Ποιες τροφές επηρεάζουν τη γονιμότητα

Παίζει ρόλο η διατροφή στην πιθανότητα να μείνετε έγκυος; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό, είναι σίγουρα ναι.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2017
Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2017

Η υπογονιμότητα επηρεάζει το 10% του Αμερικάνικου πληθυσμού, σύμφωνα με την American Society for Reproductive Medicine. Και ενώ τα ζευγάρια δεν μπορούν να ελέγξουν όλα τα αίτια της υπογονιμότητας, ωστόσο μπορούν να ελέγχουν τις διατροφικές τους συνήθειες και το σωματικό τους βάρους. Γιατί το τι τρώτε αλλά και το σωματικό βάρος έχουν σημαντική επίπτωση στην ικανότητα σας να συλλάβετε.

Γυναίκες και γονιμότητα

Για την προετοιμασία της εγκυμοσύνης και την ενίσχυση της γονιμότητας, σπουδαίο ρόλο παίζει η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους και η επιλογή των σωστών τροφίμων,  τόσο για εσάς όσο και για το μωρό σας.

Άνδρες και γονιμότητα

Η γονιμότητα όμως δεν είναι μόνο γυναικείο θέμα, γιατί αφορά και τους άντρες, δεδομένου ότι η παχυσαρκία μπορεί να τροποποιήσει την τεστοστερόνη αλλά και άλλες ορμόνες, με αποτέλεσμα την κακή κινητικότητα του σπέρματος και το χαμηλό αριθμό σπερματοζωαρίων. Η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά μπορεί να ενισχύσει το σπέρμα.

Η National Infertility Association αναφέρει ότι το 30 τοις εκατό των περιπτώσεων υπογονιμότητας οφείλονται στα παραπάνω κιλά της γυναίκας, τα οποία μπορούν να αλλάξουν τα επίπεδα των ορμονών που ρυθμίζουν την ωορρηξία. Αν λοιπόν είστε υπέρβαρες, η απώλεια μόλις του 5% του σωματικού σας βάρους, θα μπορούσε να βελτιώσει τη γονιμότητα. Δεν υπάρχει όμως λόγος να το παρακάνετε, γιατί ακόμα και οι λιποβαρείς γυναίκες, ενδέχεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα, όπως ακανόνιστος έμμηνος κύκλος ή να σταματήσει η ωορρηξία. Αποφύγετε τις ακραίες δίαιτες και αυτές που εμφανίζονται κατά καιρούς στο διαδίκτυο και βρείτε ένα πρόγραμμα διατροφής μαζί με το διαιτολόγο σας.

Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε σίδηρο. Μια διατροφή πλούσια σε σίδηρο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο υπογονιμότητας και να αυξήσει τις πιθανότητες σύλληψης. Ο σίδηρος εκτός από το κρέας βρίσκεται επίσης στα φασόλια, στις φακές, στο σπανάκι και στα εμπλουτισμένα δημητριακά, αλλά για να ενισχύσετε την απορρόφηση του από τις φυτικές τροφές πρέπει να προσθέτετε βιταμίνη C.

Αυξήστε την πρόσληψη των τροφών πλούσιων σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που τα βρίσκουμε σε λιπαρά ψάρια και στους ξηρού καρπούς. Βοηθούν αρκετά στην αύξηση της γονιμότητας.

Ένα προϊόν που σύμφωνα με τη αμερικανική μελέτη Nurse's Health Study, βοηθάει τη γυναικεία γονιμότητα είναι το πλήρες γάλα. Συγκεκριμένα, φαίνεται πως μειώνει τα προβλήματα ωορρηξίας, σε αντίθεση με τα άπαχα ή ημίπαχα γαλακτοκομικά.

Μην ξεχνάτε το φυλλικό οξύ. Οι γυναίκες που προσπαθούν να συλλάβουν είναι σημαντικό να παίρνουν φυλλικό οξύ μέσω της διατροφής αλλά και με ένα συμπλήρωμα. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι απαραίτητη για την πρόληψη ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα του εμβρύου. Αν έχετε σκοπό να μείνετε έγκυες, μιλήστε με το γιατρό σας, ώστε να σας δώσει από πιο πριν συμπλήρωμα φυλλικού οξέος. Και αυτό γιατί ο νευρικός σωλήνας και η σπονδυλική στήλη αναπτύσσονται τρεις έως τέσσερις βδομάδες μετά τη σύλληψη, πριν οι περισσότερες γυναίκες συνειδητοποιήσουν ότι είναι έγκυες.

Ένα διατροφικό πρόγραμμα για την αύξηση της γονιμότητας περιέχει τα εξής:

Λιγότερα trans λιπαρά και κορεσμένα λιπαρά. Και περισσότερα υγιή λίπη όπως αβοκάντο και ελαιόλαδο.

Λιγότερες ζωικές πρωτεϊνών και περισσότερη φυτική πρωτεΐνη

Μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, με χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο, όπως δημητριακά ολικής άλεσης.

Υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά αντί της χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα

Τέλος, είναι σημαντικό να νιώθετε χαλαρές, γιατί το άγχος είναι από τους μεγαλύτερους εχθρούς της γονιμότητας. Ίσως πρέπει να βάλετε το χαμομήλι στη ζωή σας, καθώς φαίνεται πως η κατανάλωση του σε μέτριες ποσότητες μειώνει τα επίπεδα τους στρες. 

Tags: ΥΓΕΙΑ| ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ




MORE FOR YOU