Διατροφικά tips για ηλικίες 40 plus

Σάββατο 16 Μαΐου 2015

Σάββατο 16 Μαΐου 2015

Διατροφικά tips  για ηλικίες 40 plus

Όπως αλλάζει η εμφάνιση μας με τα χρόνια, έτσι εξελίσσονται και οι διατροφικές ανάγκες. Η γενετική προδιάθεση, οι ασθένειες και οι κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την υγεία με την πάροδο του χρόνου. Καθώς το σώμα μεγαλώνει, η δομή του αλλάζει και η μυϊκή μάζα και η πυκνότητα των οστών μειώνονται. Όλες αυτές οι αλλαγές μπορεί να επηρεάσουν την υγεία, με τη κατάλληλη όμως διατροφή μπορείτε να εξασφαλίσετε μακροζωία.

Μειώστε την πρόσληψη θερμίδων. Ο μεταβολισμός σας επιβραδύνεται με την ηλικία και αν συνεχίζετε να παίρνετε τον ίδιο αριθμό θερμίδων, αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους. Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο για τη Γήρανση, οι γυναίκες άνω των 50 ετών θα πρέπει να παίρνουν 1.600 θερμίδες κάθε μέρα, αν δεν είναι σωματικά δραστήριες και δεν έχουν προβλήματα υγείας, 1800 αν είναι κάπως ενεργές, και έως 2.200 αν ζουν έναν πολύ ενεργό τρόπο ζωής. Για τους άνδρες, οι εν λόγω συνιστώμενες ημερήσιες θερμίδες είναι: 2000, μέχρι τις 2400, και μέχρι το 2800, αντίστοιχα. Οι θερμίδες μπορεί να αλλάξουν ανάλογα με τις απαιτήσεις του καθενός.

Μείνετε ενυδατωμένοι. Καθώς μεγαλώνουμε χάνουμε και το αίσθημα της δίψας, με αποτέλεσμα να αφυδατωνόμαστε πιο εύκολα. Επειδή λοιπόν, μπορεί να ξεχνάτε να πίνετε νερό, καλό είναι να έχετε πάντα δίπλα σας ένα μπουκάλι νερό και να πίνετε 2 λίτρα υγρά καθημερινά.

Προτεραιότητα  σας πρέπει να είναι η κατανάλωση φυτικών ινών, έτσι ώστε το πεπτικό σας σύστημα να λειτουργεί σωστά και να αποφύγετε τη δυσκοιλιότητα. Ενισχύστε τη πρόσληψη φυτικών ινών τρώγοντας περισσότερα φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως. Επίσης, να παρακολουθείτε πόσο νερό πίνετε.

Καθώς μεγαλώνουμε, τα οστά γίνονται λιγότερο πυκνά και πιο αδύναμα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στις γυναίκες, των οποίων η απώλεια οστικής μάζας επιταχύνεται μετά την εμμηνόπαυση. Η οστική απώλεια θέτει σε κίνδυνο για οστεοπόρωση και τραυματισμούς. Έρευνες έχουν δείξει, ότι τα συμπληρώματα ασβεστίου μπορεί να επιβραδύνουν την οστεοπόρωση. Η άσκηση, κυρίως με βάρη, μπορεί επίσης, να κρατήσει τα οστά δυνατά.

Με τη πάροδο του χρόνου μπορεί να αντιμετωπίσετε κάποιες δυσανεξίες, όπως στη λακτόζη, και το σώμα σας να παράγει λιγότερη λακτάση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην μπορείτε να ανεχτείτε κυρίως το γάλα. Δώστε προσοχή στο πώς το σώμα σας αντιδρά μετά από ορισμένα τρόφιμα, και να αφαιρέσετε αυτά που σας προκαλούν δυσφορία.

More for you

 
 

Don't Miss