Θηλασμός και απώλεια βάρους: όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Κυριακή 28 Μαΐου 2017

Κυριακή 28 Μαΐου 2017

Θηλασμός και απώλεια βάρους: όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Ο θηλασμός είναι μια πολύ όμορφη εμπειρία τόσο για τη γυναίκα όσο και για το μωρό. Το μητρικό γάλα αποτελεί βέλτιστη διατροφή για τα μωρά, καθώς έχει τη σωστή ποσότητα θρεπτικών συστατικών, ενώ παράλληλα είναι εύπεπτο και εύκολα διαθέσιμο. Ωστόσο οι θηλάζουσες μανούλες πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη διατροφή τους και σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να κάνουν δίαιτα κατά τη διάρκεια του θηλασμού, αλλά ούτε να παρασυρθούν στην αυξημένη κατανάλωση τροφής, με τη δικαιολογία ότι θηλάζουν.

Πρέπει να γνωρίζετε πως η διατροφή που ακολουθούν οι νέες μητέρες μπορεί να επηρεάσει την ποσότητα και την ποιότητα τους μητρικού γάλακτός, ενώ διασφαλίζει και την επάρκεια των ιδίων σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Συγκεκριμένα κατά το θηλασμό οι γυναίκες χρειάζονται περίπου 500 επιπλέον θερμίδες την ημέρα ώστε να καλύψουν την ενέργεια που αναλώνεται στην παραγωγή του γάλακτος. Γενικότερα καλό είναι οι θερμίδες να μην είναι λιγότερες από 1800 ημερησίως, αλλά αυτό σίγουρα εξαρτάται από τη σωματική διάπλαση και φυσική κατάσταση κάθε μητέρας. Οι θηλάζουσες μητέρες θα χάσουν έτσι κι αλλιώς βάρος, όμως όπως προανέφερα δεν πρέπει να μπουν σε πρόγραμμα απώλειας βάρους, αλλά να ακολουθούν ένα υγιές πρόγραμμα διατροφής. Η απώλεια των επιπλέων κιλών πρέπει να γίνεται σταθερά και αργά για πολλούς λόγους, αλλά κυρίως επειδή εάν οι γυναίκες που θηλάζουν χάσουν γρήγορα και απότομα βάρος, μπορεί να απελευθερωθούν  τοξίνες στην κυκλοφορία και να περάσουν στο γάλα. Μια απώλεια 1 με 1,5 κιλό μηνιαίως  είναι η ιδανική για την ασφάλεια τόσο των μαμάδων όσο και των μωρών τους.

Τέλος, το στρες, το άγχος και η κούραση μπορούν επίσης να μειώσουν την παραγωγή γάλακτος. Αυτό που πρέπει να κάνουν οι μαμάδες είναι να χαλαρώσουν, να πίνουν πολλά υγρά, να τρώνε υγιεινά και να κάνουν μια μέτρια σωματική δραστηριότητα. 

More for you

 
 

Don't Miss