Αρνί ή κατσίκι; Ποια είναι η καλύτερη επιλογή για την Κυριακή του Πάσχα

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Σάββατο 07 Απριλίου 2018

Σάββατο 07 Απριλίου 2018

Αρνί ή κατσίκι; Ποια είναι η καλύτερη επιλογή για την Κυριακή του Πάσχα

Την Κυριακή του Πάσχα οι περισσότεροι θα μαζευτούμε γύρω από το οικογενειακό τραπέζι για να απολαύσουμε τις παραδοσιακές λιχουδιές. Κάποιοι θα φάνε αρνί, κάποιοι άλλοι κατσίκι ενώ κάποιοι θα αναρωτηθούν ποιο από τα δυο να επιλέξουν. Ποιο έχει τις λιγότερες θερμίδες και ποιο είναι πιο υγιεινό, το αρνί ή το κατσίκι; 

Το αρνί στο μικροσκόπιο

Τα πιο άπαχα τμήματα του οβελία είναι το μπούτι, πιο συγκεκριμένα τα 100 γραμμάρια έχουν 375 θερμίδες και το ολικό λίπος είναι περίπου 15 γραμμάρια στα 100 γραμμάρια κρέατος. Τα θετικά είναι ότι το αρνί είναι μια πολύ καλή πηγή βιταμίνης Β12, η οποία είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος, για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων και για τον μεταβολισμό του λίπους, των υδατανθράκων και της πρωτεΐνης. Επίσης, έχει μεγάλες ποσότητες σε σίδηρο και ψευδάργυρο και περιέχει ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία προστατεύουν από τις καρδιαγγειακές παθήσεις. Στα αρνητικά συγκαταλέγονται το πλούσιο σε κορεσμένο λίπος και η μεγάλη περιεκτικότητα σε πουρίνες, οι οποίες αυξάνουν το ουρικό οξύ στο αίμα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η γνωστή σε όλους, ουρική αρθρίτιδα.

Διαβάστε εδώ: Πόση πρωτεΐνη πρέπει να τρώτε για να χάσετε τα περιττά κιλά

Το κατσίκι στο μικροσκόπιο

Το κατσίκι έχει λιγότερες θερμίδες σε σχέση με το αρνί, διότι τα 100 γραμμάρια έχουν 110 θερμίδες. Αλλά και το ολικό λίπος είναι λιγότερο, αφού αγγίζει μόλις τα 4 γραμμάρια ανά 100 γραμμάρια κρέατος. Επίσης, το κατσίκι περιέχει το συνένζυμο Q10, το οποίο έχει αντιοξειδωτική δράση και μειώνει την LDL χοληστερόλη (κακή χοληστερόλη), προλαμβάνοντας με αυτό τον τρόπο την εμφάνιση των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Επιπλέον, το αρνί είναι πλούσιο σε γ-λινολεϊκό οξύ (CLA), ένα λιπαρό οξύ που σύμφωνα με μελέτες σε ποντίκια, είναι αποτελεσματικό στη μείωση του λίπους, μειώνει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και βελτιώνει το λιπιδαιμικό προφίλ. Τα αρνητικά του κατσικίσιου κρέατος είναι ότι έχει μεγάλη ποσότητα trans λιπαρών οξέων, περισσότερο νάτριο και λιγότερη πρωτεΐνη, σε σύγκριση με το αρνί.

Όποια λοιπόν και αν είναι η επιλογή σας, δεν χρειάζεται να στερηθείτε τίποτα από το Πασχαλινό τραπέζι, αρκεί να κάνετε έξυπνες επιλογές και να έχετε στο μυαλό σας ότι το μέτρο είναι η λύση για να είμαστε υγιείς και να διατηρούμε το βάρος μας σε φυσιολογικά επίπεδα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

More for you

 
 

Don't Miss