5+1 τρόποι να βρούμε ισορροπία

Νίκη ΧάγιαΝΙΚΗ ΧAΓΙΑ Τετάρτη 24 Μαΐου 2017

Τετάρτη 24 Μαΐου 2017

5+1 τρόποι να βρούμε ισορροπία

Ήταν Δευτέρα βράδυ. "Κλείσε τα μάτια", μου είπε, "και φαντάσου μία ήρεμη λίμνη, που στην επιφάνειά της καθρεφτίζονται τα πράσινα δέντρα που βρίσκονται τριγύρω της, ο γαλάζιος ουρανός με τα λευκά παχουλά σύννεφα, το πρόσωπό σου καθώς κοιτάς μέσα στο βυθό της. Τα νερά είναι διάφανα και έτσι μπορείς να δεις τον πυθμένα της". Τα βλέφαρά μου ήταν βαριά και στην οθόνη του μυαλού μου έβλεπα ήδη το τοπίο που ο δάσκαλός μού περιέγραφε. "Τώρα σηκώνεις μία πέτρα και τη ρίχνεις μέσα. Βλέπεις την επιφάνεια να ταράσσεται, όμοκεντροι κύκλοι να σχηματίζονται και την πέτρα να βουλιάζει. Μπορείς να την δεις να βυθίζεται και να χάνεται από τα μάτια σου. Προσπαθείς να την βρεις και να την πιάσεις, όμως στο βυθό έχει ήδη σηκωθεί άμμος και όσο εσύ παλεύεις να ηρεμήσεις τον ταραγμένο βυθό, τόσο περισσότερο χώμα σηκώνεται και θολώνει τα νερά. Πλέον, ούτε τα πράσινα δέντρα, ούτε το γαλάζιο ουρανό, ούτε τα λευκά παχουλά σύννεφα βλέπεις να καθρεφτίζονται. Μόνο χώμα. Αποφασίζεις να κάνεις πίσω. Και ξάφνου το βλέπεις να συμβαίνει. Το χώμα σιγά-σιγά ηρεμεί. Η άμμος κατακάθεται. Τα νερά γίνονται και πάλι καθαρά. Η επιφάνεια και πάλι καθρέφτης. Και η πέτρα είναι εκεί. Τη βλέπεις".  

Μερικές φορές, μέσα σε καταστάσεις άγχους ή σε συνθήκες που μας βγάζουν από την ρουτίνα μας, αυτό που χρειάζεται να κάνουμε για να επέλθει και πάλι η ισορροπία είναι να αποστασιοποιηθούμε, να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να αφήσουμε τα πράγματα να εξελιχθούν φυσικά. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δούμε την αλήθεια μέσα από ένα διαφανές πρίσμα αντικειμενικότητας. 

Ήταν ένας από τους καλύτερους καθοδηγούμενους διαλογισμούς που έχω κάνει. Ωστόσο, ομολογώ ότι αυτή η μέθοδος αντιμετώπισης των δύσκολων καταστάσεων θέλει μία κάποια εξάσκηση για να μπορέσει να μας βγει φυσικά. Είναι στη φύση μας να μπαίνουμε στο μάτι του κυκλώνα και να παλεύουμε με τους δαίμονες. 

Ακόμα όμως και αν υποθέσουμε πως γνωρίζουμε το σύστημα και ξέρουμε να παίζουμε το παιχνίδι που λέγεται ζωή, πάντα θα υπάρχει ο αστάθμητος παράγοντας που λέγεται "ζάρια" και όταν η ζαριά δεν θα είναι και τόσο βολική και θα μας ταράζει, τότε οφέλιμο είναι να ανατρέξουμε σε μία από τις παρακάτω μεθόδους...τουλάχιστον μέχρι να αποκτήσουμε την υπομονή του Βούδα και να μην ταράζουμε τη λίμνη μας περισσότερο. 

