Πώς θα καταλάβετε ότι είστε εθισμένοι στην άσκηση

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Παρασκευή 27 Ιουλίου 2018

Παρασκευή 27 Ιουλίου 2018

Πώς θα καταλάβετε ότι είστε εθισμένοι στην άσκηση

Είναι γνωστό πως η άσκηση μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει τόσο στο σώμα όσο και στο μυαλό. Παρόλα αυτά, όπως όλα τα πράγματα, έτσι και η σωματική δραστηριότητα πρέπει να γίνεται με μέτρο. Γιατί εκτός από τα προφανή μειονεκτήματα όταν το παρακάνετε, όπως κόπωση και τραυματισμούς, υπάρχει ένα ακόμα πιο ανησυχητικό πρόβλημα. Οι ώρες που δαπανάτε στο γυμναστήριο μπορεί να είναι ένα σημάδι εξάρτησης και διακρίνεται από τα κλασικά συμπτώματα του εθισμού.

Κυρίως η αερόβια δραστηριότητα αυξάνει τη διάθεση, και σας ηρεμεί, γιατί απελευθερώνονται  νευροδιαβιβαστές, όπως οι ενδορφίνες, νορεπινεφρίνη, ντοπαμίνη, σεροτονίνη, που φέρνουν ευτυχία και επιτυχία. Αυτό από μόνο του μπορεί να είναι αρκετό, για να προκαλέσει εξάρτηση, ιδιαίτερα σε εκείνους που έχουν την τάση να αισθάνονται κατάθλιψη. Επίσης, εάν χρησιμοποιείτε την άσκηση, για να αντιμετωπίσετε ένα συναισθηματικό πρόβλημα, είτε πρόκειται για την κατάθλιψη, τη χαμηλή αυτοεκτίμηση και το άγχος, είναι ένας παράγοντας κινδύνου για την εξάρτηση. Όταν η γυμναστική σας δίνει αυτό που χρειάζεστε συναισθηματικά και σας  βοηθάει να ξεφύγετε από τα δυσάρεστα συναισθήματα, τότε επέρχεται ο εθισμός. Και τότε χρειάζεστε να κάνετε όλο και περισσότερη άσκηση, για να πάρετε το ίδιο αποτέλεσμα, και εάν δεν πάτε γυμναστήριο έστω και για δύο μέρες, αισθάνεστε τα συμπτώματα της απόσυρσης, όπως η κατάθλιψη και η ευερεθιστότητα.

Διαβάστε εδώ: Ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές θα έχετε υγιή καρδιά

Δεν είναι μια επίσημη ψυχιατρική διάγνωση, αλλά ορισμένοι επαγγελματίες ψυχικής υγείας πιστεύουν, ότι η εξάρτηση της άσκησης είναι μια μορφή εθισμού συμπεριφοράς, όπως τα τυχερά παιχνίδια. Πρέπει να θυμάστε ότι, η πραγματική ουσία του ζητήματος, είναι ο λόγος που γυμνάζεστε, και όχι ο αριθμός των ωρών που ξοδεύετε.

More for you

 
 

Don't Miss