Γιατί έχουμε λιγούρες στην εγκυμοσύνη

Οι περισσότερες γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης βιώνουν έντονα τη λαχτάρα να γευτούν συγκεκριμένες γεύσεις.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2017
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2017

Οι περίεργες διατροφικές επιθυμίες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι πηγή χιλιάδων αστείων σχολίων. Η πιο στερεότυπη επιθυμία είναι τα γλυκά και τα πατάκια, αν και οι διατροφικές λιγούρες διαφέρουν από γυναίκα σε γυναίκα.

Γιατί όμως οι έγκυες έχουν λιγούρες;

Οι περισσότερες γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης βιώνουν έντονα τη λαχτάρα να γευτούν συγκεκριμένες γεύσεις, λόγω της ορμονικής ανισορροπίας. Οι ορμόνες της εγκυμοσύνης επηρεάζουν τις αισθήσεις της γυναίκας από τη γεύση μέχρι τη μυρωδιά, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει τις γνωστές σε όλους βραδινές λιγούρες. Επίσης ορισμένοι επιστήμονες πιστεύουν ότι κάποιες επιθυμίες για φαγητό υποδηλώνουν ανεπάρκεια βιταμινών και μετάλλων. Ακόμα όμως δεν είναι απολύτως σαφές γιατί οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουν αποστροφή για κάποιες τροφές και κάποιες άλλες τις αναζητάνε.

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι διατροφικές επιθυμίες αλλάζουν συχνά κατά τη διάρκεια εγκυμοσύνης, ανάλογα με τα στάδια. Για παράδειγμα πολλές γυναίκες τα δυο πρώτα τρίμηνα παρουσιάζουν υπερευαισθησία στην πικρή γεύση και θέλουν να καταναλώνουν περισσότερους υδατάνθρακες. Αυτό το γεγονός μπορεί να δημιουργείται από την ανάγκη της εγκύου να προστατεύσει το έμβρυο από τις επιβλαβείς διατροφικές επιλογές όπως το αλκοόλ. Καθώς το μωρό αναπτύσσεται μειώνεται και η αποστροφή στα πικρά φαγητά. 

 Είναι όμως σημαντικό να ενσωματώνετε τις λιγούρες στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής, ώστε να βοηθήσετε την ανάπτυξη του εμβρύου. Η ισορροπημένη διατροφή είναι το κλειδί για μια υγιή εγκυμοσύνη.

Ας δούμε παρακάτω τις πιο συνηθισμένες λιγούρες που έχουν οι έγκυες.

1. Σοκολάτα

Η σοκολάτα είναι από τα πιο περιζήτητα τρόφιμα μεταξύ των εγκύων. Η καλύτερη επιλογή που μπορείτε να κάνετε είναι η μαύρη σοκολάτα και φυσικά να προσέχετε την ποσότητα που τρώτε, ώστε να μην πάρετε επιπλέον θερμίδες.

2. Γάλα και παγωτά

Η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να συνδέεται με αυξημένη ανάγκη για ασβέστιο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το παγωτό συνήθως το αναζητάνε οι έγκυες λόγω της γλυκιάς του γεύση, εάν όμως το καταναλώνετε σε μεγάλες ποσότητες, καλό είναι να βρείτε εναλλακτικές λύσεις.

3. Κόκκινο κρέας

Λόγω του σιδήρου, της πρωτεΐνης και της βιταμίνης Β6 που περιέχονται στο κόκκινο κρέας πολλές έγκυες θέλουν να καταναλώνουν περισσότερο κόκκινο κρέας από ό,τι πριν την εγκυμοσύνη.

4. Τυριά

Ο μεγαλύτερος όγκος αίματος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να εξηγήσει την επιθυμία για αλμυρές τροφές, όπως είναι τα τυριά. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

Tags: ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΓΥΝΑΙΚΑ| ΛΙΓΟΥΡΕΣ| ΤΟΚΕΤΟΣ| ΟΡΜΟΝΕΣ| ΕΜΒΡΥΟ| ΕΓΚΥΕΣ




MORE FOR YOU