Τσικνοπέμπτη: Δείτε τι να προσέξετε

Τζουλιάννα Καρνέζη Τζουλιάννα Καρνέζη Πέμπτη 08 Φεβρουαρίου 2018

Πέμπτη 08 Φεβρουαρίου 2018

Τσικνοπέμπτη: Δείτε τι να προσέξετε

Αν και δεν θέλω να σας χαλάσω τη σημερινή ημέρα ωστόσο πρέπει να γνωρίζετε ότι η Τσικνοπέμπτη είναι μια προετοιμασία για τη νηστεία της Σαρακοστής. Αν λοιπόν δεν ανήκετε σε εκείνους που νηστεύουν δεν υπάρχει λόγος να το παρακάνετε, γιατί η σημερινή μέρα κρύβει παγίδες.

Εάν έχετε σκοπό να ψήσετε στο σπίτι τότε προσπαθήστε το κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια να ψηθούν καλά, αλλά όχι να είναι απανθρακωμένα. Η υψηλή θερμότητα που δημιουργείται, κυρίως κατά το μαγείρεμα στη σχάρα, μπορεί να προκαλέσει δύο καρκινογόνες ενώσεις. Τους πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες (PAH), ως επί το πλείστον από τον καπνό, και τις ετεροκυκλικές αμίνες (HCAs), ως επί το πλείστον από την απανθράκωση, δηλαδή σε μια καλοψημένη μπριζόλα. Για να μειώσετε την απανθράκωση, μαγειρέψτε το κρέας πρώτα στη κατσαρόλα και μετά βάλτε το για πολύ λίγο σχάρα για τη γεύση. Προσέξτε ώστε η επιφάνεια του κρέατος να μην είναι μαυρισμένη.

Είτε μείνετε σπίτι είτε βγείτε καλό είναι να διαλέξετε κρέατα που έχουν λίγα λιπαρά, όπως κοτόπουλο ή χοιρινό. Αλλά και στις δυο περιπτώσεις να αφαιρέσετε τη πέτσα και το ορατό λίπος αντιστοίχως. Αν όμως, φάτε παιδάκια, τότε αποφύγετε το μέρος κοντά στο λαιμό γιατί έχει πιο πολύ λίπος. Όσοι καταναλώσετε λουκάνικα, τότε προτιμήστε τα λουκάνικα γαλοπούλας ή κοτόπουλου, αντί για χοιρινό.

Πόσες θερμίδες έχουν τα ψητά;

Μπριζόλα χοιρινή: 175 θερμίδες

Λουκάνικο (100 γραμμ.): 345 θερμίδες.

Παϊδάκια αρνίσια : 444 θερμίδες. Αν αφαιρέσετε το λίπος, υπολογίστε 160 θερμίδες λιγότερες.

Άπαχη μοσχαρίσια μπριζόλα  αποδίδει λιγότερες από 200 θερμίδες

Κοτόπουλο, στήθος, ψητό χωρίς πέτσα (95 γραμμάρια): 130 θερμίδες

Κοτόπουλο, μπούτι, ψητό, τεμάχιο (65 γραμμάρια): 101 θερμίδες

Ρυθμίστε τη σχάρα έτσι ώστε το φαγητό να ψήνεται ομοιόμορφα μέσα και έξω. Όταν το κρέας ή τα πουλερικά είναι πολύ κοντά στην φωτιά, οι εξωτερικές επιφάνειες μαγειρεύονται γρήγορα και το εσωτερικό μπορεί να μείνει ωμό.

Συνοδευτικά

Ο καλύτερος τρόπος για να συνοδέψετε το κρέας είναι μια πράσινη σαλάτα, χωρίς σος ή μαγιονέζα, αλλά με ελαιόλαδο και μπαλσάμικο. Μια άλλη υγιεινή και νόστιμη επιλογή είναι τα ψητά λαχανικά, που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Αν από την άλλη μεριά είστε λάτρεις της πατάτας, τότε προτιμήστε αυτές του φούρνου αντί τις τηγανιτές, οι οποίες είναι πλούσιες σε θερμίδες. Για την ακρίβεια 100 γραμμάρια τηγανιτές πατάτες προσδίδουν 240 θερμίδες.

Τέλος, όσοι υποφέρετε από στομαχικές διαταραχές, όπως γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, καούρες ή έλκος, πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί τη σημερινή ημέρα. Καλό είναι να αποφύγετε τα λιπαρά κρέατα, συμπεριλαμβανομένων το κοκορέτσι, το γύρο, το κοντοσούβλι και ό,τι έχει βελτιωτικό γεύσης.

 

 

More for you

Don't Miss