1. Ξεκινήστε yoga

H yoga είναι μια αρχαία επιστήμη, που μετρά παραπάνω από 2000 χρόνια, η οποία βοηθά τον άνθρωπο να αποκτήσει αρμονία μυαλού-σώματος-ψυχής και παράλληλα πρόκειται για ένα ολιστικό σύστημα που απελευθερώνει το σώμα με τεχνικές που μαθαίνουν την αυτοπειθαρχία και τον αυτοέλεχγο. Για να μιλήσουμε με λίγο πιο επιστημονικούς όρους, οι ίδιες οι ασάνες της yoga βοηθούν να επέλθει μια ισορροπία στις δραστηριότητες του συμπαθητικού και παρασυμπα­θητικού νευρικού συστήματος. 

2. Βάλτε προτεραιότητες 

Σε πολλά βιβλία θα διαβάσετε για τη σημαντικότητα του να θέτουμε στόχους και του να αποφασίζουμε ποιοι είναι οι πιο σπουδαίοι για εμάς. Είναι δύσκολο να βρούμε τους πιο σπουδαίους. Πάρτε μία ανάσα, κάντε ένα βήμα πίσω και αναλογιστείτε μία οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας σας, οποιαδήποτε ημέρα: ποια είναι η προτεραιότητά σας σήμερα; Το να τσεκάρετε τα email σας είναι πιο σημαντικό από το να πάρετε τηλέφωνο τη γιαγιά σας; Το να αφιερώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας κάνοντας ένα ζεστό μπάνιο και ακούγοντας την αγαπημένη σας μουσική είναι πιο σημαντικό από το να μιλήσετε με τη φίλη σας τρίτη φορά μέσα στην ημέρα; Το να πιάσετε τους στόχους στη δουλειά είναι πιο σπουδαίο από το να έχετε μία υγιή σχέση; Προκειμένου να βρούμε την ισορροπία μας και να μείνουμε σε αυτή, οφείλουμε να επαναπροσδιορίζουμε σε καθημερινό επίπεδο τις προτεραιότητές μας. 

3. Οι στόχοι που βάζουμε ας είναι βραχυπρόθεσμοι αλλά και μακροπρόθεσμοι 

Η τακτική και η στρατηγική είναι το ευαγγέλιο για όσους ανθρώπους επιζητούν την ισορροπία. Η στρατηγική δουλεύει για τους μακροπρόθεσμους στόχους, ενώ η τακτική είναι οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι που όμως μας οδηγούν στο να δούμε τη μεγαλύτερη εικόνα και να καταφέρουμε τους μακροπρόθεσμους. Για παράδειγμα, αν ονειρεύεστε να γίνετε σεφ, οι μικροί σας στόχοι (η τακτική σας δηλαδή) είναι να δοκιμάζετε και να φτιάχνετε σχεδόν καθημερινά καινούργιες συνταγές και να πειραματίζεστε. Μετά θα χρειαστεί να πάτε σε μία σχολή μαγειρικής και στη συνέχεια να δουλέψετε ως βοηθός σεφ. Απλά ακολουθήστε τα βήματα. 

4. Δεν είσαστε μόνη

Εάν παρατηρήσετε έναν παραδοσιακό ζυγό ισορροπίας, αυτός αποτελείται από μία ράβδο στης οποίας τα άκρα κρέμονται σε ίση απόσταση δύο δίσκοι. Η ράβδος είναι η ζωή. Εσείς είσαστε ο ένας δίσκος. Για να ζείτε σε αρμονία χρειάζεται ακόμα ένας. Μπορεί να είναι ο σύντροφός σας, μπορεί να είναι η φίλη σας, μπορεί ακόμα να είναι και η αδερφή σας ή μία συνάδελφος. Και προσοχή για να λειτουργεί σωστά ο ζυγός χρειάζεται να υπάρχει και αλληλεπίδραση. Μην νιώθετε υποχρεωμένη να σηκώνεται όλα τα βάρη. Μοιραστείτε τα και να θυμάστε πώς το θέμα δεν είναι ποιος σηκώνει τα περισσότερα βάρη, αλλά πως επιδράς με τον άλλον άνθρωπο και τι ενέργεια ανταλλάσσετε. Εκεί ακριβώς βρίσκεται το κλειδί της επιτυχίας.

5. Και τώρα κλείστε τα μάτια. 

Και σκεφτείτε εσάς. Σε τέλεια ισορροπία. 

 

 

  

More for you

 
 

Don't Miss