Όταν ιδρώνετε καίτε περισσότερες θερμίδες ή μήπως όχι;

Τελικά πόσο επηρεάζει ο ιδρώτας τις θερμίδες που χάνουμε;

Τζουλιάννα Καρνέζη
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Δευτέρα, 24 Ιουλίου 2017
Δευτέρα, 24 Ιουλίου 2017

Πολλοί άνθρωποι κατά τη διάρκεια μίας έντονης άσκησης ιδρώνουν αρκετά. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που η επιδερμίδα τους παραμένει όπως ήταν και πριν την προπόνηση. Τι σημαίνει όμως αυτό; Μήπως όσοι δεν ιδρώνουν δεν καίνε και θερμίδες, άρα αδίκως τρέχουν τόση ώρα στο διάδρομο; Ας δούμε τι πραγματικά συμβαίνει.

Το σώμα παράγει τον ιδρώτα για να κρατάει σε ισορροπία τη θερμοκρασία του και να μην γίνεται υψηλή. Ο άνθρωπος έχει από δύο έως τέσσερα εκατομμύρια ιδρωτοποιούς αδένες, άρα το πόσο ιδρώτα παράγουμε εξαρτάται από τον αριθμό των ιδρωτοποιών αδένων που έχουμε (οι περισσότεροι αδένες ισούται με περισσότερο ιδρώτα). Οι γυναίκες τείνουν να έχουν περισσότερους από τους άνδρες, ωστόσο οι αδένες των ανδρών είναι πιο δραστήριοι, με αποτέλεσμα να ιδρώνουν περισσότερο. Επίσης το αν θα ιδρώσετε ή όχι επηρεάζεται από το πόσο ζεστό είναι το μέρος που είστε, πόσο έντονα γυμνάζεστε, αν καπνίζετε, πίνετε αλκοόλ ή καφεΐνη. Το κάπνισμα, ο καφές και το αλκοόλ μπορούν να αυξήσουν την εφίδρωση. Ακόμα και τα ρούχα που φοράτε μπορεί να παίξουν ρόλο στο κατά πόσο θα ιδρώσετε.

Ποιο είναι λοιπόν το συμπέρασμα; Είναι ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε το πόσο ιδρώνετε ως ένδειξη για τον αριθμό των θερμίδων που έχετε κάψει. Αυτό που έχει σημασία είναι η διάρκεια και η ένταση της προπόνησής σας. Αν ζυγιστείτε μετά την προπόνηση και διαπιστώσετε ότι έχετε χάσει βάρος, αυτό που έχετε πραγματικά χάσει είναι νερό, γι αυτό και θα ξαναπάρετε αμέσως πίσω τα κιλά μόλις ενυδατωθείτε. Για αυτό και δεν χρειάζεται να ανησυχείτε αν ιδρώσατε πολύ ή όχι. 

Tags: ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ| ΑΣΚΗΣΗ| ΘΕΡΜΙΔΕΣ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΙΛΩΝ| ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ| ΙΔΡΩΤΑΣ| ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ




MORE FOR YOU