Γνωρίστε τα θρεπτικά συστατικά για διαρκή υγεία και ευεξία

Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Γνωρίστε τα θρεπτικά συστατικά για διαρκή υγεία και ευεξία

Το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται μια ποικιλία απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, για να λειτουργήσει σωστά. Γιατί όμως, τα θρεπτικά συστατικά είναι τόσο σημαντικά για την υγεία μας; Κυρίως επειδή, η ανεπάρκεια οδηγεί σε ένα μεγάλο αριθμό σοβαρών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου. Εδώ είναι τα σημαντικότερα είδη των θρεπτικών ουσιών και γιατί θα πρέπει να τα παίρνετε σε καθημερινή βάση.

Υδατάνθρακες. Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος ή απλά θέλετε να μείνετε σε φόρμα, μπορεί να πιστεύετε, ότι οι υδατάνθρακες είναι οι χειρότεροι εχθροί σας, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι αλήθεια. Πολλά άτομα που κάνουν δίαιτα αντιμετωπίζουν μια σειρά από θέματα υγείας, λόγω της έλλειψης των υδατανθράκων εξαιτίας αυτής της πεποίθησης. Φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως είναι όλα καλές πηγές υδατανθράκων.

Φώσφορο, κάλιο, σίδηρο, ασβέστιο, ιώδιο, φθόριο, μαγνήσιο και νάτριο είναι από τα πιο βασικά μέταλλα, που θα πρέπει να καταναλώνετε, για να παραμείνετε υγιείς. Ο φώσφορος είναι ζωτικής σημασίας για το νευρικό σας σύστημα, τα οστά, τα δόντια και το κάλιο είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία όλων των ιστών, των κυττάρων και των οργάνων στο σώμα σας. Ο σίδηρος βοηθάει στη λειτουργία του εγκεφάλου και διατηρεί τα κύτταρα σας ισχυρά και υγιή, βελτιώνοντας την ικανότητά του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Το ασβέστιο διατηρεί τα δόντια και τα οστά σας γερά, το μαγνήσιο βελτιώνει την υγεία της καρδιάς σας και τα επίπεδα της ενέργειάς σας, και το νάτριο είναι απαραίτητο για τη ρύθμιση των υγρών στο σώμα σας.

Λίπη. Αποφεύγοντας τα λίπη είναι ένα άλλο λάθος, που πολλοί κάνουν για να χάσουν βάρος. Τα υγιή λίπη, όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά, είναι ουσιαστικής σημασίας. Το σώμα σας χρειάζεται υγιή λίπη για τη μεταφορά, την αποθήκευση και την απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών (Α, Ε, D, Κ). Κατά το μαγείρεμα, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε ακόρεστα λιπαρά, όπως το ελαιόλαδο, καλαμποκέλαιο ή λάδι κάνναβης. Όταν πρόκειται για τα κορεσμένα λίπη, είναι σημαντικό να τα καταναλώνετε με μέτρο, γιατί μπορεί να προκαλέσουν διάφορες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και καρκίνου.

Βιταμίνες. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι βιταμίνες είναι σημαντικές για την υγεία μας, αλλά είστε βέβαιοι ότι παίρνετε όσες χρειάζεστε; Οποιαδήποτε ανεπάρκεια βιταμινών, μπορεί να έχει αρνητική επίπτωση για υγεία σας και αυτός είναι ένας βασικός λόγος, που θα πρέπει να τρώτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, μέσα στην ημέρα. Η ανεπάρκεια της βιταμίνης Β12, για παράδειγμα, μπορεί να προκαλέσει μόνιμη βλάβη των νεύρων ή του εγκεφάλου. Έλλειψη της βιταμίνης Α μπορεί να βλάψει την υγεία των ματιών σας, ενώ η έλλειψη βιταμίνης C μπορεί να οδηγήσει σε αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα. Οι βιταμίνες είναι επίσης, ζωτικής σημασίας για το δέρμα σας, τα μαλλιά, τα νύχια και τις βλεννώδεις μεμβράνες.

Πρωτεΐνη. Αυγά, κρέας, τυρί, ψάρι, tofu, φακές, φασόλια, γιαούρτι, σπόροι και ξηροί καρποί είναι καλές πηγές πρωτεΐνης. Η πρωτεΐνη βοηθάει τη λειτουργία των νευρικών κυττάρων, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της επούλωσης, διατηρεί υψηλά τα επίπεδα ενέργειας σας και κρατά τα νύχια και τα μαλλιά σας ισχυρά και υγιή.

Φυτικές ίνες. Οι ίνες συμβάλουν στη μείωση της χοληστερόλης, στην πρόληψη του διαβήτη και στη βελτίωση της δυσκοιλιότητας και της κινητικότητας του εντέρου. Οι γυναίκες πρέπει να καταναλώνουν 25 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα, ενώ οι άνδρες τουλάχιστον 38 γραμμάρια. Οι καλύτερες πηγές ινών είναι το καστανό ρύζι, τα φασόλια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι ξηροί καρποί, το ποπ κορν, τα μούρα, το πλιγούρι βρώμης, τα λαχανικά, τα φρούτα και οι σπόροι Chia.

Εν κατακλείδι, αν τρώτε υγιεινά είναι ένας εξασφαλισμένος τρόπος, για να πάρετε όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας. Αν έχετε οποιαδήποτε προβλήματα υγείας ή υποφέρετε συχνά από κόπωση και αϋπνία, φροντίστε να δείτε το γιατρό σας, για να μάθετε αν έχετε οποιαδήποτε ανεπάρκεια θρεπτικών συστατικών.

More for you

 
 

Don't Miss