Πόσες θερμίδες έχει το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2017

Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2017

Πόσες θερμίδες έχει το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Γαλοπούλα, πίτες, μελομακάρονα, δίπλες, κουραμπιέδες και άλλα εδέσματα πρωταγωνιστούν στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι, στέλνοντας στα ύψη τη θερμιδική αξία του γεύματος.  Όμως μέρες που είναι δεν γίνεται να καθίσετε σε μια άκρη με ένα πιάτο σαλάτα και να κοιτάτε τους υπόλοιπους να απολαμβάνουν τα λαχταριστά χριστουγεννιάτικα εδέσματα. Από την άλλη μεριά θα βάλετε σε κίνδυνο τη σιλουέτα που έχετε με τόσο κόπο αποκτήσει μέχρι σήμερα; Η απάντηση είναι μια και μόνο λέξη: γνώση. Γιατί εάν γνωρίζετε τις θερμίδες που έχει το φαγητό που τρώτε, τότε μπορείτε να κάνετε έξυπνες επιλογές και να απολαύσετε το χριστουγεννιάτικο τραπέζι χωρίς τύψεις και χωρίς να πάρετε γραμμάριο. Ας δούμε αναλυτικά ποιο είναι το λιγότερο και ποιο το περισσότερο θερμιδογόνο τρόφιμο που θα συναντήσετε την ημέρα των Χριστουγέννων.

Γαλοπούλα με γέμιση. Φυσικά η γαλοπούλα έχει την τιμητικής της αυτές τις ημέρες και παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο τραπέζι των Χριστουγέννων. Το κρέας της θεωρείται από το πιο άπαχα και υγιεινά. Όμως αν η νοικοκυρά που τη μαγείρεψε την έχει αλείψει με βούτυρο και έχει προσθέσει γέμιση, τότε οι θερμίδες αυξάνονται. Έτσι μια μερίδα γεμιστή γαλοπούλα περιέχει περίπου 400 θερμίδες, ενώ μια μερίδα χωρίς γέμιση και σάλτες έχει περίπου 200 θερμίδες.

Διαβάστε εδώ: Έπινα λεμόνι με τζίντζερ και κανέλα για ένα μήνα και δείτε τι μου συνέβη

Χοιρινό. Επειδή σε πολλούς δεν αρέσει η γαλοπούλα, θα προτιμήσουν το χοιρινό. Όμως, όσοι επιλέξετε το συγκεκριμένο φαγητό πρέπει να είστε προσεκτικοί στην ποσότητα, διότι μια μερίδα χοιρινό μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 500 θερμίδες. Ενώ εάν φάτε κια  πατάτες θα πάρετε επιπλέον 300 θερμίδες. 

Πίτες. Η πιο συνηθισμένη επιλογή είναι η τυρόπιτα, η οποία έχει περίπου 300 θερμίδες το κομμάτι. Εάν όμως δεν μείνετε στο ένα κομμάτι, τότε μπορεί να φτάσετε και τις1000 θερμίδες.

Κουραμπιέδες και μελομακάρονα. Φυσικά μετά το φαγητό θα προτιμήσετε τα χριστουγεννιάτικα γλυκά. Κουραμπιέδες ή μελομακάρονα; Η απάντηση είναι, ότι θερμιδικά και τα δυο γλυκά κυμαίνονται στο ίδιο περίπου επίπεδο. Με τους κουραμπιέδες να έχουν 200 θερμίδες και τα μελομακάρονα να αποδίδουν περίπου 190 θερμίδες το κομμάτι. Αυτό που αλλάζει είναι η θρεπτική αξία, όπου τα μελομακάρονα έχουν το προβάδισμα.

Κρασί. Αν συνοδεύετε το γεύμα σας με ένα ποτήρι κρασί είτε κόκκινο είτε λευκό, θα πάρετε από 70 μέχρι 90 θερμίδες. Προσοχή στην ποσότητα που πίνετε και στο είδος του κρασιού, γιατί αν είναι γλυκό τότε οι θερμίδες διπλασιάζονται.

Απολαύστε τι γιορτές με τους αγαπημένους σας και να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι μπορείτε να τρώτε τα πάντα με μέτρο. 

 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

 

More for you

 
 

Don't Miss