Μικρά μυστικά για να βελτιώσετε την πέψη και να νιώθετε ευεξία

Σημασία δεν έχει μόνο το τι τρώμε. Σημασία έχει και το πόσο καλά λειτουργεί το πεπτικό μας σύστημα.

Κυριακή, 4 Ιουνίου 2017 Κυριακή, 4 Ιουνίου 2017

Για να διατηρήσουμε την καλή υγεία δεν έχει σημασία μόνο το τι τρώμε, αλλά σημαντικό ρόλο παίζει και πόσο καλά λειτουργεί το πεπτικό σύστημα. Η πέψη είναι μια διαδικασία θεμελιώδους σημασίας για την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από τον οργανισμό. Το κλειδί φυσικά για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος είναι η σωστή διατροφή. Και ενώ η επιλογή των κατάλληλων τροφών μπορεί  βελτιώσει την πέψη, επίσης πολύ σημαντικό είναι να εξετάσετε τις διατροφικές σας συνήθειες. Παρακάτω θα δείτε μερικές συμβουλές που θα σας φανούν αρκετά χρήσιμες.

Μαγειρεύετε στο σπίτι. Ο  προβληματισμός σχετικά με το γεύμα, η οπτική επαφή με το φαγητό και η μυρωδιά των αρωμάτων, κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος, θα προετοιμάσουν όλο σας το σώμα για την πέψη, διότι θα εκκριθούν εκ των προτέρων, τα πεπτικά υγρά και ένζυμα, που θα διασπάσουν τη τροφή. Απλά σκεφτείτε, πόσο σάλιο εκκρίνεται όταν μυρίζετε το αγαπημένο σας φαγητό.

Μασάτε καλά το φαγητό σας. Η διαδικασία της πέψης ξεκινά από το στόμα, για αυτό και η διαδικασία της μάσησης είναι πολύ σημαντική. Όταν μασάτε καλά το φαγητό σας το κόβετε σε μικρά κομμάτια και το αναμιγνύετε με τα ένζυμα της σιέλου, με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η πέψη.

Καταναλώστε μικρότερα γεύματα. Τα μικρά και συχνά γεύματα δεν επιβαρύνουν το πεπτικό σύστημα και μειώνουν τις πιθανότητες να νιώθετε πρήξιμο μετά το φαγητό. Προτιμήστε να τρώτε 3 με 4 ώρες πριν πέσετε για ύπνο.

Μην τρώτε όταν είστε πολύ αγχωμένοι ή ανήσυχοι. Το χρόνιο στρες, το άγχος και η κατάθλιψη μειώνουν την παραγωγή του υδροχλωρικού οξέος και τα επίπεδα της εκκριτικής ανοσοσφαιρίνης Α (SIgA), ένα αντίσωμα που παίζει σημαντικό ρόλο στην ανοσία του γαστρεντερικού σωλήνα. Και επειδή μια κακή πέψη οδηγεί σε μείωση των θρεπτικών συστατικών και στη συνέχεια αυτό καθιστά πιο δύσκολη τη διαχείριση του άγχους, δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος. Εάν την ώρα του φαγητού νιώθετε αγχωμένοι ή ανήσυχοι, αφιερώστε λίγα λεπτά για να αναπνεύσετε βαθιά ή να ασκήσετε άλλες τεχνικές χαλάρωσης και μετά αρχίστε το γεύμα σας. 



Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΕΥΕΞΙΑ| ΠΕΨΗ| ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ| ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ




MORE FOR YOU