Πώς να νικήσετε τη συναισθηματική πείνα

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Πέμπτη 01 Ιουνίου 2017

Πέμπτη 01 Ιουνίου 2017

Πώς να νικήσετε τη συναισθηματική πείνα

Έχετε παρατηρήσει ότι οι πιο ισχυροί πόθοι για τις τροφές εμφανίζονται όταν είμαστε ευάλωτοι συναισθηματικά; Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να στρεφόμαστε στο φαγητό ασυνείδητα και στο τέλος να παίρνουμε κιλά. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο επειδή καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες, αλλά και επειδή όταν τρώμε για συναισθηματικούς λόγους συνήθως στρεφόμαστε σε τρόφιμα υψηλής θερμιδικής αξίας, όπως τα γλυκά.

Τι είναι όμως η συναισθηματική διατροφή; Είναι όταν τρώμε όχι για να ικανοποιήσουμε την πείνα μας, αλλά όταν στρεφόμαστε στα τρόφιμα λόγω άγχους ή ως ανταμοιβή. Αν για παράδειγμα κάθε φορά που νιώθετε συγκίνηση ή έχετε στρες παίρνετε ένα μπισκότο από το βάζο, τότε χρησιμοποιείτε το φαγητό σαν δεκανίκι. Ίσως είχατε μια ιδιαίτερα αγχωτική μέρα, και ένα γλυκό μπορεί να σας χαρίσει μια στιγμιαία ικανοποίηση. Ίσως το πρόβλημα βρίσκεται πιο βαθιά και έρχεται το φαγητό να καλύψει αυτό το κενό. Τι πρέπει να κάνετε για να απαλλαγείτε από τη συναισθηματική υπερφαγία; Μπορεί να ακούγεται προχυμένο αλλά το πρώτο βήμα είναι να συνειδητοποιήσετε ότι τρώτε για να καλύψετε κάποιο συναίσθημα και επίσης να μάθετε το γιατί.

Άρα το πρώτο που πρέπει να κάνετε όταν θέλετε να φάτε είναι να ρωτήσετε τον εαυτό σας εάν είστε πραγματικά πεινασμένοι ή απλώς συμβαίνει κάτι άλλο. Εδώ πρέπει να δώσετε την προσοχή σας, γιατί αν ο λόγος δεν είναι η πείνα, τότε είναι δύσκολο να εντοπίσετε την αιτία που σας οδηγεί στο φαγητό. Η καταγραφή του τι τρώτε και το πώς αισθανόσασταν πριν και μετά το φαγητό ίσως σας βοηθήσει να ανακαλύψετε την αιτία. Για παράδειγμα μπορεί να εντοπίσετε  ότι καταναλώνετε περισσότερο φαγητό τις Δευτέρες. Ρωτήστε τον εαυτό σας γιατί συμβαίνει αυτό και όταν βρείτε το λόγο αντιμετωπίστε τον.

Οι αιτίες που οδηγούν στο συναισθηματικό φαγητό είναι πολλές, όμως η πιο συνηθισμένη είναι το άγχος. Αν λοιπόν τρώτε ως απάντηση στο στρες, μερικές από τις παρακάτω οδηγίες μπορεί να σας βοηθήσουν να ασχοληθείτε με το πραγματικό πρόβλημα.

Διαβάστε επίσης: 4 τεχνικές για να αποβάλλετε το άγχος

Προσπαθήστε να μειώσετε το άγχος. Απομακρυνθείτε από οποιαδήποτε κατάσταση σας δημιουργεί στρες, ώστε να ηρεμήσετε και να μπορέσετε να σκεφτείτε σωστά. Κάντε μια λίστα με όλα όσα σας αγχώνουν και προσπαθήστε να τα λύσετε χωρίς να καταφύγετε στο φαγητό.

Άσκηση. Είναι ένα γνωστό αγχολυτικό και θα σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από τον θυμό, που ενδεχομένως να νιώθετε. Πηγαίνετε μια μικρή βόλτα έξω, χτυπήστε μερικές μπάλες του τένις, ή σηκώστε βάρη στο γυμναστήριο, όλα αυτά είναι εποικοδομητικοί τρόποι, για να ξεχάσετε το άγχος σας .

Ακούστε μουσική. Μπορούμε όλοι να σκεφτούμε μερικά τραγούδια που μας ηρεμούν. Κάντε ένα ειδικό CD, που να το ακούτε όταν χρειάζεται να ηρεμήσετε. Αυτό θα σας αποτρέψει από την υπερκατανάλωση φαγητού για συναισθηματικούς λόγους.

Παίξτε με το κατοικίδιό σας. Τα ζώα έχουν απεριόριστη αγάπη και η ενασχόλησης μαζί τους προωθεί την υγεία και την συναισθηματική ευεξία. Αν δεν έχετε ένα κατοικίδιο ζώο, μπορείτε να γίνετε εθελοντές σε κάποιο καταφύγιο, το οποίο θα σας αναθέσει την φροντίδα σε δύο ζώα και περισσότερα.

Με οπλοστάσιο τις παραπάνω συμβουλές, μπορείτε να είστε στο σωστό δρόμο για να σταματήσετε το συναισθηματικό κύκλο φαγητού. Μπορεί να μην βγαίνετε νικητές κάθε φορά, αλλά αν δεχτείτε τα λάθη σας και προχωρήσετε προς τα εμπρός, θα αρχίσετε να ξεπερνάτε τα συναισθηματικά σας προβλήματα, χωρίς τη βοήθεια του φαγητού.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

More for you

 
 

Don't Miss