Τι είναι ο ύπνος της κατάθλιψης;

Ένα φαινόμενο που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις.

Σάββατο, 17 Ιουνίου 2017 Σάββατο, 17 Ιουνίου 2017

Το ένα τρίτο της ζωής μας το περνάμε στο να κοιμόμαστε, άρα εκ των πραγμάτων ο ύπνος είναι υπεύθυνος για πολλά θέματα υγείας που μας απασχολούν.  Έτσι λοιπόν και η κατάθλιψη είναι συνδεδεμένη μαζί του. Όμως η συγκεκριμένη σχέση είναι απογοητευτική, γιατί από τη μια πλευρά θέλετε να κοιμηθείτε και από την άλλη μεριά γνωρίζετε πως κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να ξυπνήσετε ανανεωμένοι και με ενέργεια.  

Στην εποχή μας παρατηρείται ένα καινούριο φαινόμενο με το όνομα Depression Naps ή ύπνος της κατάθλιψης.  Ένα παράδειγμα αυτού του φαινομένου είναι η εικόνα της Kris Jenner η οποία κλαίει και απολογείται ότι πάσχει από  ύπνο της κατάθλιψης και ότι κάθε  φορά που κοιμάται μετά ξυπνάει και  αν κοιμηθεί μετά νιώθει αποπροσανατολισμένη. Σίγουρα ο όρος «ύπνος της κατάθλιψης δεν είναι ιατρικός, παρόλα αυτά αν κάνετε έρευνα στο διαδίκτυο θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν πολλές αναφορές και  tweets σχετικά με αυτό το φαινόμενο.

Για να τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή ο ύπνος και η κατάθλιψη είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Συγκεκριμένα μια μελέτη που διεξάχθηκε το 1992 διαπίστωσε ότι ένα από τα συμπτώματα της κατάθλιψης είναι η κόπωση και αυτό μπορεί να οδηγήσει όχι σε αϋπνίες, αλλά σε μια ακαταμάχητη ανάγκη για ύπνο.  Φυσικά αν σας αρέσει να κοιμάστε πολλές ώρες, δεν σημαίνει ότι πάσχετε από κατάθλιψη. Πότε πρέπει να αρχίσετε να ανησυχείτε; Σύμφωνα με τους ειδικούς ένα άτομο με ύπνο της κατάθλιψης νιώθει συνέχεια κουρασμένο και έχει ανάγκη από πολλή ενέργεια για να μπορέσει να αντεπεξέλθει σε βασικά καθημερινά πράγματα. Επίσης μπορεί να καταλήξει να κοιμάται πολλές φορές μέσα στην ημέρα, αλλά όταν ξυπνήσει θα συνεχίσει να νιώθει κουρασμένο.

Διαβάστε επίσης: Τι σνακ να τρώτε πριν πάτε για ύπνο

Επιπλέον, οι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι κοιμούνται μπορεί να είναι αρκετά αποκαλυπτικοί. Μερικοί, εδικά εκείνοι που πάσχουν από άγχος και κατάθλιψη, μπορεί να χρησιμοποιούν τον ύπνο ως τρόπο αποφυγής.  Για παράδειγμα μπορεί να κοιμάστε κατά τη διάρκεια της ημέρας με σκοπό να αποφύγετε κάποια υποχρέωση. Αν λοιπόν αναρωτιέστε σχετικά με τους λόγους που κοιμάστε, μπορείτε να καταγράψετε σε ένα χαρτί τις ώρες που πέφτετε για ύπνο και τι νιώθετε πριν και μετά. Με αυτή την τεχνική θα μπορέσετε να καταλάβετε εάν πάσχετε από ύπνο της κατάθλιψης. Φυσικά αν έχετε την παραμικρή αμφιβολία είναι σημαντικό να επισκεφτείτε έναν ειδικό. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

Tags: ΑΓΧΟΣ| ΥΠΝΟΣ| ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ| ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ




MORE FOR YOU