4 υγιεινά τρόφιμα που δεν πρέπει να τρώμε κάθε μέρα

Μπορεί να είναι υγιεινά όμως αν τα υπερκαταναλώσουμε έχουμε τα αντίθετα αποτελέσματα.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Παρασκευή, 10 Νοεμβρίου 2017
Παρασκευή, 10 Νοεμβρίου 2017

Ίσως έχετε ακούσει ή διαβάσει ότι είναι καλό στο πιάτο σας να υπάρχει μια ποικιλία τροφίμων που να θυμίζει ουράνιο τόξο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχετε όλα τα διαφορετικά χρώματα φρούτων και λαχανικών. Είναι σημαντικό να έχετε πρόσβαση σε όλες τις ομάδες τροφίμων, ώστε να παίρνετε τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αντιοειδωτικά που έχει ανάγκη ο οργανισμό σας. Η διαφοροποίηση όμως στη τροφή πρέπει να γίνεται και για λόγους υγείας. Και αυτό γιατί υπάρχουν μερικές τροφές που ενώ είναι υγιεινές δεν πρέπει να τις καταναλώνουμε καθημερινά.

1. Καπνιστός σολομός. Πρόκειται για μια πολύτιμη τροφή με μεγάλη διατροφική αξία και ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία. Όταν όμως είναι καπνιστός δεν πρέπει να γίνεται υπερκατανάλωση, γιατί το κάπνισμα παράγει πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες  (PAHs) και η έκθεση σε αυτούς μπορεί να αυξήσει την εμφάνιση καρκίνου. Παρόλα αυτά μπορείτε να απολαύσετε το σολομό με πολλούς άλλους τρόπους όπως ψητό σε συνδυασμό με λαχανικά.

2. Τόνος. Όλα τα ψάρια συμπεριλαμβανομένου του τόνου περιέχουν υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη, η οποία χρησιμοποιείται ως δομικό υλικό για να αναπτυχθεί το σώμα μας. Επίσης ο τόνος είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία προστατεύουν από διάφορα καρδιαγγειακά νοσήματα.  Ωστόσο ορισμένα ψάρια έχουν μια αρνητική πλευρά, γιατί περιέχουν υδράργυρο, ένα μέταλλο βλαβερό για την υγεία μας. Αν και δεν χρειάζεται να αποκλείετε τίποτα από τη διατροφή μας, παρόλα αυτά καλό είναι να θυμάστε ότι αυτό που καθορίζει την ποιότητα των ψαριών είναι τα νερά στα οποία έχει ζήσει και όχι μια ενδεικτική λίστα.  Επίσης, σύμφωνα με τους Έλληνες ειδικούς, μπορούμε άφοβα να καταναλώνουμε ψάρια από τις θάλασσες της Mεσογείου, που δεν είναι μολυσμένες σε σχέση με εκείνες των βόρειων, ανεπτυγμένων βιομηχανικών χωρών.

Διαβάστε εδώ: Πώς μπορεί να μας παχύνει η σαλάτα

3. Έτοιμες σούπες. Ενώ οι σούπες αποτελούν καλή επιλογή για να καταναλώσουμε λαχανικά και κάποιες φυτικές ίνες, ωστόσο καλό είναι να αποφεύγετε τις κονσερβοποιημένες, γιατί είναι πλούσιες σε νάτριο. Η συνιστώμενη ποσότητα αλατιού είναι ένα κουταλάκι του γλυκού καθημερινά για τους υγιείς, όμως οι περισσότερες έτοιμες σούπες περιέχουν πολύ μεγαλύτερη ποσότητα νατρίου.

4. Ψητά. Το ψήσιμο σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να μετατρέψει τις πρωτεΐνες που εμπεριέχονται στο κόκκινο κρέας, το χοιρινό, τα πουλερικά και τα ψάρια σε ετεροκυκλικές αμίνες (HCAs), δηλαδή χημικές ουσίες που έχουν σχετιστεί με τον καρκίνο του μαστού, του στομάχου, του προστάτη και του παχέος εντέρου. Ένας άλλος καρκινογόνος παράγοντας είναι οι πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες (PAHs), που εμπεριέχονται στον καπνό που αναδύεται από το ψήσιμο στα κάρβουνα. Οι PAHs σχηματίζονται όταν το λίπος και τα υγρά από το ψήσιμο του κρέατος στάζουν πάνω στα κάρβουνα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΕΥΕΞΙΑ| ΛΙΠΑΡΑ| ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ| ΚΑΡΚΙΝΟΣ| ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ| ΜΠΑΡΜΠΕΚΙΟΥ| ΨΗΤΑ




MORE FOR YOU