Δεν μπορούσα να κοιμηθώ λόγω άγχους και δείτε τι έκανα

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

Δεν μπορούσα να κοιμηθώ λόγω άγχους και δείτε τι έκανα

Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από αϋπνίες, που μπορεί να χαρακτηρίζονται από διακοπτόμενο ύπνο ή από πρώιμη αφύπνιση. Αυτές οι διαταραχές ύπνου μπορεί να είναι συμπτώματα συναισθηματικής διαταραχής, όπως άγχος, και επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα ζωής.

Η έλλειψη ύπνου λόγω άγχους ταλαιπωρούσε και εμένα τον τελευταίο καιρό. Και επειδή ο καλός ύπνος είναι ότι καλύτερο για τη ψυχική αλλά και σωματική ισορροπία, αποφάσισα να ακολουθήσω τα παρακάτω κόλπα για να αφεθώ και πάλι στην αγκαλιά του Μορφέα. Θέλετε να μάθετε πώς συμφιλιώθηκα με τον ύπνο;

Εάν είστε σαν και εμένα πιθανότητα έχετε διαβάσει πολλά άρθρα σχετικά με το πώς να απαλλαγείτε από τις αϋπνίες και γνωρίζετε τις κλασικές συμβουλές όπως: να αποφεύγετε την καφεΐνη αργά το βράδυ. Να απενεργοποιείτε τα κινητά και τον υπολογιστή μια με δυο ώρες πριν πέσετε στο κρεβάτι. Να ξυπνάτε πάντα την ίδια ώρα. Και άλλες παρόμοιες συμβουλές που καταπολεμάνε την αϋπνία, που όμως τις περισσότερες φορές δεν επαρκούν. Έτσι μετά από καιρό ανακάλυψα κάποιες στρατηγικές που με βοήθησαν να ξανακοιμηθώ τα βράδια χωρίς διακοπές. Εδώ είναι μερικές από αυτές.

Άρχισα να γράφω ό,τι με απασχολούσε. Το νούμερο ένα πράγμα που με ξυπνάει τη νύχτα; Οι σκέψεις μου. Τις περισσότερες φορές με το που πέφτω στο κρεβάτι, αρνητικές σκέψεις κατακλύζουν  το μυαλό μου και δεν με αφήνουν να ηρεμίσω. Έτσι για να απαλλαγώ από αυτές, αποφάσισα να γράφω όλα όσα με απασχολούν σε ένα σημειωματάριο.  Παίρνω στυλό και χαρτί και γράφω ό,τι μου έρχεται στο μυαλό εκείνη τη στιγμή. Η συγκεκριμένη τεχνική καθαρίζει το μυαλό μου από τις σκέψεις και είναι μια καλή αρχή για να κοιμάμαι πιο ήρεμη.

Μερικές φορές όμως συνεχίζω και νιώθω ανήσυχη ακόμα και εάν αποτυπώνω τις σκέψεις μου στο χαρτί. Έτσι πριν πάω για ύπνο βάζω αυτά που γράφω σε ένα μικρό κουτί. Αυτό μπορεί να σας ακούγεται περίεργο, όμως νιώθω ότι κρύβω τα προβλήματά μου μέχρι την επόμενη ημέρα, όπου και μπορώ να τα βγάλω στην επιφάνεια και να τα αντιμετωπίσω.

Διαβάστε εδώ: Οι καλύτεροι τρόποι για να ηρεμήσετε κάθε φορά που νιώθετε αγχωμένοι

Μια άλλη στρατηγική που με βοηθάει να κοιμηθώ, είναι όταν σηκώνομαι από το κρεβάτι. Πολλοί ειδικοί συμβουλεύουν να μην παραμένουμε ξαπλωμένοι εάν δεν μπορούμε να κοιμηθούμε και νομίζω ότι υπάρχει κάποια αλήθεια σε αυτό. Η δικιά μου εμπειρία μου έδειξε ότι όσο παραμένω ξαπλωμένη χωρίς να νυστάζω, ο εγκέφαλός μου συνδέει το κρεβάτι με την αϋπνία, δημιουργώντας μου περισσότερο άγχος. Γι αυτό πλέον όταν δεν μπορώ να κοιμηθώ σηκώνομαι, περπατάω στο σπίτι και ξαπλώνω πάλι μετά από 20 λεπτά.

Ξεκίνησα να κοιμάμαι ανάποδα. Όχι δεν εννοώ να κρέμομαι από το ταβάνι σαν τη νυχτερίδα. Αλλά όταν δεν με παίρνει ο ύπνος βάζω το μαξιλάρι στους πρόποδες του κρεβατιού και κοιμάμαι ανάποδα. Μερικές φορές αυτή η μικρή αλλαγή, χωρίς να γνωρίζω το λόγο, με βοηθάει να κοιμηθώ.

Όταν όμως καμία από τις παραπάνω στρατηγικές μου δεν λειτουργεί, σκέφτομαι πόσο καιρό έχει περάσει από τότε που εκφράστηκα συναισθηματικά. Και μερικές φορές κλαίω. Το κλάμα είναι ένας φυσικός και υγιής τρόπος έκφρασης του συναισθήματος και αν το επιχειρήσετε θα διαπιστώσετε πόσο ανακουφισμένοι και χαλαροί θα νιώθετε μετά. Εάν λοιπόν δεν μπορείτε με τίποτα να κοιμηθείτε, απλά αφήστε τον εαυτό σας να εκφραστεί ελεύθερα και μετά θα κοιμηθείτε σαν πουλάκι. 

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

 

More for you

 
 

Don't Miss