Γιατί η Ελλάδα μπορεί να γίνει ο νέος προορισμός της μόδας

Αφροδίτη ΣακκάΑΦΡΟΔΙΤΗ ΣΑΚΚA Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Γιατί η Ελλάδα μπορεί να γίνει ο νέος προορισμός της μόδας

Μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται σε οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η ανάγκη για δημιουργικότητα και ποιότητα έχει γίνει μεγαλύτερη από ποτέ. Όλο και περισσότεροι νέοι σχεδιαστές εμφανίζονται στο προσκήνιο της βιομηχανίας της μόδας, όλο και περισσότερα brands κατακτούν τον κόσμο του ελληνικού design και ανθίζουν ανάμεσα στην παράδοση και τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Διαβάστε εδώ: Κάθε φορά που η Ελλάδα ενέπνευσε μεγάλους δημιουργούς της μόδας

Σχεδιαστές μόδας που αποτελούν σημαντικά κομμάτια της ελληνικής μόδας εδώ και πολλά χρόνια, συνεχίζουν να παράγουν collections που αντικατοπτρίζουν την προαναφερθήσα ανάγκη για δημιουργικότητα και ποιότητα, μέσα από designs που φέρνουν μία αίσθηση φρεσκάδας και κομψότητας -ένα concept για το οποίο φημίζεται η Ελλάδα όσον αφορά τη μόδα.

Σημαντικά παραδείγματα είναι σχεδιαστές όπως Loukia, Vassilis Zoulias, Apostolos Mitropoulos, Vrettos Vrettakos και Angelos Bratis που πρόκειται να συμμετέχουν και στο πρώτο fashion show υψηλής ραπτικής της Ελλάδας, Hautes Grecians, στις 25 Οκτωβρίου 2017, παράγουν ρούχα διαχρονικά, κομψά και υψηλής ποιότητας. Συγχρόνως, νέα ελληνικά brands που δημιουργούν τη τελευταία δεκαετία, όπως ΣΟΜΦ, Mohxa, Blameyourdaze και ME THEN, παράγουν κομμάτια από ποιοτικά υφάσματα και πρωτοπωριακό design, αντλώντας έμπνευση όχι μόνο από την αρχαία ιστορία της Ελλάδας, αλλά και από την ιστορία που γράφεται τώρα -παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όσον αφορά την οικονομία και τη προσωπική διαβίωση. 

Μία βόλτα στους ιστορικούς δρόμους του κέντρου της Αθήνας είναι αρκετή για να συνειδητοποιήσει κανείς πως η μόδα στην Ελλάδα όχι μόνο δεν έχει "πεθάνει", αλλά τώρα ανθίζει περισσότερο από ποτέ. Συγκεκριμένα, η Βουκουρεστίου στο Κολωνάκι αποτελεί τον ακριβότερο δρόμο της πόλης, συνώνυμο με την πολυτέλεια. Εκεί στεγάζονται οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας του εξωτερικού όπως Dior, Prada και Louis Vuitton, αλλά και ελληνικές εταιρείες όπως τα κοσμήματα Καίσαρης. Λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά από το κέντρο της Αθήνας, βρίσκεται μία νέα ανερχόμενη περιοχή που αποτελεί τον απόλυτο hip προορισμό, όπως τον περιέγραψε σε ένα αφιέρωμά της η Vogue, νωρίτερα αυτή τη χρονιά. Το Κουκάκι άρχισε να ανθίζει πριν από περίπου δύο χρόνια, με όλο και περισσότερα bars και εστιατόρια να ξεπηδούν στους μικρούς δρόμους του -και όπως ήταν αναμενόμενο και πολλά brands να στεγάζουν τα showrooms και τα καταστήματά τους μακριά από το ιστορικό κέντρο. Μάλιστα, πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι διαλέγουν να μετακομίσουν στα μικρά διαμερίσματα της περιοχής με σκοπό να ζήσουν από μέσα τον καλλιτεχνικό παλμό που γεννήθηκε στο Κουκάκι.

Την ίδια στιγμή, η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας δεν έχει προσφέρει μόνο στους Έλληνες σχεδιαστές και brands, αλλά και σε δημιουργικούς ανθρώπους του εξωτερικού. Πολλοί φωτογράφοι, editors και δημοσιογράφοι της παγκόσμιας σκηνής διαλέγουν να έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα και συγκεκριμένα την Αθήνα, εκμεταλλευόμενοι τα φθηνά ενοίκια και τα χαμηλά έξοδα παραγωγής, δημιουργώντας περιεχόμενο και υλικό για εταιρείες του εξωτερικού. 

Φυσικά, το ενδιαφέρον για την Ελλάδα δεν προέρχεται μόνο από τους κατοίκους της, αλλά και από εξωτερικούς παράγοντες -και όχι ασήμαντους. Ενδεχομένως να θυμάστε, λίγους μήνες πριν, όταν ο οίκος Gucci ζήτησε να παρουσιάσει την collection του στον Παρθενώνα. Η αίτηση απορρίφθηκε, όπως είχε απορριφθεί και μερικά χρόνια πριν (το 2010) και η αίτηση του Karl Lagerfeld να παρουσιάσει στην Ακρόπολη, ωστόσο, αυτό δεν αναιρεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον του χώρου της μόδας προς τη χώρα μας. Τα συγκεκριμένα περιστατικά φανερώνουν πως τα μνημεία και ο φυσικός πλούτος της Ελλάδας δεν παιρνούν απαρατήρητα, όχι μόνο στα πλαίσια του τουρισμού, αλλά και στα πλαίσια καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων (πόσο μάλλον όταν αυτές προέρχονται από μεγάλους Ιταλικούς και Γαλλικούς οίκους μόδας).

Τα παραπάνω παραδείγματα αποτελούν αποδείξεις πως η Ελλάδα δεν είναι μία χώρα ξεχασμένη -είναι ακριβώς το αντίθετο. Πολλοί έχουν αποκαλέσει την Αθήνα "το νέο Βερολίνο" όσον αφορά την εναλλακτικότητα και τη δημιουργικότητα, ενώ η χώρα ακόμα και σε δύσκολους καιρούς, παραμένει κέντρο ενδιαφέροντος όχι μόνο για την αρχαιότητα αλλά και για τη μοντέρνα ιστορία που τώρα χαράζεται.

 

#HautesGRecians #HG17

 

Gallery: Δείτε ακόμη όταν ο Karl Lagerfeld έστησε μια μικρή Ελλάδα για το show της Chanel

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ GALLERY
15 photos

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

More for you

 
 

Don't Miss