Αυτά τα τρία πράγματα προστατεύουν τη μνήμη

Πολλά έχουν ειπωθεί, πόσα από αυτά όμως είναι αλήθεια;

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Σάββατο, 8 Ιουλίου 2017
Σάββατο, 8 Ιουλίου 2017

Πολλές μελέτες έχουν γίνει όσο αφορά την απώλεια μνήμης, από την κατανάλωση κάποιων τροφίμων μέχρι και τα παιχνίδια που εξασκούν το μυαλό. Όμως μια νέα μελέτη που διεξάχθηκε από το National Academies of Science ανέφερε ότι παρακάτω τρεις στρατηγικές μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες απώλειας μνήμης.

Οι τρεις στρατηγικές που προστατεύουν τον εγκέφαλο σας από τα χρόνια που περνάνε είναι:

  1. Η τακτική άσκηση
  2. Η διαχείριση της αρτηριακής πίεσης
  3. Η διατροφή 

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι με τις κατάλληλες αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούμε να βοηθήσουμε στην πρόληψη της μείωσης της μνήμης. Η διατήρηση των γνωστικών δεξιοτήτων είναι ιδιαίτερα σημαντική, αφού πάνω από 5 εκατομμύρια Αμερικανοί έχουν πλέον τη νόσο του Αλτσχάιμερ, η πιο κοινή μορφή άνοιας. Μέχρι το 2050 ο αριθμός υπλογίζεται ότι θα φθάσει τα 16 εκατομμύρια. Οι θεραπείες που υπάρχουν σήμερα είναι η φαρμακευτική αγωγή, όμως τα φάρμακα δεν θεραπεύουν την ασθένεια, αλλά την επιβραδύνουν.

Διαβάστε επίσης: Αν παίξετε τα παρακάτω παιχνίδια θα γίνετε πιο έξυπνοι

Συγκεκριμένα η έρευνα διαπίστωσε ότι η διαχείριση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, κυρίως από τις ηλικίες 36 έως 65 ετών μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης άνοιας. Και ενώ προηγούμενες μελέτες είχαν διαπιστώσει ότι ορισμένα φάρμακα για την πίεση του αίματος μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ, από ότι φαίνεται αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία δεν είναι το φάρμακο, αλλά η αρτηριακή πίεση του αίματος.

Εκτός όμως από την αρτηριακή πίεση, η εν λόγω μελέτη έδειξε ότι και η τακτική άσκηση συνδέεται με έναν υγιή εγκέφαλο. Παρόλα αυτά  ακόμα δεν υπάρχει αρκετή έρευνα που να έχει εντοπίσει πόση και τι είδους άσκηση είναι πιο αποτελεσματική.

Τι γίνεται με τη διατροφή; Η διατροφή μπορεί να προλάβει την εκφύλιση της μνήμης. Οι έρευνες που έχουν γίνει όσο αφορά τη διατροφή και την άνοια ή τη νόσο Αλτσχάιμερ είναι πάρα πολλές.  Σε μία από τις πιο πρόσφατες μελέτες, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Temple βρήκαν ότι το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της νόσου του Alzheimer, τουλάχιστον στα ποντίκια. Επίσης έχει βρεθεί ότι η Μεσογειακή διατροφή και η δίαιτα DASH (Διατροφική Προσέγγιση για την Υπέρταση), μπορεί να αποτρέψουν την εκφύλιση των κυττάρων του εγκεφάλου. Παρόλα αυτά απαιτείται περεταίρω έρευνα, ώστε να φτάσουμε σε επίπεδο έγκυρων αποδεικτικών στοιχείων.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

 



Tags: ΥΓΕΙΑ| ΑΣΚΗΣΗ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ| ΜΝΗΜΗ| ΑΝΟΙΑ| ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΠΙΕΣΗ| ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ| ΝΟΣΟΣ ΑΛΤΣΧΑΙΜΕΡ




MORE FOR YOU