Γιατί η έλλειψη γυναικείων υποψηφιοτήτων για Καλύτερη Σκηνοθεσία στις Χρυσές Σφαίρες είναι πιο στενάχωρη από ποτέ

Αφροδίτη ΣακκάΑΦΡΟΔΙΤΗ ΣΑΚΚA Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017

Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017

Γιατί η έλλειψη γυναικείων υποψηφιοτήτων για Καλύτερη Σκηνοθεσία στις Χρυσές Σφαίρες είναι πιο στενάχωρη από ποτέ

Αν οι τελευταίοι μήνες του 2017 έδειξαν πως επιτέλους γίνονται σημαντικές αλλαγές στο Hollywood, η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τις Χρυσές Σφαίρες τη Δευτέρα, απέδειξε το αντίθετο. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, καμία γυναίκα δεν προτάθηκε για το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας παρά το γεγονός πως υπήρχαν πολλές αξιόλογες υποψήφιες.

Όχι η Patty Jenkins, της οποίας το Wonder Woman έδωσε έμπνευση σε τόσο κόσμο, ούτε η Dee Rees με τις εξαιρετικές κριτικές για το Mudbound που θίγει σημαντικά θέματα φυλής και φύλου, ούτε και η Greta Gerwig, της οποίας το σκηνοθετικό ντεμπούτο, Lady Bird, ήταν η ταινία με τις καλύτερες κριτικές στην ιστορία του Rotten Tomatoes μέχρι και χθες που κάποιος άντρας κριτικός της έδωσε χαμηλή βαθμολογία.

Αντιθέτως, οι φετινοί υποψήφιοι είναι: o Guillermo del Toro για το Shape of Water, ο Martin McDonaugh για το Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, ο Christopher Nolan για το Dunkirk, ο Steven Spielberg για το The Post και ο Ridley Scott για το All The Money In The World.

Πέντε λευκοί άντρες.

Ο λόγος που είναι τόσο στενάχωρο, είναι αρχικά επειδή οι ταινίες αυτές από γυναίκες σκηνοθέτριες υπήρξαν σημαντική προσφορά στον κινηματογράφο τη φετινή χρονιά και εκείνες αξίζουν να αναγνωριστούν για τη δουλειά τους. Το Lady Bird έδωσε την ευκαρία στους θεατές να ταυτιστούν με ένα κορίτσι που μεγαλώνει, το Mudbound επέστησε τη προσοχή στο προνόμιο που έχουν ακόμη οι λευκές γυναίκες σε αντίθεση με τις μάυρες, ακόμα κι αν εκείνες επηρεάζονται επίσης από την πατριαρχία, ενώ το Wonder Woman έδειξε γυναίκες να διαλύουν τις ίδιες αυτές δυνάμεις που τις κρατούσαν πίσω. Όλες αυτές οι ταινίες ήταν υπέροχες και προσεγμένες αφηγήσεις, που μόνο ένας άνθρωπος με ταλέντο στη σκηνοθεσία θα μπορούσε να είχε παρουσιάσει.

Αλλά αν κοιτάξουμε πέρα από το ταλέντο, είναι φανερό πως παρά τα γεγονότα των τελευταίων μηνών, κοιτάμε ξανά ένα ανδροκρατούμενο Hollywood που αρνείται να αλλάξει. Οι φετινές υποψηφιότητες ήταν μία καλή ευκαιρία για τις Χρυσές Σφαίρες να πουν "Ξέρουμε τι συμβαίνει και είμαστε μαζί σας", παρ' όλα αυτά, διάλεξαν να κρατήσουν τις "παραδόσεις".

Μόνο μία γυναίκα έχει κερδίσει το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στην 74χρονη ιστορία των Χρυσών Σφαιρών: Η Barbra Streisand για το Yentl το 1984. Η Rees θα ήταν η δεύτερη έγχρωμη γυναίκα υποψήφια σε αυτή τη κατηγορία. Είναι κάπως δύσκολο να πιστέψουμε πως καμία γυναίκα εδώ και 33 χρόνια δεν έχει σκηνοθετήσει μία ταινία άξια να συναγωνιστεί κάποια σκηνοθετημένη από άντρα.

Η απογοήτευση είναι μεγάλη, αλλά η ελπίδα για αλλαγή πάντα θα είναι μεγαλύτερη.

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

More for you

 
 

Don't Miss