Τι να επιλέξω αρνί ή κατσίκι;

Σάββατο 11 Απριλίου 2015

Σάββατο 11 Απριλίου 2015

Τι να επιλέξω αρνί ή κατσίκι;

Το Πάσχα έφτασε και οι περισσότεροι θα το γιορτάσουν τρώγοντας τον οβελία. Όμως, μπορεί να επικρατήσει και το δίλλημα αρνί ή κατσίκι; Ποιο να διαλέξω; Ποιο έχει τις λιγότερες θερμίδες;

Παρόλο που την ημέρα του Πάσχα οι πιο πολλοί προτιμάμε το αρνί, έχει τις περισσότερες θερμίδες. Τα 100 γραμμάρια αρνί έχουν περίπου 215 θερμίδες, ενώ το κατσίκι στην ίδια ποσότητα περιέχει 100 θερμίδες λιγότερες.  Εκτός όμως, από τις θερμίδες αυτά τα δύο κρέατα παρουσιάζουν και άλλες διαφορές, που επηρεάζουν την υγείας μας.

Το αρνί σε σχέση με το κατσίκι έχει περισσότερο κορεσμένο λίπος, το οποίο συμβάλει στην εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων. Το κατσίκι περιέχει ένα συνένζυμο, που βοηθάει στη μείωση της LDL χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη), άρα κατ επέκταση και των καρδιακών νοσημάτων. Παρόλα αυτά όσα αρνιά τρέφονται με χόρτο έχει δειχθεί ότι έχουν κατά μέσο όρο τουλάχιστον το 25% περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, από εκείνα που τρώνε άλλες τροφές. Επίσης, αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι τα συνολικά επίπεδα του λίπους στο αρνί μπορεί να μειωθούν, εάν τρέφεται με γρασίδι, αντί ξηρά τροφή. Επιπλέον, αν τα αρνιά είναι ελεύθερα στο βοσκότοπο και αναζητάνε την τροφή τους, τότε αυτή η διαδικασία μειώνει το λίπος κατά 15%, σχέση με εκείνα που παραμένουν σε κλειστούς χώρους.

Μια άλλη βασική παρατήρηση είναι ότι, αν και το κατσίκι έχει λιγότερες θερμίδες, περιέχει πιο πολλά trans λιπαρά, τα οποία είναι βλαβερά για την υγεία. Από την άλλη μεριά το αρνί έχει περισσότερες πουρίνες, που αυξάνουν τον κίνδυνο για ουρική αρθρίτιδα. Επίσης, είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Β12, Β1, Β2, Β6, φυλλικού οξέος, και χολίνης, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της ανεπιθύμητης συσσώρευση περίσσειας ομοκυστεϊνης στο σώμα. Τα υψηλά επίπεδα της ομοκυστεΐνης στο αίμα είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο. Τέλος το κατσίκι περιέχει περισσότερο ασβέστιο αλλά και φώσφορο.

Όποια λοιπόν και αν είναι η επιλογή σας, δεν χρειάζεται να στερηθείτε τίποτα από το Πασχαλινό τραπέζι, αρκεί να κάνετε έξυπνες επιλογές και να έχετε στο μυαλό σας ότι το μέτρο είναι η λύση για μια υγιεινή διατροφή.

Καλό Πάσχα σε όλους

More for you

 
 

Don't Miss