UPDATE #NOW

Το θεατρικό ‘φαινόμενο’ Νικορέστης Χανιωτάκης


JTeam

5 Οκτωβρίου 2022

Το θεατρικό ‘φαινόμενο’ Νικορέστης Χανιωτάκης
Έχει ίσως υπογράψει τις περισσότερες παραστάσεις από κάθε άλλον Έλληνα σκηνοθέτη τα τελευταία χρόνια. ΄Ομως τι ξέρουμε γι’ αυτόν;

Από το 2018, οπότε και σκηνοθέτησε τη «Γίδα» του ΄Εντουαρντ ‘Αλμπι, τότε για το Θέατρο Θησείον, το όνομα του εκτοξεύθηκε στο αθηναϊκό θεατρικό χωριό. Φυσικά, ο Νικορέστης Χανιωτάκης ήταν ήδη δραστήριος τόσο σκηνοθετικά από το 2011 όσο και ως ηθοποιός από το 2010. Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης – στον Διαγόρα Χρονόπουλο και τον Κωστή Καπελώνη οφείλει πολλά, όπως λέει – μπήκε γρήγορα στις ράγες της παράλληλης δημιουργίας (υπογράφει και μεταφράσεις), συνθέτοντας ένα πλούσιο βιογραφικό grosso modo σε μια δεκαετία.

Φορτωμένη χρονιά

Ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια – και με τα αλλεπάλληλα ντόμινο που επέφερε η πανδημία – βρέθηκε να σκηνοθετεί χωρίς ανάσα. Μόνο αυτόν το χειμώνα, συμπεριλαμβανομένων και δύο περσινών επαναλήψεων (τις «Μάγισσες του Σάλεμ» και του «Σεσουάρ για δολοφόνους») υπογράφει τέσσερις σκηνοθεσίες, προερχόμενος από μια εξίσου φορτωμένη χρονιά με έξι παραστάσεις – η μία σε καλοκαιρινή περιοδεία. Όπως και να το δει κανείς, ο Νικορέστης Χανιωτάκης αγγίζει τα όρια του θεατρικού φαινομένου.

«Δεν επιδίωξα τόσες σκηνοθεσίες», εξηγεί, «αλλά οι συνθήκες του covid με τα lockdown και τις διαρκείς αναβολές πύκνωσαν πολύ τις υποχρεώσεις μου. Επιπλέον, μου ήταν πολύ δύσκολο και για πρακτικούς λόγους, να εγκαταλείψω παραστάσεις, γιατί αυτό θα σήμαινε πως θα άφηνα εκτεθειμένους συναδέλφους όσο και θέατρα. Είναι καθαρά ζήτημα συγκυριών» τονίζει σ’ ένα από τα διαλείμματα προβών που έχει εξασφαλίσει.

Διαβάστε τη συνέχεια στο monopoli.gr