5 σημάδια ότι καταναλώνετε μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης και κινδυνεύει η υγεία σας

Κάθε δίαιτα που βρίσκεται στο διαδίκτυο ή που ακούτε από φίλους περιλαμβάνει πρωτεΐνη και μάλιστα σε μεγάλη ποσότητα.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Σάββατο, 30 Σεπτεμβρίου 2017
Σάββατο, 30 Σεπτεμβρίου 2017

Όταν σκέφτεστε την απώλεια κιλών, το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό είναι η πρωτεΐνη. Κάθε δίαιτα που βρίσκεται στο διαδίκτυο ή που ακούτε από φίλους περιλαμβάνει πρωτεΐνη και μάλιστα σε μεγάλη ποσότητα.  Ακόμα και όταν θέλετε να αυξήσετε τη μυϊκή σας μάζα, οι περισσότεροι σας συμβουλεύουν να πάρετε αρκετή πρωτεΐνη. Ωστόσο αν το παρακάνετε, τότε μπορεί να βάλετε την υγεία σας σε κίνδυνο.

Οι ημερήσιες ανάγκες ενός υγιούς ατόμου σε πρωτεΐνη αντιστοιχούν σε 0,8 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους. Όσοι κάνουν προπόνηση αντοχής μπορεί να χρειάζονται λίγο περισσότερο, δηλαδή 1 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους. Πόσοι όμως από εσάς κάνετε τέτοιου είδους προπόνηση και κάθε πότε; Αν θέλετε να μάθετε τα σημάδια ότι παίρνετε υπερβολική ποσότητα πρωτεΐνης και βάζετε σε κίνδυνο την υγεία σας, συνεχίστε την ανάγνωση.

1. Κερδίζετε περισσότερο βάρος από ό, τι θέλετε

Ένα από τα πιο βασικά σημάδια ότι παίρνετε υπερβολική ποσότητα πρωτεΐνης στη διατροφή σας είναι το γεγονός ότι κερδίζετε βάρος. Εάν αυξήσετε την πρόσληψη πρωτεΐνης χωρίς να μειώσετε τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά, τότε τα νούμερα της ζυγαριάς θα αρχίσουν να ανεβαίνουν.  

2. Έχετε προβλήματα με τους νεφρούς

Ένα άλλο σημάδι της υπερβολικής κατανάλωσης πρωτεΐνης είναι ότι μπορεί να επιβαρυνθεί η νεφρική λειτουργία.  Μπορεί να μην το γνωρίζετε μέχρι να επισκεφτείτε το γιατρό σας, παρόλα αυτά εάν καταναλώνετε μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης, υπάρχει κίνδυνος να προκαλέσετε νεφρική ανεπάρκεια. Αυτό συμβαίνει γιατί οι νεφροί φιλτράρουν όλες τις άχρηστες ουσίες που παράγονται με την πρόσληψη των πρωτεϊνών.

3. Είστε αφυδατωμένοι

Το τελικό προϊόν του μεταβολισμού των πρωτεϊνών είναι η ουρία. Όταν όμως ο οργανισμός έχει μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης, παράγεται περισσότερη ουρία και με τη σειρά του το σώμα προσπαθεί να την αποβάλει, χρησιμοποιώντας το νερό. Όπως λοιπόν καταλαβαίνετε όλο αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αφυδατωθεί ο οργανισμός.

4. Έχετε προβλήματα καρδιάς

Όσοι αποφασίζουν να αυξήσουν την πρόσληψη πρωτεΐνης, συνήθως το πράττουν καταναλώνοντας κρέας. Η υπερβολική κατανάλωση κρέατος είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, τα όποια μπορεί να προκαλέσουν καρδιαγγειακά προβλήματα. Αντ  αυτού εάν προτιμήσετε την πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης δεν βάζετε την υγεία σας σε κίνδυνο.

5. Έχετε ουρική αρθρίτιδα

Η ουρική αρθρίτιδα προκαλείται από την συσσώρευση μεγάλων ποσοτήτων ουρικού οξέος στο σώμα. Το ουρικό οξύ προέρχεται από την διάσπαση ουσιών που ονομάζονται πουρίνες. Οι πουρίνες υπάρχουν στο σώμα και επίσης βρίσκονται κυρίως στις ζωικές πρωτεΐνες, όπως στα εντόσθια, στα πουλερικά και στο κρέας. 

Αν λοιπόν παρατηρήσετε ένα ή και περισσότερα από τα παραπάνω σημάδια, εκτός ότι θα πρέπει να επισκεφτείτε το γιατρό σας, θα πρέπει επίσης να μειώσετε την κατανάλωση πρωτεΐνης.

.

Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΠΡΩΤΕΪΝΗ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΙΛΩΝ| ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ| ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ| ΜΥΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ| ΝΕΦΡΟΙ




MORE FOR YOU