Τελικά τα θαλασσινά αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα;

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2018

Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2018

Τελικά τα θαλασσινά αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα;

Την Καθαρά Δευτέρα το τραπέζι είναι γεμάτο με θαλασσινά, ενώ η κατανάλωση τους συνεχίζεται σε όλη την περίοδο της νηστείας. Πολλοί όμως μόνο στο άκουσμα των θαλασσινών φοβούνται ότι θα αυξηθούν τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα;

Καταρχάς για να απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα πρέπει να ξεδιαλύνουμε ότι υπάρχουν δυο πηγές χοληστερόλης: Αυτή που προέρχεται από τη διατροφή και αυτή που συνθέτει το ήπαρ. Πολλές μελέτες έχουν γίνει και εξακολουθούν να γίνονται όσο αφορά τη διαιτητική χοληστερόλη, αυτή δηλαδή που υπάρχει στις τροφές και κατά πόσο μπορεί να επηρεάσει τη χοληστερόλη του πλάσματος. Και μέχρι στιγμής η βιβλιογραφία αναφέρει ότι η διαιτητική χοληστερόλη δεν επιφέρει καμία αλλαγή σε αυτή του αίματος. Η κύρια αιτία που κάποιος έχει χοληστερίνη, εκτός από την κληρονομική, είναι το κορεσμένο λίπος που βρίσκεται στο κρέας και στα πλήρη γαλακτοκομικά και τα trans λιπαρά που βρίσκονται στις επεξεργασμένες τροφές.

Όπως λοιπόν γίνεται αντιληπτό ενώ τα θαλασσινά περιέχουν αρκετή χοληστερόλη, η κατανάλωση τους δεν επηρεάζει τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα. Επίσης, σύμφωνα με την American Heart Association (ΑΗΑ) η κατανάλωση των θαλασσινών μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, έδειξε ότι τα οστρακοειδή όχι μόνο δεν αποτελούν κίνδυνο για τη χοληστερόλη μας, αλλά στην πραγματικότητα τα καβούρια και τα μύδια μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της LDL (κακή χοληστερόλη) και να αυξήσουν τα επίπεδα της HDL (καλή χοληστερόλη).

Συνεπώς όσοι πρέπει να προσέξουν τα επίπεδα της χοληστερόλης τους μπορούν να καταναλώνουν θαλασσινά, αρκεί να ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή. Ωστόσο, τα άτομα που παρουσιάζουν οικογενή υπερχοληστερολαιμία θα ήταν ωφέλιμο να δείξουν περισσότερη προσοχή στην κατανάλωση θαλασσινών και να συμβουλευτούν έναν γιατρό ή διατροφολόγο. Σε κάθε περίπτωση η πρόσληψη λίπους για τους υγιείς ενήλικες δεν θα πρέπει να ξεπερνάει το 30% των συνολικών θερμίδων ημερησίως και η χοληστερόλη τα 300 mg ημερησίως.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

More for you

 
 

Don't Miss