Πώς θα απαλλαγείτε από τη δυσκοιλιότητα

Ένα πρόβλημα που απασχολεί όλους μας και κυρίως τις γυναίκες.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου 2017
Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου 2017
www.instagram.com/klaraslife

Μήπως τον τελευταίο καιρό δεν επισκέπτεστε τόσο συχνά όσο θα έπρεπε την τουαλέτα και νιώθετε συνέχεια φουσκωμένοι; Δεν υπάρχει λόγος να ντρέπεστε, δεν είστε οι μόνοι. Σύμφωνα με εκτιμήσεις πάνω από 4 εκατομμύρια Αμερικάνοι υποφέρουν από δυσκοιλιότητα, με το γυναικείο φύλο να έχει την τιμητική του. Και αυτό μπορεί να οφείλεται στην πιο αργή κίνηση των τροφίμων στο πεπτικό σύστημα μιας γυναίκας καθώς και με τις επιδράσεις των γυναικείων ορμονών. Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε όταν έχετε δυσκοιλιότητα; Παρακάτω θα δείτε μερικές συμβουλές που ίσως φανούν χρήσιμες.

Σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ελέγχου των Διατροφικών Ασθενειών η δυσκοιλιότητα είναι μια κατάσταση στην οποία έχετε λιγότερες από τρεις κινήσεις του εντέρου σε μια εβδομάδα. Ορισμένες γυναίκες έχουν μια εντερική κίνηση μέσα στην ημέρα, ενώ άλλες πηγαίνουν μόνο μερικές φορές την εβδομάδα στην τουαλέτα και παρόλα αυτά δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα δυσκοιλιότητας. Αν όμως παρατηρήσετε κάποια αλλαγή στην εντερική κίνηση τότε καλό θα είναι να ξεκινήσετε αλλάζοντας κάποιες διατροφικές συνήθειες. Μια σημαντική αλλαγή είναι να εντάξετε περισσότερες φυτικές ίνες στη διατροφή σας, έως ότου καταναλώνετε περίπου 20 με 30 γραμμάρια ινών την ημέρα.

Καλές πηγές ινών περιλαμβάνουν:

Τα πίτουρα και άλλα δημητριακά ολικής αλέσεως σε δημητριακά, ψωμιά και καστανό ρύζι

Τα λαχανικά όπως λαχανάκια Βρυξελλών, καρότα και σπαράγγια

Φρέσκα φρούτα ή αποξηραμένα φρούτα όπως σταφίδες, βερίκοκα και δαμάσκηνα

Φασόλια

Διαβάστε εδώ: Αυτά τα σημάδια δείχνουν ότι το φούσκωμα που νιώθετε δεν είναι φυσιολογικό

Για να μειώσετε το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας πρέπει επίσης να περιορίσετε τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, όπως τυρί και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα και επεξεργασμένα κρέατα. Μια ακόμη αλλαγή που είναι σημαντικό να κάνετε είναι να πίνετε αρκετό νερό και γενικά υγρά χωρίς ζάχαρη. Προσπαθήστε να πίνετε τουλάχιστον 8 ποτήρια υγρών την ημέρα. Επίσης πρέπει να εντάξετε την άσκηση στη ζωή σας, γιατί έτσι βοηθάτε την κίνηση των εντέρων.

Εφόσον αντιμετωπίζετε χρόνια δυσκοιλιότητα καλό είναι να επισκεφθείτε το γιατρό σας, ο οποίος θα σας δώσει την κατάλληλη θεραπεία για να ανακουφιστείτε από το πρόβλημα. Όμως ανεξάρτητα από τη θεραπεία που ακολουθείτε, δώστε στον εαυτό σας αρκετό χρόνο όταν επισκέπτεστε την τουαλέτα. Προγραμματίστε κάποια ώρα μέσα στην ημέρα όπου θα μπορείτε να πηγαίνετε στην τουαλέτα χωρίς να σας ενοχλούν. Τέλος είναι σημαντικό να μην αγνοήσετε το πρόβλημα, διότι η χρόνια δυσκοιλιότητα μπορεί να οδηγήσει σε πραγματικά προβλήματα όπως αιμορροΐδες και σε σοβαρότερες περιπτώσεις μπορεί να δημιουργήσει μια κατάσταση που ονομάζεται ορθική πρόπτωση, η οποία μπορεί μερικές φορές να απαιτεί χειρουργική επέμβαση.

Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ| ΦΟΥΣΚΩΜΑ| ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ| ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ




MORE FOR YOU