Κρίσεις πανικού και πως να τις αντιμετωπίσετε

Τι συμβαίνει όταν ο πανικός μας κυριεύει.

Κυριακή, 26 Απριλίου 2015 Κυριακή, 26 Απριλίου 2015

Αν σας έχει συμβεί γνωρίζετε, αν πάλι όχι, ίσως σας φαίνεται αδιανόητο πως ξαφνικά ανεβάζετε παλμούς, νιώθετε να ασφυκτιάτε, να ιδρώνετε και να παγώνετε ξαφνικά και να έχετε την αίσθηση του χαμού. Η αίσθηση που γεννιέται ξαφνικά είναι πολύ τρομακτική και όσοι δέχονται συχνές επισκέψεις από κρίσεις πανικού αγχώνονται μόνο με την ιδέα της επανεπίσκεψης.

Πώς είναι μια κρίση πανικού; 

Είναι μια περίοδος δυνατού και ξαφνικού φόβου. Η διάρκεια μιας κρίσης κυμαίνεται από 5 λεπτά έως μισή ώρα περίπου. Το άτομο μπορεί να ιδρώσει πολύ, να έχει ταχυπαλμία, δύσπνοια, ναυτία ή ακόμα και αίσθημα πνιγμού. Υπάρχει η αίσθηση της απειλής χωρίς να υπάρχει δικαιολογημένο αίτιο και το άτομο νιώθει πως βρίσκεται κοντά στο θάνατο.

Η διαταραχή πανικού είναι μία από τις πιο συχνές ψυχικές διαταραχές παγκοσμίως. Εμφανίζεται περίπου στο 4% του πληθυσμού, ενώ προσβάλει 2 ή 3 φορές πιο συχνά τις γυναίκες απ’ ότι τους άντρες. Συνήθως εκδηλώνεται για πρώτη φορά προς το τέλος της εφηβείας και μέχρι και την ηλικία των 35 ετών.

Τι προκαλεί τις κρίσεις πανικού; 

Τα αίτια της διαταραχής πανικού είναι ποικίλα. Το έντονο συσσωρευμένο άγχος, κάποια σοβαρά τραυματικά γεγονότα ή και η ντροπή σε συνδυασμό με χαμηλή αυτοπεποίθηση μπορούν να οδηγήσουν σε panic attacks. Οι σοβαρές αλλαγές στη ζωή μπορεί να προκαλέσουν πανικό όπως ένας γάμος, αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος ή ακόμα κι ο ερχομός ενός παιδιού. Παράλληλα ενυπάρχει κι ο φόβος των νέων συνθηκών κι από άτομα που έχουν συχνές κρίσεις πανικού περιγράφεται ως η αίσθηση ασφυξίας που σε κάνει να θες να προχωρήσεις μα να μην θες ταυτόχρονα. Σχετικά με τη διατροφή η μεγάλη κατανάλωση καφέ, η χρήση ουσιών, το junk food ή μια εξαντλητική δίαιτα μπορεί επίσης να πυροδοτήσουν προσβολές πανικού.

Αντιμετώπιση

Οι κρίσεις πανικού είναι μια κατάσταση η οποία αντιμετωπίζεται. Ένα άτομο που βιώνει αυτό το πρόβλημα καλό είναι να μην το σκέφτεται και να μην ασχολείται με τα αίτια αλλά με την αντιμετώπιση κι αυτό γιατί η σκέψη και μόνο μπορεί να αποβεί ιδιαιτέρως στρεσογόνα. Η επίσκεψη σε ειδικό και η έναρξη ψυχοθεραπείας είναι απαραίτητη. Μετά από ιατρική παρακολούθηση πιθανή είναι η λήψη φαρμακευτικής αγωγής. Το θετικό είναι πως είναι μαι απόλυτα θεραπεύσιμη διαταραχή και με τη σωστή αντιμετώπιση και χωρίς άρνηση, όλα βαίνουν καλώς.



Tags: ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΑΝΙΚΟΥ| PANIC ATTACK




MORE FOR YOU