Μπορούν τα χρώματα να επηρεάσουν τη γεύση μας;

Δείτε όλα όσα αποκάλυψε μια νέα έρευνα.

Τετάρτη, 2 Αυγούστου 2017 Τετάρτη, 2 Αυγούστου 2017

Τα χρώματα παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο το γεγονός πως όταν ένα άτομο είναι σε καλή διάθεση τείνει να επιλέγει πιο έντονα χρώματα. Επίσης, έρευνες σε επαγγελματικούς χώρους έχουν δείξει ότι οι εργαζόμενοι αποδίδουν καλύτερα σε έναν φωτεινό χώρο, µε ευχάριστα χρώματα. Γενικότερα, οι άνθρωποι επιλέγουν τα ρούχα τους ή τις αποχρώσεις που θέλουν στο σπίτι τους από μια συγκεκριμένη γκάμα χρωμάτων. Μέχρι εδώ καλά, γνωρίζατε όμως ότι τα χρώματα μπορούν εκτός από τη διάθεση, να επηρεάσουν και τη γεύση;

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Sensory Studies διαπίστωσε ότι τα τρόφιμα γίνονται αντιληπτά διαφορετικά ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του δοχείου στο οποίο βρίσκονται. Συγκεκριμένα οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της  Οξφόρδης διεξήγαγαν ένα πείραμα με 57 συμμετέχοντες, οι οποίοι κλήθηκαν να αξιολογήσουν δείγματα ζεστής σοκολάτας σε τέσσερα διαφορετικά είδη κυπέλλων. Τα κύπελλα είχαν το ίδιο μέγεθος αλλά με διαφορετικά εξωτερικά χρώματα: λευκό, μπεζ, κόκκινο και πορτοκαλί με λευκό το εσωτερικό. Ενώ η γεύση της σοκολάτας ήταν ίδια σε όλα τα κύπελλα, ωστόσο οι συμμετέχοντες βρήκαν πιο γλυκό το ρόφημα που βρισκόταν στο μπεζ κύπελλο.

Διαβάστε επίσης: Αυτό-υπονόμευση: Η ψυχολόγος μας εξηγεί τι μας συμβαίνει

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αντίληψη της γεύσης και της οσμής επηρέασαν λιγότερο τους συμμετέχοντας σε σχέση με το χρώμα του κυπέλλου, αφού οι συμμετέχοντες βρήκαν τη σοκολάτα που βρισκόταν στο μπεζ κύπελλο ελαφρώς πιο γλυκιά και πιο αρωματική σε  σχέση με τα υπόλοιπα κύπελλα.  

Η αλήθεια είναι ότι και προηγούμενες μελέτες έχουν επιβεβαιώσει ότι το χρώμα των πιάτων που σερβίρονται τα φαγητά μπορεί να επηρεάσει ορισμένες αισθήσεις όπως είναι η γεύση και το άρωμα. Για παράδειγμα η γεύση του λεμονιού προτιμάται σε κίτρινα κουτιά παρά σε άλλο χρώμα. Ενώ τα ροφήματα που συνήθως βρίσκονται σε ροζ δοχεία θεωρούνται ζαχαρούχα.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι πολλές φορές το χρώμα της συσκευασίας ενός προϊόντος τροφίμων μπορεί να επηρεάσει την αντιληπτική ικανότητα των καταναλωτών. Μάλιστα μπορεί οι καταναλωτές να υποκύψουν περισσότερο στην επίδραση του χρώματος και λιγότερο στη μάρκα και στην τιμή. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

Tags: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ| ΧΡΩΜΑ| ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΓΕΥΣΗ




MORE FOR YOU