Τα κυριότερα λάθη που κάνουμε στην ενυδάτωση του οργανισμού

Τελικά ο καφές και το τσάι μας αφυδατώνουν;

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017
Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017

Η ενυδάτωση είναι από τις πιο σημαντικές διαδικασίες για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες. Οι ανάγκες μας σε υγρά εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, όπως το φύλο, η ηλικία, η δραστηριότητα, οι θερμίδες αλλά και η θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Αρκεί λοιπόν να πίνουμε αρκετά υγρά και έχουμε ενυδατώσει το σώμα μας. Σωστά; Κι όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται. Σίγουρα αν πίνουμε νερό βοηθάμε στην ενυδάτωση, όμως υπάρχουν μερικά λάθη που κάνουμε χωρίς καν να το συνειδητοποιήσουμε. Δείτε τα παρακάτω ποια είναι αυτά, ώστε την επόμενη φορά να τα αποφύγετε.

Λάθος # 1: Επιμένετε σε οκτώ ποτήρια την ημέρα. Το Ινστιτούτο Ιατρικής συνιστά στην πραγματικότητα 11,4 φλιτζάνια την ημέρα, αν και όπως προανέφερα οι ανάγκες ενυδάτωσης διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Και δεδομένου ότι μπορείτε να ενυδατωθείτε και από τα τρόφιμα, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά (ένα μήλο, για παράδειγμα, μπορεί να προσφέρει ένα φλιτζάνι νερό), ίσως να μην χρειάζεται να καταναλώνετε τόσο πολύ νερό.

Λάθος # 2: Πίνετε νερό κατά τη διάρκεια της προπόνησής σας, αλλά όχι πριν. Μπορεί να πίνετε υγρά, ενώ είστε στο γυμναστήριο, όμως δεν θα ενυδατωθείτε σωστά, αν δεν έχετε πιεί και πιο πριν. Στόχος σας θα πρέπει να είναι να πίνετε νερό μισή ώρα πριν τη προπόνηση.

Λάθος # 3: Πίνετε νερό μόνο όταν διψάτε. Ναι μπορεί όταν νιώθετε διψασμένοι να πίνετε αρκετά υγρά, αλλά αυτό δεν είναι σωστό. Γιατί σκοπός σας πρέπει να είναι, να καταναλώνετε νερό ή άλλα υγρά πριν διψάσετε, διότι διαφορετικά έχετε ήδη αφυδατωθεί. Άρα, πρέπει να έχετε συνέχεια ένα μπουκάλι νερό μαζί σας, ώστε να κρατάτε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο.

Λάθος # 4: Αποφεύγετε ποτά όπως ο καφές και το τσάι. Επικρατεί μια πεποίθηση ότι ο καφές και το τσάι σας αφυδατώνουν, λόγω της καφεΐνης που περιέχουν. Όμως, αυτό είναι ένας μύθος, γιατί ενώ η καφεΐνη μπορεί να είναι ένα διουρητική, προκαλώντας απώλεια υγρών, παράλληλα σας ενυδατώνει.



Tags: ΥΓΕΙΑ| ΝΕΡΟ| ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ| ΥΓΡΑ| ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ| ΔΙΨΑ




MORE FOR YOU