UPDATE #NOW

Ούρλιχ Ράσε: Ο Καπιταλισμός μας αποτρέπει από τη Δημοκρατία


JTeam

21 Ιουνίου 2022

Ούρλιχ Ράσε: Ο Καπιταλισμός μας αποτρέπει από τη Δημοκρατία
Ο διακεκριμένος Γερμανός σκηνοθέτης κάνει το ντεμπούτο του στην Επίδαυρο με την αισχύλεια τραγωδία με σκοπό να συνομιλήσει με τον πόλεμο στην Ουκρανία και τα άλλα δεινά των σύγχρονων εξουσιών

Κατά την πρώτη του επίσκεψη, το καλοκαίρι του 2021 στην Επίδαυρο, ο Ούλριχ Ράσε, βρέθηκε να παρατηρεί τη φύση γύρω από το θέατρο, τους ελαιώνες, το ηλιακό φως σε σχέση με το μνημείο. Ένα χρόνο αργότερα, ο διακεκριμένος Γερμανός σκηνοθέτης δρομολογεί, το, εκεί, ντεμπούτο του σε μια προσπάθεια να συνδέσει την αρχιτεκτονική και τις ιδιαιτερότητες του μνημείου με τη ματιά του. Μια ματιά έντονη, δυναμική, με ξεχωριστό αποτύπωμα στη γερμανική σκηνή.
Ντεμπούτο στην Επίδαυρο

Μετά τον Γιόχαν Σίμονς (που ανοίγει τα Επιδαύρια με την «Άλκηστη») ο Ράσε θα είναι ο δεύτερος Ευρωπαίος δημιουργός που σκηνοθετεί φέτος, με περγαμηνές, για το Φεστιβάλ Επιδαύρου. Και μπορεί να είναι η πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα στο αργολικό κοίλον, ο Ράσε όμως επιστρέφει για πολλοστή φορά στους αρχαίους τραγικούς. Μετά τους «Επτά επί Θήβας», τους «Πέρσες», τις «Βάκχες» και τον «Οιδίποδα», ο 52χρονος Ράσε καταπιάνεται με τον «Αγαμέμνονα», το πρώτο μέρος της «Ορέστειας».

Θεωρεί πως η δουλειά του στο θέατρο δεν ήταν παρά μια διαδρομή προς τις δυναμικές και τις αξίες του αρχαίου δράματος, αφού από το ξεκίνημα του μέχρι σήμερα εστιάζει στην κίνηση, τη μουσικότητα, το ρυθμό και στον ενθουσιασμό του για τα κείμενα. «Όλα αυτά συναντώνται στον Χορό της τραγωδίας» σημείωνε νωρίτερα σήμερα, καλεσμένος του Ινστιτούτου Γκαίτε – το οποίο και συνεργάζεται με το Φεστιβάλ Αθηνών για τον ερχομό του στην Ελλάδα.

Διαβάστε τη συνέχεια στο monopoli.gr