ευερέσθητου εντέρου, στις στομαχικές κράμπες και σε άλλες ασθένειες του πεπτικού.

Εκτός όμως από το σώμα σας, τις επιπτώσεις από μια δίαιτα χωρίς γλουτένη, θα τις νιώσει και στο πορτοφόλι σας. Τα προϊόντα ελεύθερης γλουτένης κοστίζουν δύο έως τρεις φορές περισσότερο, κατά μέσο όρο, από ότι τα τρόφιμα που περιέχουν αυτή την πρωτεΐνη. Και αυτό συμβαίνει, γιατί οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν συγκεκριμένες διαδικασίες για να αφαιρέσουν τη γλουτένη και να αποφύγουν τις μολύνσεις.

Επίσης, όταν αποφασίσετε να μην καταναλώσετε ποτέ ξανά  σιτάρι, κριθάρι και σίκαλη, δεν απαλλάσσεστε απλά από τη γλουτένη, αλλά μειώνετε και την πρόσληψη πολλών θρεπτικών συστατικών, όπως το σίδηρο, το φυλλικό οξύ, το ψευδάργυρο, τη βιταμίνη D. Άρα γίνεται αντιληπτό, ότι διατρέχετε τον κίνδυνο να αναπτύξετε ανεπάρκεια αυτών των συστατικών και να εμφανίσετε κόπωση, αδυναμία, απώλεια μαλλιών και μεταβολές στη διάθεση.

Όπως λοιπόν καταλαβαίνετε, η δίαιτα ελεύθερης γλουτένης συνίσταται μόνο σε όσους έχουν κοιλικάκη, ώστε να μειωθούν τα δυσάρεστα συμπτώματα της πάθησης. Όσοι είστε υγιείς, είναι προτιμότερο να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή που να περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων. 

Διαιτολόγος, RD, BSc, University of Hertfordshire

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ




MORE FOR YOU