Πώς να μειώσετε τη χοληστερόλη (LDL) με φυσικούς τρόπους

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2018

Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2018

Πώς να μειώσετε τη χοληστερόλη (LDL) με φυσικούς τρόπους

Η χοληστερόλη αποτελεί ένα από τα πιο κοινά προβλήματα υγείας αλλά και την αιτία θανάτου σε περισσότερο από το 80% των ανθρώπων. Υψηλά επίπεδα LDL χοληστερόλης οδηγούν σε καρδιακά προβλήματα και αν αφεθεί χωρίς επίβλεψη μπορεί να φέρει πολύ πιο σοβαρά προβλήματα. Για αυτό και παρακάτω θα δείτε μερικούς φυσικούς τρόπους για να μειώσετε τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Να πίνετε χυμό πορτοκάλι

Δυο ποτήρια χυμό πορτοκαλιού κάθε πρωί αποτελούν έναν από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσετε την κακή χοληστερόλη. Το πορτοκάλι συμβάλει στην καλή κυκλοφορία του αίματος στο σώμα. Αυτό που πρέπει να προσέχετε είναι να μην προσθέτετε ζάχαρη και να επιλέγετε πάντα φρέσκο χυμό.

Να τρώτε μικρά γεύματα

Μια μελέτη έδειξε ότι όσοι έτρωγαν μικρά γεύματα, 4 με 5 την ημέρα εμφάνισαν μείωση στα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα. Επίσης η κατανάλωση μικρών γευμάτων μειώνει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου κατά 10-20%.

Να επιλέγετε προϊόντα ολικής άλεσης

Επιλέξτε μαύρο ψωμί αντί για λευκό και καστανό ρύζι γιατί έτσι θα καταφέρετε να αυξήσετε τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης (HDL) στο αίμα. Επίσης τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Διαβάστε εδώ: Έκοψα τη ζάχαρη για δυο μήνες και δείτε τι μου συνέβη

Χρησιμοποιείστε ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν την κακή  χοληστερόλη, κυρίως σε άτομα που πάσχουν από μεταβολικό σύνδρομο ή διαβήτη.

Εντάξτε την κανέλα στη διατροφή σας

Τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2 μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της χοληστερόλης καταναλώνοντας 6 γραμμάρια κανέλας καθημερινά. Αυτό το μπαχαρικό μπορείτε να το προσθέσετε στον καφέ σας αλλά και στο φαγητό.

Να τρώτε πλιγούρι βρώμης

Το πλιγούρι βρώμης έχει τεράστια οφέλη για την υγεία. Είναι εμπλουτισμένο με διαλυτές ίνες, β-γλυκάνη και μειώνει τη χοληστερόλη LDL κατά 12 έως 24 τοις εκατό. Αρχίστε να τρώτε ένα μπολ με πλιγούρι βρώμης για πρωινό για να μειώσετε την κακή χοληστερόλη.

Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε ωμέγα-3- λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα προστατεύουν την καρδιά και βοηθάνε στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα. Βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια όπως στο σολομό, στον τόνο, στο σκουμπρί αλλά και στα συμπληρώματα ιχθυελαίου.

Να ασκήστε καθημερινά

Η καθημερινή άσκηση είναι απαραίτητη προκειμένου ο οργανισμός να παραμείνει υγιής. Είναι επίσης γνωστό ότι η σωματική δραστηριότητα αυξάνει την καλή χοληστερόλη ενώ ακόμα και το περπάτημα υψηλής έντασης έχει αποδειχθεί ότι συμβάλει στη διατήρηση των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα. 

Τζουλιάννα Καρνέζη, Διαιτολόγος, RD

More for you

 
 

Don't Miss