Πώς θα αντιμετωπίσετε την έλλειψη της βιταμίνης D

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Παρασκευή 04 Μαΐου 2018

Παρασκευή 04 Μαΐου 2018

Πώς θα αντιμετωπίσετε την έλλειψη της βιταμίνης D

Η βιταμίνη D ή η «βιταμίνη του ήλιου» είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας γιατί ορόλος της είναι καταλυτικός στην αποθήκευση του ασβεστίου από τον οργανισμό, στην αύξηση της μυϊκής μάζας και στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος, της πίεσης του αίματος, της απώλειας βάρους και της κατάθλιψης. Επιπλέον μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση διαφόρων ασθενειών όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας και οι καρδιακές παθήσεις. Στο σημερινό άρθρο θα αναφέρουμε τους τρόπους για να αντιμετωπίσουμε την ανεπάρκεια της βιταμίνης D.

Οι ομάδες που είναι επιρρεπείς είναι τα άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών και τα υπέρβαρα ή παχύσαρκα. Τα χαμηλά επίπεδα της συγκεκριμένης βιταμίνης συνδέονται με την κατάθλιψη. Σύμφωνα με μια μελέτη στο British Journal of Psychiatry όσοι είχαν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα τους, είχαν διπλάσιες πιθανότητες να διαγνωστούν με κατάθλιψη σε σχέση με εκείνους που είχαν υψηλότερα επίπεδα. Ο ιππόκαμπος και άλλες περιοχές του εγκεφάλου που εμπλέκονται στη ρύθμιση της διάθεσης σας περιέχουν υποδοχείς βιταμίνης D έτσι χαμηλά επίπεδα μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα αυτών των περιοχών να λειτουργήσουν κανονικά.

Διαβάστε εδώ: Δείτε τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σας μετά την ηλικία των 40

Επίσης η ανεπάρκεια της βιταμίνης D συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο άνοιας και της νόσου του Αλτσχάιμερ. Όπως αναφέρει μια μελέτη στο περιοδικό Neurology, οι ενήλικοι που είχαν μέτρια ανεπάρκεια βιταμίνης D, είχαν 53% αυξημένο κίνδυνο να αναπτύξουν άνοια και εκείνοι που παρουσιάζανε σοβαρή έλλειψη, είχαν 125% αυξημένο κίνδυνο της νόσου, σε σύγκριση με τα άτομα με υγιή επίπεδα. Φυσικά απαιτείται περισσότερη έρευνα για να κατανοήσουμε καλύτερα αυτή τη σχέση.

Ας δούμε λοιπόν μερικούς τρόπους για να αντιμετωπίσετε την έλλειψη της βιταμίνης D.

Μείνετε μερικά λεπτά στον ήλιο. Δέκα με είκοσι λεπτά καθημερινής έκθεσης στον ήλιο είναι αρκετή για να πάρετε τη ποσότητα που χρειάζεται το σώμα σας. 

Διαβάστε εδώ: 4 μυστικά από το Θιβέτ για να ζήσετε πολλά χρόνια

Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη D. Ενώ θα περίμενε κανείς στην ηλιόλουστη Ελλάδα, να μην αντιμετωπίζουμε πρόβλημα ανεπάρκειας παρόλα αυτά μελέτες δείχνουν ότι έχουμε έλλειψη. Περιλάβετε στη διατροφή σας λαχανικά και φρούτα πλούσια σε βιταμίνη D όπως είναι τα βατόμουρα, τα σμέουρα, τα  ρόδια,  το συκώτι, οι κρόκοι αυγών, τα λιπαρά ψάρια και τα εμπλουτισμένα προϊόντα

Πάρτε ένα συμπλήρωμα. Εάν ζείτε σε μια χώρα όπου υπάρχει ελάχιστη έκθεση στον ήλιο, τότε κάνετε εξετάσεις ώστε να ελέγξετε τα επίπεδα της βιταμίνης και  συμβουλευτείτε το γιατρό σας για κάποιο συμπλήρωμα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα

More for you

 
 

Don't Miss