Πώς να σταματήσετε το "συναισθηματικό φαγητό"

Η συναισθηματική διατροφή τείνει να είναι αυτόματη και σχεδόν τυφλή!

Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2014 Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2014

Συναισθηματική διατροφή είναι όταν δεν τρώτε απλά για να ικανοποιήσετε την πείνα σας, αλλά στρέφεστε στα τρόφιμα ως ανακούφιση από το στρες ή ως ανταμοιβή. Βασικά, αν παίρνετε ένα μπισκότο από το βάζο, κάθε φορά που αισθάνεστε συγκίνηση, συνδέετε το φαγητό με το συναίσθημα. Είναι εύκολο να χρησιμοποιείτε το φαγητό ως ένα δεκανίκι. Ίσως να είχατε μια ιδιαίτερα αγχωτική ημέρα, και μια δόση γλυκού να σας δίνει μια στιγμιαία ικανοποίηση. Ή ίσως το πρόβλημα βρίσκεται βαθύτερα και έρχεται να καλύψει ένα κενό στη ζωή σας, όπως την έλλειψη μιας σχέσης αγάπης ή τις δυσκολίες στη δουλειά σας. Μόνο αναγνωρίζοντας και εξετάζοντας αυτές τις συναισθηματικές δυσκολίες, θα αναπτύξετε μια υγιή σχέση με το φαγητό.

 Οι ακόλουθες πέντε τακτικές, μπορεί να σας βοηθήσουν, να ξεπεράσετε τη  συναισθηματική κατανάλωση:

  • Κάντε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, μέχρι να περάσει το συναίσθημα που σας κάνει να θέλετε να φάτε όλο το ψυγείο.
  • Αν είστε μόνοι, καλέστε κάποιον που πάντα σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα, παίξτε με το σκύλο ή τη γάτα σας,  δείτε μια αγαπημένη φωτογραφία.
  • Εάν είστε ανήσυχοι και νευρικοί, δαπανήστε την ενέργειά σας χορεύοντας το αγαπημένο σας τραγούδι, κάντε ένα γρήγορο περπάτημα, πλύνετε το αυτοκίνητο ή γράψτε ένα γράμμα.
  • Αν νιώθετε εξαντλημένοι, περιποιηθείτε τον εαυτό σας με ένα ζεστό φλιτζάνι τσάι, ένα μπάνιο, φως με μερικά αρωματικά κεριά, ή τυλίξτε τον εαυτό σας σε μια ζεστή κουβέρτα.
  • Αν έχετε βαρεθεί, διαβάστε ένα καλό βιβλίο,  παρακολουθείστε μια παράσταση κωμωδίας, ή κάντε μια δραστηριότητα που μπορείτε να απολαύσετε.

Τέλος, επιτρέποντας στον εαυτό σας να αισθανθεί άβολα συναισθήματα,  μπορεί να είναι τρομακτικό. Μπορεί να φοβάστε ότι, όπως και το κουτί της Πανδώρας, τη στιγμή που θα ανοίξει δεν θα είστε σε θέση να το κλείσετε. Αλλά, η αλήθεια είναι ότι όταν δεν βασανίζετε το εαυτό σας, να καταστείλει τα συναισθήματά σας, ακόμη και το πιο επώδυνο και δύσκολο συναίσθημα υποχωρεί σχετικά γρήγορα. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.



Tags: ΑΓΧΟΣ| ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ| ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ| ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΠΕΙΝΑ




MORE FOR YOU