Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;

Κυριακή 07 Αυγούστου 2011

Κυριακή 07 Αυγούστου 2011

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;

Ο διαιτολόγος Τάσος Παπαλαζάρου μας εξηγεί τη σημασία που έχει το νερό στον οργανισμό μας και πώς μπορούμε να ενυδατωθούμε εσωτερικά.

Το νερό και η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού μας θεωρείται απαραίτητη, ιδιαίτερα τώρα το καλοκαίρι. Σκεφτείτε ότι το 50-60% του βάρους ενός ενήλικα οφείλεται στο νερό, ενώ στα παιδιά το ποσοστό αυτό μεγαλώνει. Καθημερινά, «χάνουμε» νερό μέσω του ιδρώτα, της αναπνοής, των δακρύων και των ούρων. Τα περισσότερα όργανα στο σώμα μας περιέχουν και χρησιμοποιούν νερό για να λειτουργήσουν, να προστατευτούν κλπ. Το μεγαλύτερο ποσοστό του αίματός μας, αποτελείται από νερό, ενώ στο νερό οφείλεται και η σταθερή θερμοκρασία στο σώμα μας. Θυμηθείτε πόσες φορές ιδρώνετε μια ζεστή ημέρα! Η καθημερινή κατανάλωση υγρών είναι απαραίτητη προκειμένου να προλάβουμε την αφυδάτωση. Η δίψα είναι ένδειξη ελαφριάς αφυδάτωσης, ενώ μπορεί να συνοδεύεται από ζαλάδα, κούραση και πονοκέφαλο. Τα 8 με 10 ποτήρια νερό καθημερινά, που παλαιότερα αποτελούσε τον βασικό κανόνα μιας δίαιτας, σήμερα θεωρείται πλέον μύθος. Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ανάγκες σε υγρά γενικότερα και όχι μόνο σε νερό. Μάλιστα το 20% των υγρών που έχουμε ανάγκη καθημερινά προέρχεται έτσι κι αλλιώς από την τροφή μας. Φρούτα και ιδιαίτερα τα καλοκαιρινά (καρπούζι, πεπόνι, κορόμηλα, δαμάσκηνα, μούρα κ.α.), λαχανικά, γιαούρτι, σούπες είναι τρόφιμα πλούσια σε νερό. Νερό επίσης προσλαμβάνουμε και από τα μη αλκοολούχα ροφήματα που καταναλώνουμε καθημερινά. Γάλα, χυμοί, παγωμένα ροφήματα, καφές χωρίς περιττές θερμίδες όπως ο στιγμιαίος, τσάι, ακόμη και αναψυκτικά όπως τα light συνεισφέρουν σημαντικά στην ενυδάτωσή μας. Ένα μικρό «κόλπο» για να αυξήσετε την ποσότητα του νερού που προσλαμβάνετε τους ζεστούς θερινούς μήνες, είναι τα παγάκια στα ροφήματα που καταναλώνετε π.χ. χυμός με παγάκια, καφές με παγάκια ή ακόμη και το ίδιο το νερό σας με παγάκια και μερικά φύλλα δυόσμου.

More for you

 
 

Don't Miss