4 πράγματα που επιβραδύνουν το μεταβολισμό

Όσο καλύτερο μεταβολισμό έχετε, τόσο περισσότερες θερμίδες καταναλώνετε.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Τρίτη, 4 Ιουλίου 2017
Τρίτη, 4 Ιουλίου 2017

Όσοι προσπαθείτε να χάσετε βάρος σίγουρα έχετε ακούσει ή διαβάσει για το μεταβολισμό και πόσο σημαντικός είναι. Και όχι αδίκως αφού ο μεταβολικός ρυθμός μπορεί να επηρεάσει σχεδόν τα πάντα, από το επίπεδο ενέργειας μέχρι τα κιλά. Ακόμα και όταν κοιμόμαστε το σώμα μας χρειάζεται ενέργεια για να εκτελέσει διάφορες λειτουργίες όπως η αναπνοή και η αποκατάσταση των ζημιών στα κύτταρα. Οι θερμίδες που χρειάζεται το σώμα μας σε κατάσταση ηρεμίας αποτελούν το μεταβολικό ρυθμό. Όταν λοιπόν κρατάμε το μεταβολισμό μας ενεργό μπορούμε να χάσουμε πιο ευκολά και τα περιττά κιλά. Διαβάστε παρακάτω τι λάθη κάνετε και επιβραδύνετε το μεταβολισμό σας.   

1. Κάνετε αυστηρές δίαιτες. Κάθε φορά που μειώνετε τις θερμίδες περισσότερο από ό,τι χρειάζεται, επιβραδύνεται και ο μεταβολισμός. Ενώ αν ακολουθείτε μια σταδιακή στρατηγική απώλειας βάρους βοηθάτε στο να κρατάτε το μεταβολισμό σας ενεργό. Ένας καλός κανόνας είναι η θερμιδική μείωση να μην υπερβαίνει τις 500 θερμίδες την ημέρα, με σκοπό να χάνετε μισό με ένα κιλό την εβδομάδα.

2. Έχετε άγχος. Το χρόνιο στρες επιβραδύνει το μεταβολισμό. Μελέτες έχουν δείξει ότι το στρες διεγείρει την παραγωγή μιας πρωτεΐνης που αναστέλλει ένα συγκεκριμένο ένζυμο το οποίο απαιτείται για τη διάσπαση του λίπους. Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι έχουν άγχος παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα ινσουλίνης, η οποία συμβάλλει στην αποθήκευση του λίπους. Με βάση τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι το στρες επιβραδύνει το μεταβολισμό και κάνει πιο δύσκολη την προσπάθεια απώλειας βάρους.

Διαβάστε επίσης: Πώς το άγχος και το στρες επηρεάζουν τη γονιμότητα

3. Δεν γυμνάζεστε σωστά. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η σωματική δραστηριότητα βοηθάει στην αύξηση του μεταβολισμού. Όμως νέα έρευνα δείχνει ότι όταν σηκώνετε βάρη η ιδανική στρατηγική είναι να κάνετε παύσεις μεταξύ των σετ, γιατί έτσι βοηθάτε περισσότερο στην ενδυνάμωση της μυϊκής μάζας.

4. Ορισμένα προβλήματα υγείας μπορεί να επηρεάσουν το μεταβολισμό σας:

Οι διαταραχές του θυρεοειδούς επηρεάζουν τη λειτουργία του μεταβολισμού, με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις να μην μπορείτε να χάσετε κιλά. Ευτυχώς η συγκεκριμένη νόσος μπορεί να ελεγχθεί με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή.

Προδιαβήτης:  Αυτή η κατάσταση αυξάνει τα επίπεδα ινσουλίνης, η οποία αναστέλλει το μεταβολισμό των λιπών. Όμως με τις κατάλληλες αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως η άσκηση και μια διατροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη μπορεί να βοηθήσουν τη λειτουργία του μεταβολισμού.

Σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών: Γυναίκες με αυτή την ορμονική ανισορροπία διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν αντίσταση στην ινσουλίνη, η οποία μπορεί με τη σειρά της να επηρεάσει τη λειτουργία του μεταβολισμού. Πιθανές θεραπείες περιλαμβάνουν αντισυλληπτικά χάπια για να ρυθμίσουν τα επίπεδα ορμονών. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Tags: ΑΓΧΟΣ| ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΙΛΩΝ| ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ| ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ




MORE FOR YOU