Γιατί ξυπνάτε το πρωί με πονοκέφαλο

Δείτε ποιες είναι οι συνηθέστερες αιτίες πίσω από τον πρωινό πονοκέφαλο.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Κυριακή, 25 Ιουνίου 2017
Κυριακή, 25 Ιουνίου 2017

Αν υπάρχει χειρότερος τρόπος για να ξεκινήσει η ημέρα σας, είναι να ξυπνήσετε με πονοκέφαλο. Οι πρωινές κεφαλαλγίες είναι επώδυνες, ενοχλητικές και μπορούν να δημιουργήσουν μέχρι και ένα είδος σύγχυσης. Αν λοιπόν σήμερα το πρωί ξυπνήσατε με πονοκέφαλο και ο λόγος δεν είναι ότι ήπιατε πολύ το σαββατόβραδο, τότε συνεχίστε την ανάγνωση ώστε να μάθετε τι προσπαθεί να σας πει ο πρωινός πονοκέφαλος.

1. Δεν έχετε κοιμηθεί αρκετά.

Το σώμα σας χρειάζεται επτά με οκτώ ώρες ύπνο για να λειτουργήσει κανονικά.  Έτσι όταν κοιμάστε λιγότερο, αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά και αρχίζει μια κατάσταση πανικού. Οι ορμόνες διαταράσσονται με αποτέλεσμα να αυξάνεται η αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα του άγχους και να οδηγούμαστε στον πονοκέφαλο.

2. Έχετε κοιμηθεί πολλές ώρες

Εκτός όμως από την αυπνία, η πρωινή κεφαλαλγία μπορεί να προκληθεί και από τις πολλές ώρες ύπνου. Αν κοιμάστε περισσότερο από εννιά ώρες τα βράδια τότε μειώνονται τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο και αυτό μπορεί να μειώσει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο και να προκαλέσει πονοκέφαλο. Αυτό το είδους της κεφαλαλγίας μας συμβαίνει κυρίως τα Σαββατοκύριακα όπου είναι πιο πιθανό να κοιμηθούμε λίγες ώρες παραπάνω από ό,τι συνηθίζουμε τις καθημερινές.

3. Έχετε χαμηλά επίπεδα ενδορφινών

Οι ενδορφίνες είναι μικρές ομάδες πρωτεϊνών που παράγονται στην υπόφυση και τον υποθάλαμο του εγκεφάλου, απελευθερώνονται και διοχετεύονται στην κυκλοφορία του αίματος. Θεωρούνται το καλύτερο φάρμακο κατά της κακής διάθεσης και αποτελούν ισχυρότατο παυσίπονο. Και σε μερικούς ανθρώπους χαμηλά επίπεδα ενδορφινών μπορεί να προκαλέσουν κεφαλαλγίες. Τα άσκημα νέα είναι ότι οι ειδικοί δεν γνωρίζουν γιατί σε ορισμένους ανθρώπους προκαλείται πονοκέφαλος, ενώ σε άλλους όχι. Μια υπόθεση είναι ότι η σωματική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλει στη μείωση των πονοκεφάλων, δεδομένου ότι προκαλεί την απελευθέρωση των ενδορφινών.

5. Ροχαλίζετε

Το ροχαλητό μπορεί να είναι ένα σημάδι υπνικής άπνοιας, μια κατάσταση στην οποία σταματάει για δευτερόλεπτα η αναπνοή ενώ κοιμάστε. Αυτά τα επεισόδια αν και διαρκούν πολύ λίγο, μπορεί να οδηγήσουν σε λιγότερη οξυγόνωση του εγκεφάλου, άρα και σε πονοκεφάλους. Εάν υποψιάζεστε ότι έχετε υπνική άπνοια καλό είναι να μιλήσετε με το γιατρό σας ώστε να διαχειριστείτε μαζί την κατάσταση και να απαλλαγείτε από τα συμπτώματα.

6. Πάσχετε από κατάθλιψη

Ο πονοκέφαλος και η κατάθλιψη σχετίζονται. Αυτό συμβαίνει γιατί η κατάθλιψη συνδέεται με χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης. Ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη και κατ επέκταση τις κεφαλαλγίες, είναι να μιλήσετε με το γιατρό σας ώστε να βρείτε τη βασική αιτία του προβλήματος.

Διαβάστε επίσης: Τι να κάνετε όταν ένας φίλος σας πάσχει από κατάθλιψη

7. Έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση

Όταν έχετε υψηλή αρτηριακή, στην πραγματικότητα ασκείται μεγαλύτερη πίεση στο κεφάλι σας και έτσι έχετε συχνούς πονοκεφάλους. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση και δεν το γνωρίζουν. Γι αυτό και αν πάσχετε από ημικρανίες καλό είναι να επισκεφτείτε το γιατρό σας για να μετρήσετε την πίεση. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Tags: ΥΓΕΙΑ| ΟΡΜΟΝΕΣ| ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ| ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΠΙΕΣΗ| ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ




MORE FOR YOU