4+1 σημάδια ανεπάρκειας της βιταμίνης D

Το παράδοξο είναι πως σε μια ηλιόλουστη χώρα, όπως η Ελλάδα, οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι αντί για πλεόνασμα, έχουμε μάλλον έλλειμμα της βιταμίνης αυτής.

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Σάββατο, 26 Μαΐου 2018
Σάββατο, 26 Μαΐου 2018

Η βιταμίνη D ή η «βιταμίνη του ήλιου» είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας και για τη διατήρηση των ενεργειακών μας επιπέδων υψηλά. Επίσης είναι πολύτιμη αφού ο ρόλος της είναι καταλυτικός στην αποθήκευση του ασβεστίου από τον οργανισμό, στην αύξηση της μυϊκής μάζας, στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος, της πίεσης του αίματος, της απώλειας βάρους και της κατάθλιψης. Επιπλέον μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση διαφόρων ασθενειών όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας και οι καρδιακές παθήσεις.

Επειδή τα συμπτώματα της ανεπάρκειας της βιταμίνης D μπορεί να προκληθούν από πολλά διαφορετικά προβλήματα ή συνθήκες υγείας, είναι σημαντικό να κάνατε τις κατάλληλες εξετάσεις ώστε να βεβαιωθείτε ότι έχετε πραγματικά έλλειψη. Βασικός υπεύθυνος για τη σύνθεση της βιταμίνης D είναι η ηλιακή ακτινοβολία. Παρ’ όλα αυτά σε μια ηλιόλουστη χώρα, όπως η Ελλάδα, οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι αντί για πλεόνασμα, έχουμε μάλλον έλλειμμα της βιταμίνης αυτής. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων έχουν ανεπάρκεια βιταμίνης D. Επειδή θα μπορούσε να είστε ανάμεσα σε αυτό το ποσοστό, παρακάτω θα δείτε τα κυριότερα συμπτώματα.

Διαβάστε εδώ: Οι ειδικοί αποκαλύπτουν τον τρόπο για να χάσετε το λίπος της κοιλιάς

1. Ιδρώνετε συχνά.

Εάν έξω δεν κάνει ζέστη αλλά εσείς ιδρώνετε τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε στο γιατρό σας και να εξετάσετε τα επίπεδα της βιταμίνης D. Το ίδιο επίσης ισχύει και στα νεογνά, όπου ένα ιδρωμένο μέτωπο αποτελεί ένα από τα πρώτα αισθητά συμπτώματα.

2. Νιώθετε μια ξαφνική αδυναμία.

Η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να σας δημιουργήσει εξάντληση ακόμα και αν κοιμάστε αρκετές ώρες τα βράδια. Έρευνες έχουν δείξει πως όσοι έχουν έλλειψη της D παρατηρούν βελτιώσεις στο αίσθημα της κόπωσης αφού αυξήσουν τα επίπεδα της. Επιπλέον μι ια μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Tulsa διαπίστωσε ότι οι αθλητές που είχαν ανεπαρκή επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα τους δεν μπορούσαν να σηκώσουν τόσο πολύ βάρος, να τρέξουν τόσο γρήγορα ή να πηδήξουν τόσο μακριά σε σχέση με εκείνους που είχαν φυσιολογικά επίπεδα της βιταμίνης. Αυτό οφείλεται επειδή η βιταμίνη D βοηθάει στις συσπάσεις των μυών.

3. Αισθάνεστε κατάθλιψη.

Πολλά πράγματα μπορεί να σας μειώσουν τη διάθεση και να νιώθετε θλίψη μέχρι και κατάθλιψη. Όμως όλο και περισσότερες μελέτες έχουν συνδέσει την κατάθλιψη με έλλειψη της βιταμίνης D, ειδικά όταν πρόκειται για εποχιακή συναισθηματική διαταραχή. Ενώ οι επιστήμονες εξακολουθούν να προσπαθούν να καταλάβουν γιατί συνδέονται μεταξύ τους, οι συγγραφείς εξηγούν ότι η βιταμίνη D μπορεί να λειτουργήσει στις ίδιες περιοχές του εγκεφάλου και να επηρεάσει τις ίδιες ορμόνες, όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη, που επηρεάζουν τη διάθεση.

4. Έχετε εύθραυστα οστά.

Η έλλειψη της βιταμίνης  D μπορεί να επιταχύνει ή να επιδεινώσει την οστεοπόρωση, μια κατάσταση στην οποία τα οστά σας γίνονται εύθραυστα και πιο επιρρεπή σε κάταγμα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition .

5. Έχετε μυϊκούς πόνους

Η ανεπάρκεια της βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει πόνο στις αρθρώσεις και τους μύες. Εάν ο πόνος διαρκεί αρκετές εβδομάδες, ρωτήστε το γιατρό σας αν η έλλειψη μπορεί να είναι η αιτία.

Διαβάστε εδώ: Πώς θα απαλλαγείτε από την κυτταρίτιδα μια για πάντα

Πώς να πάρετε αρκετή βιταμίνη D

Επειδή τα συμπτώματα της ανεπάρκειας της βιταμίνης D μπορεί να προκληθούν από πολλά διαφορετικά προβλήματα ή συνθήκες υγείας, είναι σημαντικό να ελέγξετε πρώτα το αίμα σας για να βεβαιωθείτε ότι έχετε ανεπάρκεια.

Είκοσι λεπτά καθημερινής έκθεσης στον ήλιο είναι αρκετή για να πάρουμε τη ποσότητα που χρειάζεται το σώμα μας. Όμως το γεγονός ότι ο ήλιος πλέον είναι επικίνδυνος, το επόμενο βήμα είναι να ενισχύσετε όσο μπορείτε τη διατροφή σας με βιταμίνη D. Καλές πηγές είναι ο σολομός, ο ξιφίας, ο τόνος, τα αυγά, τα μανιτάρια και οι εμπλουτισμένοι, χυμοί, γάλατα και δημητριακά.

Στη συνέχεια, εάν εξακολουθείτε να αντιμετωπίζετε μερικά από τα παραπάνω συμπτώματα, μιλήστε με το γιατρό σας, έτσι ώστε να σας ελέγξει τα συμπτώματα και εάν είναι απαραίτητο να σας συνταγογρφήσει κάποιο συμπλήρωμα. Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται τουλάχιστον 600 διεθνείς μονάδες (IU) βιταμίνης D ανά ημέρα (800 IU εάν είστε πάνω από 70), σύμφωνα με το NIH.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Tags: ΥΓΕΙΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ| ΒΙΤΑΜΙΝΗ D| ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ| ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΒΙΤΑΜΙΝΗΣ D




MORE FOR YOU